Gå til innhold

Misforståtte ord og uttrykk

super-s

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hytt og gevær... Først hytte med neven og så skyte? Eller planløs bruk av gevær?

Det er ikke et misforstått uttrykk da, det er det samme som snickers og twist liksom.

Alle vet hva det egentlig er, men de vil morsomme det opp.

Anonymous poster hash: 989d9...77d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke et misforstått uttrykk da, det er det samme som snickers og twist liksom.

Alle vet hva det egentlig er, men de vil morsomme det opp.

Anonymous poster hash: 989d9...77d

Ikke alle :) Jeg har møtt flere som ikke vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel dame vond å vende.

Den er jo bare morsom! Mamma bruker den ofte, jeg flirer godt jeg, syns den er søt :)

PS: hun vet at det er "gammel vane.."

Endret av grethe91
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg kjenner lusa på gangen." Bruker man feil tonem, påstår man at man kjenner en lus som kryper rundt i entreen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kanskje mer en påført talefeil enn misforstått, men jeg må alltid konsentrere meg for ikke å le når folk snakker om at de har solt seg på verandraen. Av en eller annen grunn tror jeg alltid de tuller, og så kommer jeg på et millisekund senere at de faktisk sier det helt seriøst.

Anonymous poster hash: 6a3d7...2b9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det er kanskje mer en påført talefeil enn misforstått, men jeg må alltid konsentrere meg for ikke å le når folk snakker om at de har solt seg på verandraen. Av en eller annen grunn tror jeg alltid de tuller, og så kommer jeg på et millisekund senere at de faktisk sier det helt seriøst.

Anonymous poster hash: 6a3d7...2b9

I samme gate er "psykriater" og "psykriatisk".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar som en egg.

Alle sier klar som ETT egg. DET HETER IKKE DET!!!! EGG er ikke klare! En knivsegg, derimot, DE er klare og skarpe og klar til dyst!

hrmpf.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Klar som en egg.

Alle sier klar som ETT egg. DET HETER IKKE DET!!!! EGG er ikke klare! En knivsegg, derimot, DE er klare og skarpe og klar til dyst!

hrmpf.

Ikke jeg :).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg. Alle foreleserne mine bruker dette feil. I går hadde jeg veiledningstime, og veilederen maser og maser om at vi må ha et godt språk(vi har enda ikke levert noe, så dette er noe hun sier til alle), når hun selv bruker "i forhold til" i hytt og pine på feil måte. Er dette noe som begynner å bli greit? Jeg merker at jeg mister konsentrasjonen.

Jeg er veldig enig med deg, men siden vi er i denne tråden må jeg nesten bare påpeke at det heter hytt og vær, ikke hytt og pine. Hytt og vær, død og pine. :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Euforia

Jeg er veldig enig med deg, men siden vi er i denne tråden må jeg nesten bare påpeke at det heter hytt og vær, ikke hytt og pine. Hytt og vær, død og pine. :)

Oi, takk, det visste jeg ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg kommer fra sier man Hytt og pinevær!

Morsomt! :)

Anonymous poster hash: 9505c...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I samme gate er "psykriater" og "psykriatisk".

I min familie er det opptil flere som har det med å si "sefrikat" :murvegg:

(Hadde det ikke vært for at jeg likner opptil flere på den siden av familien hadde jeg jammen påberopt meg å være adoptert.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...