Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt input i denne situasjonen:

Jeg har trent i mange år, og er målrettet og bevisst i måten jeg trener på. Trener ca. 4 - 5 ganger i uken.

Jeg har ei mindre trent venninne som har spurt om hun kan trene med meg - og det er greit nok. Vi trener litt forskjellige ting, men møter opp sammen.

Problemet er at jeg vanligvis trener på kveldstid (rundt kl. 20), mens hun foretrekker å trene rett etter jobb. Jeg har blitt med noen ganger, men kjenner at jeg ikke yter nok pga. at jeg er så utslitt på den tiden av døgnet. Hun sier det er vanskelig å komme seg på trening uten å ha en avtale med noen andre, så jeg har vært "snill" å tilpasse meg henne.

Men kjenner jeg er mektig lei av det..... Og hun virker småsur hvis jeg sier at det ikke passer rett etter jobb, men at hun er hjertelig velkommen å være med senere på kvelden. Jeg er sikkert bare rar, men noen mennesker klarer faktisk å gi deg dårlig samvittighet for slikt.

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 46988...d8b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk 1 eller 2 av dagene med å trene med henne hvis dere er gode venner og du synes det er koselig å trene med henne, mens resten trener du som du vil.

Anonymous poster hash: 43de6...78c
  • Liker 2
Skrevet

Si at det ikke fungerer for deg å trene før i 20 tiden fordi du er utslitt etter jobb. Det er jo ikke ditt ansvar at hun trener. Dessuten kan hun jo bli med deg klokka 20 om hun virkelig vil.

• Liker 10
Skrevet

Tren når det passer best for deg ferdig med den saken. Dersom hun ikke forstår det så er det hun som har et problem. Du må ikke ha dårlig samvitighet for at hun ikke kan trene samtidig som deg. Når hun tok initiativ til at dere skulle trene sammen, så er det hun som er ansvarlig for å rydde sin timeplan. Si bare rett ut til henne at du yter bedre på dine tider. Alle må jo forstå at folk foretrekker å trene når de får best utbytte av det, og ikke når de har flest venner med seg ?

Jeg trener selv ganske målbevist og har funnet ut hvilken tider som passer for meg og hvilken tider som ikke passer overhode (som f eks rett før eller rett etter midag). Noen jeg kjenner trener av og til samtidig som meg, men da er det helt tilfeldig.

Jeg skjønner ikke hvorfor trening blir sett på som en sosial aktivitet, da det å trene med venner bare gjør at økten blir mindre effektiv da det blir lengre pauser (om en bytter på en maskin, så går det som regel lengre tid) og mer snikk snakk.

Eneste fordelen med å trene med andre er kansje at en venn kan sikre dersom en løfter benkpress eller liknende og laster maksimalt iforhold til det en tror en kan klare, men det går som regel fint å spørre en fremmed om de kan avse ett minutt akkurat når en løfter så mye at en risikerer å ikke fulføre settet.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt det med dårlig samvittighet, så jeg ville ha fortalt henne at 1-2 dager i uken kan du trene rett etter jobb, men ellers blir det trening på kveldstid for deg og så får hun henge seg på det om hun ønsker. Si at du gjerne skulle ha trent alle dagene tidlig, men at du yter dårligere da og du dermed må prioritere å trene på kvelden et par dager i uken

Skrevet

Hvorfor i alle dager trener hun ikke på kveldstid med deg dersom det er hun som trenger hjelp?

Anonymous poster hash: 3855c...761
  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor i alle dager trener hun ikke på kveldstid med deg dersom det er hun som trenger hjelp?

Anonymous poster hash: 3855c...761

Slik tenker jeg også. Det er jo liksom hun som "er med meg", ettersom hun vil ha noen å trene med, og jeg trener fra før.

Jeg fortalte det til henne i dag. Skyldte også på at det er utrolig mye folk på senteret rundt kl. 17, og hun skjønte den. Håper det varer :)

Anonymous poster hash: 46988...d8b

Skrevet

Drit i henne. Det er ikke ditt problem at hun ikke kommer seg ut selv.

Anonymous poster hash: 449f9...483

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...