pusefrøken Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg syns det er litt irriterende at folk er så trege med å svare på bursdagsinvitasjonene til barna deres. Har fått svar fra halvparten av barna bare, og selskapet er på lørdag. Men hva med de jeg ikke hører noe fra innen i morgen? Kan jeg risikere at de bare dukker opp uten å ha sagt at de kommer? og hvis de ikke kan, kan de ikke bare sende en melding og si ifra da? 1
Gjest Frugull Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Hos oss står det alltid att de som ikke kan komme skal gi beskjed... Får jeg ikke beskjed så regner jeg med att alle kommer. Det har jo hendt att noen ikke gir beskjed men det bruker jeg null tid på og irritere meg over. Det er lov og glemme. Sitter jeg igjen med noe mat,drikke og godteposer så overlever jeg det helt fint. . Det blir nok spist opp uansett... 12
Gjest gurimalla Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Til oss er det også vanlig at de som ikke kommer gir beskjed, tror det er det som er vanlig.. Hva står det i invitasjonen? 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Hos oss står det alltid att de som ikke kan komme skal gi beskjed... Får jeg ikke beskjed så regner jeg med att alle kommer. Det har jo hendt att noen ikke gir beskjed men det bruker jeg null tid på og irritere meg over. Det er lov og glemme. Sitter jeg igjen med noe mat,drikke og godteposer så overlever jeg det helt fint. . Det blir nok spist opp uansett... Har alltid gjort det samme. Er kun noen få ganger folk har glemt å si i fra at de ikke kommer, men det er slikt som kan skje. Anonymous poster hash: f8517...4f6
Ulrikke Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Her er det som regel sånn at selvom jeg ber om beskjed uansett, så er det alltid noen som ikke gir beskjed. I all hovedsak kommer de barna det gjelder (med noen unntak, så klart). Tror du skal basere deg på at de kommer, og ellers ikke gidde å irritere deg over det! (men jada, jeg er helt enig i at det er høflig å gi beskjed!) 2
Mafalda Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Etter litt prøving og feiling har jeg også landet på å invitere med omtrent følgende ordlyd: "Veldig fint hvis dere gir beskjed hvis du ikke kan komme" eller tilsvarende. Da kan de foreldrene som vet at barnet har tid, bare sette det i sin egen kalender, og så føler de fleste som ikke kan komme at de bør ta seg to minutter og sende en sms. Og jeg kan regne med at de som ikke gir lyd fra seg, kommer. Men noen vil nok alltid glemme, sånn er det bare. Og jeg har jo selv fisket opp en og annen invitasjon fra en skolesekk tilhørende et barn som absolutt er stor nok til å huske på å gi den til meg, men så har ikke skjedd... Men at halvparten ikke har gitt beskjed, virker litt sløvt.
pusefrøken Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 3. oktober 2013 i innbydelsen står det at de skal gi beskjed på mitt telefonnummer, og da mener jeg jo det slik at man skal gi beskjed enten om man kommer eller ikke.. Men det er kanskje som noen sier, at enkelte tror at de kun skal gi beskjed om de ikke kan komme.. At jeg sitter igjen med mat og godteposer , det gjør meg ingenting men jeg syns det greit å vite hvem som kommer med tanke på bordekking er leit for barnet om jeg dekker på til alle som ikke har gitt beskjed, og så ender det med at mange plasser blir tomme..eller at jeg har dekket et bord med duker og pynt osv, og så kommer det plutselig enda flere som da ikke får plass ved det pyntede bordet. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg skrev : Gi beskjed på nr.. om du kan komme eller ikke. De som ikke svarte sendte jeg en melding til selv. Anonymous poster hash: 15093...65f 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg syns det er litt irriterende at folk er så trege med å svare på bursdagsinvitasjonene til barna deres. Har fått svar fra halvparten av barna bare, og selskapet er på lørdag. Men hva med de jeg ikke hører noe fra innen i morgen? Kan jeg risikere at de bare dukker opp uten å ha sagt at de kommer? og hvis de ikke kan, kan de ikke bare sende en melding og si ifra da? Er i samme situasjon selv. Akkurat halvparten som har svart, faktisk. Er enig i at det er irriterende med de som ikke skjønner "s.u. innen xx.xx.xx". Anonymous poster hash: 74d10...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har alltid vært tydelig på at jeg ønsker tilbakemelding uansett. Der foreldre ikke har svart har barnet ikke dukket opp. Uansett så gir det et snev av usikkerhet for den som inviterer.Anonymous poster hash: e6d3a...7bb
Gjest *kokos* Skrevet 4. oktober 2013 #11 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg skriver alltid "Gi beskjed på tlf xxx om du kan komme eller ikke". Har fått svar fra alle. Jeg hater å ikke vite hvor mange som kommer, spesielt med tanke på at ungen min blir veldig skuffa om ikke Tea og Isabell kommer, feks. Greit for ungen å vitw hvem av vennene som dukker opp også!
Harlekin Skrevet 4. oktober 2013 #12 Skrevet 4. oktober 2013 Dette opplevde jeg også. Halvparten svarte ikke, noe jeg synes var merkelig. Er det ikke normalt å svare på en tekstmelding med invitasjon du får? Jeg purret opp de som ikke svarte et par dager før, og da fikk jeg svar fra alle. I tillegg var det 3 som meldte frafall på selve dagen, og 2 som rett og slett ikke dukket opp. Jeg må innrømme at jeg ikke fikk særlig godt inntrykk av en del foreldre pga. dette. Men selskapet gikk i det minste helt fint! Det var det viktigste
bambus Skrevet 4. oktober 2013 #13 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg skriver bare " gi beskjed på tlf xxxx dersom du ikke kommer" har funket veldig greit det .
Løvetanten Skrevet 4. oktober 2013 #14 Skrevet 4. oktober 2013 Vet du, jeg kan godt finne på å glemme noe sånt. Synes det er litt masete å skulle måtte gi beskjed uansett. Holder det ikke med at du får vite hvem som IKKE kommer? 3
Harlekin Skrevet 4. oktober 2013 #15 Skrevet 4. oktober 2013 Vet du, jeg kan godt finne på å glemme noe sånt. Synes det er litt masete å skulle måtte gi beskjed uansett. Holder det ikke med at du får vite hvem som IKKE kommer? Hvorfor det? Det er da ikke vanskelig å si ja eller nei. Jeg for min del vil gjerne vite nøyaktig hvem som kommer, og ikke måtte kalkulere med at flere av de som ikke har svart, bare har glemt å si ifra at de ikke kommer. Det blir for usikkert. 2
Gjest Riskjeks Skrevet 4. oktober 2013 #16 Skrevet 4. oktober 2013 Vet du, jeg kan godt finne på å glemme noe sånt. Synes det er litt masete å skulle måtte gi beskjed uansett. Holder det ikke med at du får vite hvem som IKKE kommer? Enig. Jeg skriver alltid "si fra hvis du ikke kan komme", det har alle ungene har blitt invitert til gjort også. Hender noen ganger at det er en eller to som ikke dukker opp, men for å være helt ærlig vet jeg nesten på forhånd hvem det er (type giddesløse foreldre). Hvis det er slik at de fleste i TS sin omgangskrets praktiserer "si fra hvis ikke" er det sannsynlig at folk glemmer det hvis ungen faktisk skal komme. Må man virkelig ha ting så inn med teskje? 2
Løvetanten Skrevet 4. oktober 2013 #17 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Må man virkelig ha ting så inn med teskje? Ah, takk! Enig, enig, enig. Det er en barnebursdag. Senk krava! Du ber kanskje 17- det er alltid (!) noen som ikke kommer og som aldri sier ifra. Regn med at 3-5 ikke dukker opp, men dekk på til alle. Blir det pølser til overs så er hunden happy, og kakerester er aldri noe problem å bli kvitt. Om man er pokka nødt til å vite hvor mange som kommer flere dager i forveien så har man kanskje lagt lista litt høyt (eller har litt issues med kontroll)? Endret 4. oktober 2013 av Løvetanten 3
Gjest Riskjeks Skrevet 4. oktober 2013 #18 Skrevet 4. oktober 2013 Ah, takk! Enig, enig, enig. Det er en barnebursdag. Senk krava! Du ber kanskje 17- det er alltid (!) noen som ikke kommer og som aldri sier ifra. Regn med at 3-5 ikke dukker opp, men dekk på til alle. Blir det pølser til overs så er hunden happy, og kakerester er aldri noe problem å bli kvitt. Om man er pokka nødt til å vite hvor mange som kommer flere dager i forveien så har man kanskje lagt lista litt høyt (eller har litt issues med kontroll)? Er vel dette som er problemet, tipper jeg? Enig med deg, senk krava. Du skal ikke arrangere kongelig bryllup.
Harlekin Skrevet 6. oktober 2013 #19 Skrevet 6. oktober 2013 Tilgi meg for at jeg ønsker å vite hvor mange som kommer. Her utgjør det forskjellen mellom å ha selskapet hjemme (har liten leilighet) og leie lokale. Det er faktisk viktig for meg å vite hvem som kommer. Jeg kan ikke overlate dette til tilfelighetene, for tydeligvis er det slik at invitasjoner er lett å glemme, og da kan vi ende opp med et selskap der ingen eller nesten ingen kommer. Just saying. Har ingenting med controll issues eller kongelig bryllup å gjøre - jeg forventer bare at voksne folk klarer å besvare en tekstmelding.
Piri Formis Skrevet 6. oktober 2013 #20 Skrevet 6. oktober 2013 Vet du, jeg kan godt finne på å glemme noe sånt. Synes det er litt masete å skulle måtte gi beskjed uansett. Holder det ikke med at du får vite hvem som IKKE kommer? Det er rett og slett bare uhøflig å ikke svare på en invitasjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå