Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei damer!

Tips til ting å ha i pakkekslenderen i år?

Jeg tenker at i ukedagene kan det være småtterier som en liten eventyrsjokolade ol mens helg kan være litt større ting (gjerne ting hun trenger som ulltøy ol). Jeg sliter mest med å finne ut av små billige ting til hverdagspakkene.. Tips? :-)

Anonymous poster hash: 73bcf...653

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om godteri i uka og ull på lørdag hørtes såå logisk ut? :P Men kanskje tegnesaker? En spesiell glitterpenn el. er jo moro, forutsatt at hun liker slikt. Hårstrikk, pynteting (fins mye billige greier som ikke er noe kvalitet, men det er vel kanskje ikke så nøye?)

Skrevet

H&M har mye rart og gøy (ting til håret/solbriller og masse annet). Gå innom Vita/Notabene/Panduro osv for småting. Billig neglelakk, en twist, "i dag skal vi bake pepperkaker"-lapp, kinobillett, leppepomade. Jeg ville nok ikke puttet ulltøy og liknende i kalenderen.

Kjenner jeg gleder meg til jenta mi blir litt eldre og jeg kan lage kalender til henne:)

Anonymous poster hash: 59144...a22
Skrevet

Og ikke minst Glitter-butikkene:)

Anonymous poster hash: 59144...a22
Skrevet

Hva med å kjøpe en eske med Lego Friends, og dele den utover kalenderen? (Det er litt jobb, for bruksanvisningen bør også fordeles, og brikkene bør komme i en god rekkefølge.)

Men det kan jo være en figur i en pakke, og en liten ting i neste, o.s.v. og så kan bruksanvisning og en ting som skal bygges ordentlig komme i helgene som en litt større pakke? (Bruksanvisninger kan printes fra nettsiden til lego.)

Generelt er det oftest billigere og bedre å kjøpe en større ting, og fordele den, enn å kjøpe masse smått.

Kanskje liker hun små figurer, ala littlest pet shop. De finnes jo i pakker der man får mange av gangen og hver enkelt ikke koster så mye?

• Liker 1
Gjest Wilhelmine
Skrevet

- Kinobillett (eller lapp som det står at dere skal gå å se en spesiell film)

- Andre "hendelsesting": lage julepynt sammen, bake pepperkaker, gå på skitur, datteren kan få bestemme middag etc.

- Hårting

- Skrivesaker (blyanter, fargeblyanter, linjal, pussegummi)

- Nøkkelring

- Sokker (går an å kjøpe en pakke med flere par, og dele opp)

- Minikaktus (jeg elsket sånne små kaktuser når jeg var liten! Hadde vinduet fullt. Umulige å drepe og morsomme å se på)

- Breyer/Schleich dyrefigur.

- Tannbørste/tannkrem

Ellers er jeg enig med Susan Sto Helit over her, synes det er en kjempegod ide med lego eller slik som kan deles opp i flere runder.

Skrevet

Smågodt er tingen! Små godter til hverdagene og litt større, som vaniljefudge, i helgene. Konge!

Anonymous poster hash: 46bb5...f17
  • Liker 1
Skrevet

Hvilke butikker (gjerne nettbutikker også) har billig krims-krams? Type småleker, tegnesaker, julepynt, pyntesaker, nøkkelringer osv?

Skrevet

Hvilke butikker (gjerne nettbutikker også) har billig krims-krams? Type småleker, tegnesaker, julepynt, pyntesaker, nøkkelringer osv?

Ebay.

De fleste lekebutikker.

Søstrene Grenes.

Ikea.

Anonymous poster hash: e8b68...723

Skrevet

Sist pakkekalender hadde jeg stort sett fokus på nødvendige ting. Dvs ting som ville blitt kjøpt uansett. Jeg delte for eksempel opp fargeblyanter, artige sokker og truser, limstift og saks, morsom dusjsåpe og sånne ting. Men hadde ogå Griseflax, litt godteri på lørdagene, en kinobillett og litt sånt, om jeg husker korrekt. Så kjøpte jeg litt her og der utover høsten ettersom jeg kom over ting.

• Liker 2
Skrevet

Sist pakkekalender hadde jeg stort sett fokus på nødvendige ting. Dvs ting som ville blitt kjøpt uansett. Jeg delte for eksempel opp fargeblyanter, artige sokker og truser, limstift og saks, morsom dusjsåpe og sånne ting. Men hadde ogå Griseflax, litt godteri på lørdagene, en kinobillett og litt sånt, om jeg husker korrekt. Så kjøpte jeg litt her og der utover høsten ettersom jeg kom over ting.

Sånn gjør jeg det også. Jeg kan ikke fordra Sånt billig plastræl som blir liggende i en skuff, og velger derfor å heller bruke litt mer penger på ting hun trenger.

Jeg legger litt innsats i å finne truser/trøyer/strømpebukser/ull osv hun synes er tøft og dermed blir det en vinn/vinn-situasjon. Hun får ting hun synes er stat, og jeg kan fylle kalender/bruke penger på ting hun trenger og som jeg likevel ville kjøpt.

For all del, jeg har ikke sånne gaver hver dag altså. Jeg putter også inn små sjokolader/kinderegg, tyggegummier, viskelær, blyanter osv. Hårpynt og annen pynt er også stas her.

Skrevet

Hårstrikker og spenner

penner/tegnetusjer

Lego

Sokker

Neglelakk

Skrevet

Glitter butikkene har mye billig ørepynt:) hvis hun har hull i ørene.

Skrevet

Morsom tannbørste

En tjuekroning

Orginal pepperkakeform

Kakedryss ( pepperkakepynt)

Leppepomade

..:)

Gjest tuppesjura
Skrevet

Jeg er nesten ferdig med pakkekalenderen til min datter som blir 9. Der har jeg handlet på 70% på Accesories (eller noe sånt). Har kjøpt armbånd, ringer, kliper, hårstrikk etc til en veldig rimelig penge. Det er jo ganske billig der i utgangspunktet, og når det da var 70% så er det kanskej 4-5kr tingen. Noen av tingene deles også opp. I tillegg fant jeg sånne badegele figurer på søstrene grene, en blyant med viskelær på toppen, litt godterier. På TGR fant jeg et arkeolog utgravingssett (mulig begge jeg kjøpte går til broren, men det har jeg ikke helt bestemt meg for ennå) og en liten hårbørste. Det blir også litt godterier, men det forsøker vi å holde til helgene. Jenter elsker jo sånt dilldall, så det fungerer veldig bra for min jente hvertfall. 20-kroning og griseflaks er heller ikke så dumt. Hun er flink å spare nemlig! :) Ja, også neglelakker har jeg kjøpt! Det er innertier! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...