Gå til innhold

Elektrisk tekoker? (Vannkoker som koker opp til 80 i stedet for 100 grader)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man får kjøpt dette?

Anonymous poster hash: d2c55...fff
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vann koker først ved 100 grader, så da er det vel bedre å koke opp vannet og så avkjøle det etterpå. Trodde noe av vitsen med å koke vann var for å forsikre seg om at det var bakteriefritt.

Anonymous poster hash: 51ae7...e48
Skrevet

Nei, vitsen med å koke vann til te er å få det varmt nok til å trekke te i. Kan man drikke vannet rett fra krana så er det ikke noe behov for å koke det av helsemessige årsaker. Jeg har ikke sånn fancy vannkoker (ennå), men jeg står med et termometer og kutter strømmen når vannet har riktig temperatur.

• Liker 2
Skrevet

Vann koker først ved 100 grader, så da er det vel bedre å koke opp vannet og så avkjøle det etterpå. Trodde noe av vitsen med å koke vann var for å forsikre seg om at det var bakteriefritt.

Tatt deg et glass vann fra springen i det siste? ;)

Smaksmessig blir det også bedre te om vannet ikke er kokt (og avkjølt) - da beholdes mer av oksygenet i vannet.

Anonymous poster hash: bab25...07b

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en sånn vannkoker, men den gikk i stykker, så nå har vi tørket støv av min manns gode gamle fra studiedagene.

Det er så enkelt som å koke vannet og la det stå i tre min hvis du vil ha 90 grader, ca fem min om du vil ha 80 og åtte min. om du vil ha 70 grader.

Anonymous poster hash: 94207...395
Skrevet

Trodde noe av vitsen med å koke vann var for å forsikre seg om at det var bakteriefritt.

Der trodde du feil, gitt. Vitsen er å varme opp vannet.

Anonymous poster hash: 15eb0...c80

Skrevet

Jeg hadde en sånn vannkoker, men den gikk i stykker, så nå har vi tørket støv av min manns gode gamle fra studiedagene.

Det er så enkelt som å koke vannet og la det stå i tre min hvis du vil ha 90 grader, ca fem min om du vil ha 80 og åtte min. om du vil ha 70 grader.

Anonymous poster hash: 94207...395

Det er ikke så enkelt nei. Å koke vannet gjør at det blir mindre oksygen i det, som i følge te-eksperter gjør smaken av teen dårligere. Tevann skal ikke koke.

Ikke at jeg selv følger dette rådet, men om man først bryr seg veldig om at vannet skal være 80 grader forsvinner litt av poenget hvis man koker vannet først.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...