Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har en vanlig bruks konto uten kreditt. I alle år har det ikke vært mulig å overtrekke denne kontoen. I nettbanken står det alltid to summer, en som viser saldo, og en som viser disponibelt. Det er alltid det disponible som er den reelle summen jeg har.

Så har det skjedd, at jeg både i nettbank og i en minibank viste at jeg hadde en sum disponibelt. Jeg brukte så en masse penger. Så havnet plutselig kontoen i et stort minus. I og med at dette er en vanlig bruks konto uten kreditt, og jeg ikke ville brukt disse pengene om jeg var klar over at jeg ikke hadde dem.

Kan da banken kreve de pengene som står i minus?

Anonymous poster hash: a8470...549

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har en vanlig bruks konto uten kreditt. I alle år har det ikke vært mulig å overtrekke denne kontoen. I nettbanken står det alltid to summer, en som viser saldo, og en som viser disponibelt. Det er alltid det disponible som er den reelle summen jeg har.

Så har det skjedd, at jeg både i nettbank og i en minibank viste at jeg hadde en sum disponibelt. Jeg brukte så en masse penger. Så havnet plutselig kontoen i et stort minus. I og med at dette er en vanlig bruks konto uten kreditt, og jeg ikke ville brukt disse pengene om jeg var klar over at jeg ikke hadde dem.

Ja, og det kommer til å gå minusrenter slik at du skylder mer.

Jeg har kommet i minus selv da jeg ikke regnet med at de skulle trekke for Visa-avgiften. (Jeg var 17 og hadde ikke så mye på konto )

Skrevet

Hei.

Har du ikke kontroll på økonomien bør du heller ikke bruke masse penger!

• Liker 1
Skrevet

Har du trukket kortet på steder som går på kreditt i tiden før du sjekket saldoen første gangen? Feks taxi, div. utesteder eller i utlandet?

Er sikkert dette som ble trukket på etterskudd.

Men ja, du må selvfølgelig betale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...