Grooo Skrevet 30. april 2004 #1 Skrevet 30. april 2004 Noen som har leid bil i Glasgow eller Skottland ellers og som har noen erfaringer å dele? Vi er fire som skal på tur i månedsskiftet juni/juli, og tenker på å leie bil en dag eller tre...
Kosepia Skrevet 30. april 2004 #2 Skrevet 30. april 2004 Nå leide ikke vi bil da vi var i skottland i fjor sommer, men jeg tipper at slike leiebilforhandlere som Hertz og andre store firmaer også leier ut biler i utlandet. De er vel knyttet til ganske mange land. Du kan kanskje stikke innom et reisebyrå og høre også? De vet som regel det meste om leiebiler og priser (Amadeus er ganske smart sånn sett ) Dersom dere ikke har kjørt i UK før, vær forsiktig!! Husk at de kjører på "feil" side av veien, og at rundkjøringer er motsatte av våre! Jeg satt med hjertet i halsen hver eneste gang vi satt på vennene våre, eller på bussen... Grusomt! (Oh, mens dere er i Glasgow.. husk å ta bussen/en biltur til Edinburgh! )
Grooo Skrevet 30. april 2004 Forfatter #3 Skrevet 30. april 2004 Jepps, planen er å bo i Glasgow, og så ta en eller to dagsturer til Edinburgh med tog. Så vil vi leie bil i to dager, kjøre oppover i høylandet og ta en overnatting der. Vi ikke kjørt i UK før nei, så det er mannen min som skal ta seg av kjøringa for jeg tørr ikke! Han er en erfaren sjåfør, har både buss- og lastebillappen og har kjørt mye. Men bevares, skummelt er det for det!
la_luz Skrevet 2. mai 2004 #4 Skrevet 2. mai 2004 Flyr dere med ryanair så har de ihvertfall en avtale med Hertz, vet ikke hvordan det fungerer det er mulg dere må hente den på flyplassen. Sjekk ut hjemmesidene til Ryanair. Her kansje de har noe billig: http://www.easycar.com
:-) anna Skrevet 2. mai 2004 #5 Skrevet 2. mai 2004 Vi hadde "fly and drive" til Skottland for noen år siden. Fløy til Newcastle og fikk leiebil der, så kjørte vi oppover langs kysten til Edinburgh, var der litt, så oppover til Inverness, nedover på Vestkysten, og besøkte noe familie av meg der, før vi reiste til Glasgow - tilbake til Edinburgh (elsker den byen og har familie å besøke der også) og ned igjen til Newcastle. Kjempetur!! Har også leid bil i London en gang, og det var veldig greit. De har jo alle de samme store kjedene og det er lurt å velge noen seriøste. Man kan nemlig ende opp med å få regninger på "skader" bilen har fått mens man har hatt den, i posten etter at man har kommet hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå