AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Er det vanlig å være utslitt i slutten av svangerskapet? Jeg har bare et par uker igjen til termin og kan ikke gjøre noe uten å bli veldig trøtt og sliten. Jeg har sovet dårlig nesten hele svangerskapet, fikk tidlig bekkenløsning og har måttet tisse flere ganger om natten hele svangerskapet. Så sover ikke dårligere nå. Slapper jeg av på sofaen hele dagen går det bra, men er jeg en liten tur på butikken eller gjør litt husarbeid blir jeg utslått og må sove et par ganger eller ta natt allerede kl 17-18. Er førstegangsgravid. Blodtrykket måler jeg selv ofte og det er fint. Blodprosenten fikk jeg målt i forrige uke og den var fin, den var på 13. Denne trøttheten begynte i forrige uke. Anonymous poster hash: 11749...35c
Gjest Nica. Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) ... Endret 14. mars 2014 av Nica.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Mitt inntrykk er at det er mer regelen enn unntaket. Anonymous poster hash: bcd13...6b9
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Det er vel gitt at man er sliten på slutten!? Anonymous poster hash: eb504...5e1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Huff gleder meg ikke til å føde om jeg har denne formen da. Har hørt om de som får energikick rett før fødselen, er det vanlig? TSAnonymous poster hash: 11749...35c
Arkana Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg var sliten på slutten av alle svangerskapene, og ekstra sliten med nr 2. Totalt energiløs. Fødselen gikk heldigvis greit likevel (to timer fra start til slutt) og formen var fantastisk det øyeblikket babyen var ute.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg var sliten på slutten av alle svangerskapene, og ekstra sliten med nr 2. Totalt energiløs. Fødselen gikk heldigvis greit likevel (to timer fra start til slutt) og formen var fantastisk det øyeblikket babyen var ute. 2 timer er jo ingenting, mora mi har fødsler på 30 timer og lenger, og det er i noen tilfeller arvelig TSAnonymous poster hash: 11749...35c
Silfen Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Tja, det er nok vanlig. Vært heldig og sluppet unna i de første svangerskapene. Men "alle" sier de er kjempeslitne.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #12 Skrevet 4. oktober 2013 Huff gleder meg ikke til å føde om jeg har denne formen da. Har hørt om de som får energikick rett før fødselen, er det vanlig? TSAnonymous poster hash: 11749...35c Jeg synes du henger deg mye opp i dette, prøv å slapp av. Ja de fleste er slitne rundt termin. Tungt, slitne, trøtte, dårlig søvn, halsbrann, bekken... men når fødselen starter så er det helt uavhengig av hvordan du har følt deg den siste tiden. Kroppen tar over helt selv og får som regel jobben gjort uavhengig om du føler deg sliten eller ei. Jeg var så sliten den siste uka at jeg trudde jeg skulle gå under, men en fødsel er en naturlig ting som kun skjer, og der du er med på reisen. Min fødsel var ganske heftig men jeg hadde energi hele tiden og så ingen link til hvordan jeg hadde følt meg på slutten av sv.skapet. Jeg fikk ikke energi-kick før fødsel, men du skriver du har hørt det, og ja, det er nok begge deler. Mange får energi, mange får ikke energi. Det vet man ikke. Prøv å bare nyte de siste dagene du har med søvn osv, for snart går du rundt med håret på snei og mascara fra i går gnikket rundt øynene og du savner underlivsvask Anonymous poster hash: eb504...5e1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #13 Skrevet 4. oktober 2013 Kroppen mobiliserer nok en god del krefter og hormoner under fødsel som gjør at man går inn i en totalt annen kroppslig modus enn hva du ellers ville gjort - så energinivå, med mindre man er i en unntakstilstand ifht gravide flest, vil nok endre seg drastisk under fødselen. Tviler dog dette føles som et "vanlig" energikick, det er nok mer kanskje andre funksjoner som setter igang. Anonymous poster hash: bcd13...6b9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #14 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg spør om dette fordi jeg aldri har født før. Så jeg vet jo ikke hvordan det blir, derfor jeg spør hvordan andre hadde det. Tenker at det er naturlig å tenke på sånt når man aldri har gjort det før, er garantert andre førstegangsfødende som har tenk på akkurat det samme. Så syns ikke at det er å henge seg for mye opp i det. Er lettere for dere som har født å tenke at det er null problem å være utslitt når fødselen starter. TSAnonymous poster hash: 11749...35c
Arkana Skrevet 4. oktober 2013 #15 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) 2 timer er jo ingenting, mora mi har fødsler på 30 timer og lenger, og det er i noen tilfeller arvelig TSAnonymous poster hash: 11749...35c Det trenger jo ikke bli slik. Mammas første fødsel varte over et døgn og den andre varte i 5 timer. Mine varte i hhv 16 timer, 2 timer og under ½ time. Endret 4. oktober 2013 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #16 Skrevet 4. oktober 2013 Det trenger jo ikke bli slik. Mammas første fødsel varte over et døgn og den andre varte i 5 timer. Mine varte i hhv 16 timer, 2 timer og under ½ time. Vet det Men to jordmødre har sagt til meg at det er ganske arvelig, med tanke på mors første fødsel.Anonymous poster hash: 11749...35c
Sunshine Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Ikke bekymre deg for fødselen. Jeg hadde rier i nesten to døgn og hadde derfor ikke sovet særlig i den perioden, men under selve fødselen var jeg full av krefter og merket ikke at jeg var trøtt. Kroppen ordner opp Endret 4. oktober 2013 av Sunshine
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå