Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Ble for en tre uker siden kontaktet av en amerikaner som tjenestegjør i Afganistan. Han ville gifte seg med meg i løpet av en tre mnds tid for da var han ferdig i hæren, ha hadde en tolvårig sønn som studerte i London og hans kone ble drept i bilulykke for 6 år siden. Han skrev en virkelig artig historie og la ved et bilde av General Petreus og hevdet det var seg selv. Jeg spilte med en stund, men da han begynte og gi signaler om at jeg burde sende ham penger sånn at han fikk komme til Norge mistet jeg tålmodigheten og spurte om det var slik at US Army bare gav sine generaler lommepenger, og da slettet han plutselig profilen sin. He, he, he. Men jeg har i ettertid googlet fenomenet og jeg ser det er mange som har gått på det her. Tragisk.
Sandie Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Ja.Så et Dr.Phil program om en voksen dame som hadde pantsatt huset sitt og lånt flere millioner til en sånn fyr,og de hadde aldri møttes engang... Hun trodde fortsatt at han elsket henne og at de kom til å gifte seg..Tragisk ja. Endret 3. oktober 2013 av Sandie 1
Gjest celine Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg må ærlig innrømme at jeg stadig blir forundret over sånne historier, der godtroende mennesker blir "lurt" for store pengesummer. Det burde ringe en varselbjelle når man får en mail fra en totalt ukjent person som ønsker å gifte seg eller overføre noen millioner, og påstår at mottakeren er "den eneste ene".. Ellers er det jo noen som bestemmer seg for å gi avsender tilbake med samme mynt. Denne er velkjent: http://rabiatix.wordpress.com/2010/09/09/olabil-vs-nigeria/ , og på siden http://www.419eater.com/ kan man lese mer.. Fornøyelig egentlig Og nei, jeg klarer rett og slett ikke å ha sympati for de som blir lurt for penger - ikke så lenge det er mentalt friske mennesker som burde vite bedre..
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg må ærlig innrømme at jeg stadig blir forundret over sånne historier, der godtroende mennesker blir "lurt" for store pengesummer. Det burde ringe en varselbjelle når man får en mail fra en totalt ukjent person som ønsker å gifte seg eller overføre noen millioner, og påstår at mottakeren er "den eneste ene".. Ellers er det jo noen som bestemmer seg for å gi avsender tilbake med samme mynt. Denne er velkjent: http://rabiatix.wordpress.com/2010/09/09/olabil-vs-nigeria/ , og på siden http://www.419eater.com/ kan man lese mer.. Fornøyelig egentlig Og nei, jeg klarer rett og slett ikke å ha sympati for de som blir lurt for penger - ikke så lenge det er mentalt friske mennesker som burde vite bedre.. Jeg tenker egentlig også sånn, men samtidig så er det tydelig at det sitter en hel del desperate og ensomme mennesker rundt omkring.
Gjest celine Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg tenker egentlig også sånn, men samtidig så er det tydelig at det sitter en hel del desperate og ensomme mennesker rundt omkring. Godt poeng.. Det må være fryktelig å ha det sånn at man kobler ut vettet på permanent basis, bare man får oppmerksomhet fra noen. Kan vel heller ikke la være å tenke at det må være en diagnose på sånt, at en eller annen instans burde gripe inn og redde dette mennesket fra seg selv. Spørsmålet er jo om man da er å regne som mentalt frisk..
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Godt poeng.. Det må være fryktelig å ha det sånn at man kobler ut vettet på permanent basis, bare man får oppmerksomhet fra noen. Kan vel heller ikke la være å tenke at det må være en diagnose på sånt, at en eller annen instans burde gripe inn og redde dette mennesket fra seg selv. Spørsmålet er jo om man da er å regne som mentalt frisk.. Man er egentlig ikke det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå