AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Er det farlig å ligge på 800 kcal en måneds tid? Anonymous poster hash: 61a0a...fa5
Gjest Morgun Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Er det farlig å ligge på 800 kcal en måneds tid? Anonymous poster hash: 61a0a...fa5 Det er ikke direkte farlig, men du vil bli veldig slapp. Har du tenkt å bare ligge på sofaen den måneden så går det nok bra.
Sjokoladenøtt Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Er vel ikke direkte farlig, men kroppen trenger en del kalorier for å fungere normalt. Derfor er det anbefalt å ikke ligge på mindre enn 1200kcal om dagen Folk overlever jo på ekstremdietter, hvor de får i seg max 200 kcal dagen.. Som oftest juicedietter osv. Men en måned burde gå helt fint, men man skal ikke gjør det over lengre tid..
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar. Har fått kraftig benhinnebetennelse i begge bena og må derfor ta det veldig med ro fremover. Kan ihvertfall ikke trene og har også problemer med å gå mer enn 2 minutter i strekk, så blir mye sofaligging denne måneden. Veier 60 kilo og er 162 cm høy, og har lyst til å bli kvitt de 5 siste kiloene som sitter som støpt. Anonymous poster hash: 61a0a...fa5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Du vil garantert miste muskler om du kun lever på 800 kalorier pr dag i en måned. Selv med et sofaliv. Men hver sin lyst. Anonymous poster hash: 62c21...868 1
Sjokoladenøtt Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Du vil garantert miste muskler om du kun lever på 800 kalorier pr dag i en måned. Selv med et sofaliv. Men hver sin lyst. Anonymous poster hash: 62c21...868 Om man ikke driver med muskelbygging til daglig tror jeg ikke man merker særlig til det på en måned. Man kan miste muskler ved å ha et dårlig kosthold også, selv om man spiser nok Selv la jeg aldri merke til mindre muskelmasse når jeg gikk på juicediett, mistet heller ikke mye styrke, så tror det kommer litt an på individet og hvor mye man har som grunnlag
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Om man ikke driver med muskelbygging til daglig tror jeg ikke man merker særlig til det på en måned. Man kan miste muskler ved å ha et dårlig kosthold også, selv om man spiser nok Selv la jeg aldri merke til mindre muskelmasse når jeg gikk på juicediett, mistet heller ikke mye styrke, så tror det kommer litt an på individet og hvor mye man har som grunnlag Uten at jeg er ekspert på temaet, så tror jeg rett og slett du tar feil. Kroppen trenger energi til det daglige, og 800 kalorier er langt under anbefalt inntak. Om kroppen får altfor lite energi, vil den tære på musklene. Det er dette som er så farlig med å stille spørsmål på et forum; man aner ikke hva slags bakgrunn den som svarer har, eller hva slags formalkompetanse vedkommende besitter. Nå sier jeg heller ikke at jeg vet best, jeg sier bare at jeg tror jeg har mitt på det rene når jeg skriver at 800 kalorier pr. dag er for lite. Iallefall så lenge som en måned i strekk. Anonymous poster hash: 62c21...868 3
Gjest bustyvel Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Du kan ikke svømme da? Eller sykle?
Sjokoladenøtt Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Uten at jeg er ekspert på temaet, så tror jeg rett og slett du tar feil. Kroppen trenger energi til det daglige, og 800 kalorier er langt under anbefalt inntak. Om kroppen får altfor lite energi, vil den tære på musklene. Det er dette som er så farlig med å stille spørsmål på et forum; man aner ikke hva slags bakgrunn den som svarer har, eller hva slags formalkompetanse vedkommende besitter. Nå sier jeg heller ikke at jeg vet best, jeg sier bare at jeg tror jeg har mitt på det rene når jeg skriver at 800 kalorier pr. dag er for lite. Iallefall så lenge som en måned i strekk. Anonymous poster hash: 62c21...868 Vil ikke tro det skader i det lange løpet for å si det slik, men jeg nevnte jo tidligere at det ikke er sunt. Men ei heller så veldig skadelig. Man merker fort om kroppen klarer seg på mindre mat eller ikke, og hvis man kun er stillesittende har man jo en basalforbrenning på ca 1800 kcal om man er kvinne. Man under 1200 kcal er for lite, men om man gjør det i korte perioder så vil man nok ikke ta særlig skade av det. Men jeg lurer på hvorfor akkurat 800? Og ikke 1200 f eks? Dessuten er det ikke så lett å beregne hvor mye kalorier man spiser heller, og mange teller faktisk altfor lite.. Tror man heller burde satse på å spise sunn og ren mat, og heller mindre porsjoner. ( I lengden er det et som er sunnest og best for kroppen.)
Wiggins Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Er det farlig å ligge på 800 kcal en måneds tid? Anonymous poster hash: 61a0a...fa5 Jeg er uenig med de andre her. Jeg mener at hvis du ikke har ekstremt god sammensetning av det lille du spiser, kan det fort gi mangelsykdommer å spise så lite i en hel måned. Du vil garantert miste muskelmasse på å være mye i ro mens du venter på at senebetennelsen skal bli bedre, men du mister mye mer muskelmasse enn nødvendig om du ligger så lavt. Hvor er det du har senebetennelse? I beinet/beina? I så fall fins det tredemølle der man bruker armene og har beina i ro. Du bør glemme å gå ned i vekt mens du behandles for senebetennelsen. Spis normale mengder og spis deg passe mett. Det er totalt idiotisk å ligge så lavt som 800 kcal i en hel måned. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg er uenig med de andre her. Jeg mener at hvis du ikke har ekstremt god sammensetning av det lille du spiser, kan det fort gi mangelsykdommer å spise så lite i en hel måned. Du vil garantert miste muskelmasse på å være mye i ro mens du venter på at senebetennelsen skal bli bedre, men du mister mye mer muskelmasse enn nødvendig om du ligger så lavt. Hvor er det du har senebetennelse? I beinet/beina? I så fall fins det tredemølle der man bruker armene og har beina i ro. Du bør glemme å gå ned i vekt mens du behandles for senebetennelsen. Spis normale mengder og spis deg passe mett. Det er totalt idiotisk å ligge så lavt som 800 kcal i en hel måned. Jepsipepsi! En som heldigvis er enig med meg. Anonymous poster hash: 62c21...868 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Ja det er ikke bra. Jeg hadde en periode der jeg slet med å få i meg mat, lå langt under 100 kcl pr dag. Blodtrykket ble veldig lavt, begynte og miste hår, skalv i hele kroppen og ble veldig dårlig. Det var uhyre skummelt og miste helt kontroll over kroppen. Spis normale måltider, viktig å få i seg riktig næring. Anonymous poster hash: 2fe5b...1df 1
Gjest Runforit Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg vet bare at når jeg er syk og helt sengeliggende så får jeg i meg kanskje 5-1000 kcal om dagen og da er jeg superslapp, trøtt, har ikke noe overskudd i det hele tatt. Det tar lang tid etter sykdom at jeg har fått tilbake energien og overskuddet etter å ha fått spist meg skikkelig opp igjen. Farlig i en mnd? Nei, ikke annet enn at du brenner bort verdifull muskelmasse, ikke har overskudd og energi og at det er lett å utvikle en spiseforstyrrelse som er veien til helvete. 1
Jade Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg ser ikke for meg at du kommer til å orke å gå ett minutt i strekk en gang med den dietten der :O Kroppen din trenger mat for å fungere, enten du løper rundt eller ligger i sengen. Ikke bare bena og armene dine, men hjernen også. Husk også at du skal komme deg på bena igjen etter at denne måneden er ferdig! 1
Atrix Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 Utfordringen ved å ligge så lavt i kcal per dag er å få i seg de næringsstoffene kroppen trenger i riktige mengder. En del forskere lever på dietter på ca 600 - 700 kcal per døgn på livstid, fordi de er overbevist om at de vil leve lengre da. Forsøk på mus har vist at de musene som levde på ekstremt lavkalori dietter levde 30% lenger enn andre mus. Om dette er direkte overførbart til mennesker vites enda ikke, da mennesker lever i mange flere år enn mus, slik at det vil ta et helt menneskeliv å gjennomføre tilsvarende studie på mennesker. Ut ifra dette tror jeg ikke det er farlig å leve på bare 800 kcal om dagen, og i alle fall ikke over kortere tid. Men man må sikkert vite en del om kosthold for å sette sammen en diett som vil gi deg riktige næringsstoffer, når du skal spise så lite. Men uansett om man ikke greier å sette sammen en veldig riktig diett, er det vel grenser for hvor feilernæret du greier å bli i løpet av bare 1 måned. Tror imidlertid at man kan utvikle spiseforstyrrelser av det, da fokuset blir veldig på mat og å ikke spise for mye. Jeg prøvde noe som heter stoffskiftekuren i 13 dager. Denne kuren ligger mellom ca 300 - 700 kcal om dagen, og kjente også risikoen for å bli en smule spiseforstyrret da jeg holdt på med dette. Enda jeg nok befinner meg veldig langt unna risikogruppene for dette. I sum tror jeg at det ikke er farlig med mindre du tror du kan være i faresonen for å bli spiseforstyrret
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #16 Skrevet 4. oktober 2013 800 kalorier er uforsvarlig lite for en normal kropp. Fysisk og psykisk er dette svært uheldig og har ikke noe med god helse å gjøre. Dette er rett og slett bullshit. Anonymous poster hash: 408fd...72c 1
Mormont Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg tror ikke kroppen tar så veldig mye skade av kun én måned, men så er ikke jeg noen ekspert heller da. Jeg levde på 800 kcal et par måneder, og blodprøvene mine etter viste ingen mangelsykdommer. Vil likevel ikke anbefale det, du blir veldig slapp og ikke minst sulten.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #18 Skrevet 4. oktober 2013 Nå vil jeg ikke nødvendigvis anbefale det,men å leve på 800 kalorier i en måned er ikke garanter lik mangelsykdommer,slapphet osv som flere her sier.Har selv spiseforstyrrelser og inntar i perioder langt mindre enn det,og det strekker seg langt over 1 måned for å si det sånn uten at bp mine har vært dårlige eller at jeg blir sengeliggende.Men alt avhenger av hvordan hver enkelts kropp takler det,og det kan man jo ikke vite på forhånd. Så igjen jeg anbefaler det ikke,men synes enkelte i denne tråden er litt for bastante. Anonymous poster hash: 63147...4f7
Jade Skrevet 4. oktober 2013 #19 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg er sikker på at ernæringseksperter klarer å få i seg det kroppen trenger på 800kcal. Men for oss vanlige mennesker, så skal det godt gjøres å finne mat som gir så mye "valuta for kaloriene" at man får overskudd til noe som helst med en slik kost. Hvordan skal TS komme seg på bena igjen etter denne operasjonen når hun knapt får i seg mat? 1
Gjest Runforit Skrevet 4. oktober 2013 #20 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Nå vil jeg ikke nødvendigvis anbefale det,men å leve på 800 kalorier i en måned er ikke garanter lik mangelsykdommer,slapphet osv som flere her sier.Har selv spiseforstyrrelser og inntar i perioder langt mindre enn det,og det strekker seg langt over 1 måned for å si det sånn uten at bp mine har vært dårlige eller at jeg blir sengeliggende.Men alt avhenger av hvordan hver enkelts kropp takler det,og det kan man jo ikke vite på forhånd. Så igjen jeg anbefaler det ikke,men synes enkelte i denne tråden er litt for bastante. Anonymous poster hash: 63147...4f7 En måned er ikke krise som sagt. Heller ikke perioder(sunt er det iallefall ikke), men over tid så skjer det ting innvendig som en ikke kan se eller kjenne. Organer kan begynne å svikte, man kan risikere beinskjørhet etc. Det er en grunn til at de med anoreksi plutselig faller om død med hjertesvikt. Kroppen tærer på seg selv og det inkluderer hjertet.http://minmote.no/2013/10/anorektisk-modell-hyllet-for-kroppen-organene-sviktet/http://www.kk.no/509084/dodelig-mote Endret 4. oktober 2013 av Runforit 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå