Gå til innhold

salt lammekjøtt- hvordan lages det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er vant med kokt, salt lam til raspeballer, men har nå flyttet til et sted der det ikke er så vanlig, og må nok belage meg på å lage salt lam selv, stedet for å kjøpe på bua... Er det noe som dere har prøvd påå før? ser at det er fryktelig mange oppkrifter på det når jeg leter. Alt fra snaue 50 gram salt pr liter vann, til nærmest mettet saltlake, og saltetider fra noen dager til flere uker!!!

Anonymous poster hash: 35444...8c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miranda2011

Jeg er vant med kokt, salt lam til raspeballer, men har nå flyttet til et sted der det ikke er så vanlig, og må nok belage meg på å lage salt lam selv, stedet for å kjøpe på bua... Er det noe som dere har prøvd påå før? ser at det er fryktelig mange oppkrifter på det når jeg leter. Alt fra snaue 50 gram salt pr liter vann, til nærmest mettet saltlake, og saltetider fra noen dager til flere uker!!!

Har de ikke salta knoker der heller? Går fint å bruke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her..

nærmeste slakter er vel ca 2-3 timers kjøretur unna.. har prøvd å ringe også, men de svarer at jeg kan få kjøpe lam, men ikke få oppskriften...

salt knoke er ok det og, men savner det salte lammet.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ikke tak i salt lammekjøtt nå på høsten? Trodde det var ganske standard over det meste av landet? :vetikke:

Anonymous poster hash: 949b4...07a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...