Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i slutten av april.

Det ble nettopp avklart at jeg ikkje går opp i stilling på arb. Plassen min. Er nå straks tre mnd på vei og magen begynner å komme. Når hadde dere fortalt det. Jeg har jo vist lenge at jeg var gravid, men ikke fortalt noe pga denne stillingen.

Anonymous poster hash: 3d1b5...2be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel opp til hver enkelt :) Men jeg kommer til å fortelle om det når jeg er litt over 12 uker, da er man over den ''farlige'' perioden :)

Anonymous poster hash: f5024...448
Skrevet

Jeg ville vente til etter ordinær ultralyd i uke 18, siden jeg har mistet tidligere, men fikk tidlig bekkenløsning og måtte ha tilrettelegging på jobb så sa i fra i uke 15. Fikk ikke babymage før ca uke 20, før det var jeg bare oppblåst.

Du er pliktig til å si i fra til arbeidsgiver senest 3 mnd før din permisjon starter, og den starter 3 uker før termin.

Anonymous poster hash: 81d3f...9d3

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe før uke 12 hvertfall. Da har man kommet over den største risikoen for spontanabort.

Skrevet

Jeg fortalte det med en gang jeg fikk positiv test.

Skrevet

Du skal tenke på at dem du iallefall skulle fortalt det til nå, er noen du også hadde fortalt det til om du hadde hatt en SA. jeg er like langt på vei som deg, har fortalt det til barnefar, bestekompisen, bestevenninnen min og en jeg holder litt på med, rett og slett fordi jeg syntes det ble litt feil om jeg skulle holde det hemmelig for han samtidig som det ene utviklet seg til det andre.

Meeen, til mamma og nærmeste familie kommer jeg til å fortelle det til etter svangserskapskontrollen i uke 12. Nå skal jeg på en ultralydundersøkelse på tirsdag, da er jeg 11 uker på vei allerede. Var på en tidelig ultralyd i uke 8 også, og alt så fint ut. Men hadde jeg ikke vært på disse ultralydene, tror jeg faktisk ikke jeg hadde fortalt det til annet enn de nærmeste, før etter ul i uke 18. For man vet jo faktisk ikke at noe er OK før man har vært på ultralyd. Og litt dumt å fortelle hele verden at man er gravid også kommer man på ul i uke 18 også er der ingenting.

Anonymous poster hash: aab21...f4a
  • Liker 1
Skrevet

Kjenner til ei som har temin i mai... å dette ble publisert på face for ihvertfall 2 - 3 uker siden :sjokkert: Hun prøvde å "snakke" i gåter, men alle skjønte at hu var på tjukka.

Nå sammenligner hun seg med ei som har temin i januar - med mage og sv.plager osv...

Det kommer til å bli et laaangt svangerskap :sovne:

Anonymous poster hash: f3bee...f32
  • Liker 2
Skrevet

Ts her. Takk for svar. Familie og nærmeste venner vet det:)

Anonymous poster hash: 3d1b5...2be

Skrevet

Jeg tenker at det har litt å si hvordan type jobb du har m.t.p når du skal informere arbeidsgiver. Har du f.eks en jobb der det må ta's hensyn til din graviditet - også på et tidlig stadium - må man selvsagt si ifra så tidlig som mulig. Men kreves det ikke spesielle hensyn eller tilrettelegging, kan du si det når du føler det naturlig.

Anonymous poster hash: f3bee...f32
Skrevet

Jeg informerte sjefen på et tidlig tidspunkt fordi ressurskabalen for neste år var under planlegging og jeg har en rolle som det tar litt tid å erstatte.

Sjefen er uansett såpass gammel at hun er fullt klar over at ikke alle graviditeter ender bra uansett hvor langt man er på vei, så jeg så ikke problemet med å si noe. Hun for hennes del ble bare glad for at hun ikke slapp å legge opp resurskabalen to ganger.

Skrevet

Ville ventet til jeg følte meg tryggere etter uke 12. men jeg hadde ventet enda lengre.

Men det kommer selvfølgelig ann på hva slags jobb man har.og hvilken form man er i.

Anonymous poster hash: 97692...0b1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...