Tordensky Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 I et uoppmerksomt sekund klarte småen å velte en kaffekopp som sto i vinduskarmen utover sofaen. Det kunne gått mye verre for han fikk ikke på seg en dråpe! Jeg sitter igjen med støkken og en kaffedynket sofa... Det er en mørk sofa (valgt med vilje pga baby), men er redd det kommer til å lukte sur kaffe etterhvert... Har gått over med en våt/fuktig klut og mild såpe (grønnsåpe). Kluten ble bra bru så fikk ut en del kaffe, men. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt møbelsjampo? Det er en ganske grov struktur i stoffet, så er skeptisk til sånne zaloskum og børste-tips. Kan det funke med zaloskum og klut? Ville ikke nuppe opp hele stoffet heller.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 kanskje det kan funke med sånn skum som man bruker i stoffseter i bil? Aldri prøvd det på sofa selv, så jeg er ikke sikker. Det trekker ned, drar med seg skitten, og trekkes opp igjen, slik at man bare kan tørke av. Nå er det noen år siden sist jeg hadde stoffsofa eller stoffseter i bil, så husker ikke hva det heter (vær obs så du ikke kjøper feil type produkt!) men tror man får det på biltema o.l. Ellers ville jeg kanskje prøvd å ringe til en møbel/sofabutikk, kanskje de har noe som er spesielt beregnet til sofa, så er man sikker på at det er riktig. Anonymous poster hash: 36dad...b7f 1
SmallTalk Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Matbutikken her har tekstilrens, så godt mulig du finner det på din også. Ellers så må du vel på en møbelbutikk.
Schadenfreude Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Nylonvask funker på det meste. Fås i vanlig butikk. Har gått kaffe i stoffsofa her også..
Tordensky Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar dere! Sjekker matbutikken først da :-)
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Evt hør inne på Hus Og Hage eller det forumet, det er kanskje flere tips om slik rens enn på gravid-og småbarn Anonymous poster hash: 32523...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå