AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Hjelp tante å skjemme bort tanteungene? Blir jo fort mye snop og søtt, så prøver å heller å være litt kreativ med vanlig mat - kanskje andre har ideer å dele? Tenker mest på sånne småting som gjør helt vanlig hverdagsmat litt mer spennende å spise. Noen ting jeg har hatt suksess med: - rugknekkebrød (sånne med ruter) brekt i staver og små beger med tubeost for å dyppe i - mugge med vann, jordbær og isbiter - drikkes i små stettglass - havregrøt i kopp! Supert når de kommer på døra og tigger etter kjeks. Pappkopper halvfulle med (ferdigkjøpt) havregryn med vanilje og rosiner, fylle opp med varmt vann - så sitter vi på trappa og koser oss Anonymous poster hash: 3abca...de1
Wonders Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Synes du høres ut som en koselig tante! Her er mine forslag...sunnhet kan diskuteres. Ostesmørbrød i panna med ketchup og oliven Pølse og spageti Bakt potet Omelett Frukt Grønnsaker og dip Gryterett med potetmos Endret 3. oktober 2013 av Wonders 5
Eliza Doalot Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 For noen fantastiske forslag, Wonders! 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Synes du høres ut som en koselig tante! Her er mine forslag...sunnhet kan diskuteres. Takk, vi har det veldig gøy sammen og tusen takk for glitrende ideer! Pølsebiter med spaghetti gjennom kommer jammen til å bli prøvd ganske snart, en liten en som eeelsker "spetti" Anonymous poster hash: 3abca...de1 1
Wonders Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) For noen fantastiske forslag, Wonders! Takk, vi har det veldig gøy sammen og tusen takk for glitrende ideer! Anonymous poster hash: 3abca...de1 Jeg fant alt på Pinterest... elsker den nettsiden. Alle mulige bilder. Her er mitt album med bare smarte ideer http://www.pinterest.com/lakrisheks/smart-idea/ si i fra om dere vil ha invite om dere ikke får sett alt dere vil. Endret 3. oktober 2013 av Wonders
Wonders Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Frys en plasthanske å legg det etterpå som en isbit i drikken Hvorfor ikke servere kake på et lasteplan? hva med en ormekake? 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Fruktspyd er ganske spennende. Bruk for eksempel pære, eple, bananbiter og vannmelon. Tre det på et langt spyd og smelt litt sjokolade over. Boller/horn laget som små figurer. Anonymous poster hash: 0008f...aeb 1
Gjest Inggolf Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Takk, vi har det veldig gøy sammen og tusen takk for glitrende ideer! Anonymous poster hash: 3abca...de1 det virker sånn ja (er helt i tante-tåka selv for tiden, så jeg ble litt rørt av denne tråden ) Konditorfarge kan kanskje være morsomt? Grønn eller rosa potetmos for.eks? Kanskje dere kan lage hver deres skattekiste? Dvs folie med fisk og gønnsaker og creme fresh (eller andre ting) som dere pakker inn og steker? Barna syns sikkert det er ålright å kunne velge ut (delvis) selv hva de vil ha inni skattekista (ala taco) Endret 3. oktober 2013 av NozMonster
Adhara Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Hva med blekksprutpølser og f.eks sommerfuglspaghetti, potetmos eller pommes frittes? Ikke så veldig sunt, men godt til lørdagskosen eller lignende http://linncecilie88.blogg.no/1284054653_hjemmelaget_potetmos_.html
Gjest Inggolf Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Det å "leke med maten" har fått en helt ny betydning i de senere årene Endret 3. oktober 2013 av NozMonster 1
Fantomina Skrevet 4. oktober 2013 #12 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) . Endret 18. januar 2015 av Fantomina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå