AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Kan noen hjelpe meg til å ta en avgjørelse? Jeg hadde egentlig bestemt meg for buffalo, men synes utseendet er noe mindre "nett og pent" enn cameleon på understell og bag. Kun cameleon tilbyr sort understell. Prismessig blir det jo ca det samme fordi cameleon trenger vinterhjul til 800 kr. Plusset på buffalo er at den slås sammen i færre deler, og man kan svinge hjulene som man slipper bytte. Det gjør også at den er tyngre å trille/snu - nokså merkbart, iallefall når jeg tester i butikk(men ikke noe som plager meg, bare merker cameleon er litt lettere). Tyngden på svinging blir altså et pluss for cameleon - men, vinterhjulene må jo på i snø - og de er i fastlåst posisjon(noe jeg ikke vet om har noe å si da man kanskje ikke får svinget særlig i slaps og snø uansett). Ellers virker det som om vognene er ganske like rent bruksmessig - forskjellen er altså stort sett utseende på bag&understell(jeg vil helst ha sort understell som ikke finnes på buffalo), mulighet for å svinge hjul også i snø/slaps(hypotetisk sett hvertfall) og at den slås sammen ulikt. Nå skal det sies at jeg ikke har bil, så er begrenset hvor mye den kommer til å slås sammen - blir kun noen ganger. Jeg skal altså bruke den i bymiljø, på flate stier og på kollektivtransport. Kan noen hjelpe meg med for- og motargumenter på hva de selv ville valgt? TAKK! Anonymous poster hash: 6081e...a96
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har bugaboo cameleon3. Jeg er veldig fornøyd. For: liten, lett, farge på understellet som du ønsker, låste vinterhjul. Imot: ikke god på grus og brostien med de vanlige hjulene. Alt i alt, en god shopping og by vogn. Ikke god på tur i ulent terreng Vi har en til vogn som vi bruker på langtur hvor det kan være grusete. Anonymous poster hash: 3d0dd...b56
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har bugaboo cameleon3. Jeg er veldig fornøyd. For: liten, lett, farge på understellet som du ønsker, låste vinterhjul. Imot: ikke god på grus og brostien med de vanlige hjulene. Alt i alt, en god shopping og by vogn. Ikke god på tur i ulent terreng Vi har en til vogn som vi bruker på langtur hvor det kan være grusete.Anonymous poster hash: 3d0dd...b56 Nå er ikke shopping av favorittaktivitet, så da er kanskje buffaloen bedre......jeg ser også at "kalesjen" eller hva jeg skal kalle det kan trekkes lengre ned pga glidelås, det ble også et pluss for buffalo. Hm......... Føler så få har testet buffalo ordentlig, så er jo ikke godt å si om den egentlig funker bedre på cameleons "minuspunkter", selv om den liksom skal det på papiret. Anonymous poster hash: 6081e...a96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå