Gå til innhold

gravid? noen med lignende erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vet ikke helt hvor jeg skal henvende meg, så jeg prøver her.

jeg er nå 20 dager forsinket (3 uker i morgen) med mensen.
Siste menstruasjon var 14. august.

jeg har vært forsinket før men aldri så lenge, og denne mnd har jeg hatt veldig mye rare "symptomer".

uka før jeg forventet mensen begynte jeg å kaste opp all mat jeg inntok, men kun på kvelden. kastet opp hver eneste kveld og mistet matlysten, dette varte i ca 2 uker før det stoppet. nå har det gått til at jeg ikke klarer å fordøye maten og maten går rett igjennom i stedet. da jeg var ca. 1 uker forsinket tok jeg to tester(en på dagen og en morgenen etter), begge var negativ.

Jeg har begynt å merke endringer i magen. magen min er veldig hard, men det som er så rart er at på morgenen er magen myk under navlen men om kvelden er den hard. mens over navlen er den hard konstant. jeg har et punkt rett over navlen som er ømt når jeg presser mot. Jeg føler meg oppblåst og rett og slett tykk. det kjennes ut som om magen min presser utover og jeg har mye gass som sikkert er en del av årsaken.

Jeg har gått med en tanke i hodet i en god stund om at jeg er gravid. jeg har sterk tro på at jeg er det (kanskje så mye at jeg innbiller meg alt?). og når til og med samboeren min tror at jeg kan være gravid og lurer på om jeg holder dette skjult til jeg er så langt på vei at graviditeten kan fortsette trygt.

Jeg er sliten og ofte trøtt, det har skjdd to ganger i forrige uke at jeg har sovet så lenge som 23 timer i strekk. tok foresten en test i forrige uke også, den var negativ. vurderer å ta en test i morgen tidlig, men er desverre redd for at denne skal være negativ også. jeg har også tatt EL tester jevnlig, men alle er negative. har altså ikke hatt EL siden august.

Hva skjer med meg? hvis testene fortsette å være negative og mensen fortsatt uteblir, burde jeg oppsøke legen?

Hilsen bekymret meg

Anonymous poster hash: 8c985...f00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok ikke gravid. Er ikke normalt å være kvalm og kaste opp før en er litt lengre på vei enn et par uker, heller ikke at man har problemer med å fordøye maten. Tettheten bruker også å komme senere.

Dersom man er plaget med å fordøye mat, kan det være dette som gjør at du er trett.

Gå til legen med plagene med fordøyelsesproblemene og tretthet.

• Liker 1
Skrevet

Bestill deg en time hos legen, det er ikke godt å gå og være i så dårlig form over flere uker. Og det er greit å få sjekket hva dette skyldes.

Det du skriver om magen din, høres ikke ut som symptomer på graviditet. Magen vokser nedenifra, og skulle du være gravid, så er fortsatt livmoren din langt unna navleområdet ditt.

Skulle det vise seg at du er gravid, er det også greit at du blir klar over dette så fort som mulig, slik at du begynner med folat, og kutter ut diverse matvarer.

Om dette kommer av at du har et innbilt svangerskap, vil nok symptomene forsvinne når får bekreftet at du ikke er gravid. Med mindre du fortsetter å inbille deg at du er gravid.

Det er svært usannsynlig at du er 7-8 uker på vei, uten å ha fått utslag på verken El- eller hcgtest. EL test blir gjerne positiv når du er gravid. Har hørt om flere som har opplevd dette, inkludert meg selv (men om dette vil stemme for alle, det kan jeg ikke gå god for).

Anonymous poster hash: a16ec...049
Skrevet

Dra til legen ja

Anonymous poster hash: 22149...072

Skrevet

Bestill deg en time hos legen, det er ikke godt å gå og være i så dårlig form over flere uker. Og det er greit å få sjekket hva dette skyldes.

Det du skriver om magen din, høres ikke ut som symptomer på graviditet. Magen vokser nedenifra, og skulle du være gravid, så er fortsatt livmoren din langt unna navleområdet ditt.

Skulle det vise seg at du er gravid, er det også greit at du blir klar over dette så fort som mulig, slik at du begynner med folat, og kutter ut diverse matvarer.

Om dette kommer av at du har et innbilt svangerskap, vil nok symptomene forsvinne når får bekreftet at du ikke er gravid. Med mindre du fortsetter å inbille deg at du er gravid.

Det er svært usannsynlig at du er 7-8 uker på vei, uten å ha fått utslag på verken El- eller hcgtest. EL test blir gjerne positiv når du er gravid. Har hørt om flere som har opplevd dette, inkludert meg selv (men om dette vil stemme for alle, det kan jeg ikke gå god for).

jeg er klar over at magen vokser nedenifra, så dette stusser jeg veldig på.

Disse EL testene mine har alltid en svaaaak svaak strek på teststreken, men ifølge pakken står det at dette betyr negativ.

Skrevet

jeg er klar over at magen vokser nedenifra, så dette stusser jeg veldig på.

Disse EL testene mine har alltid en svaaaak svaak strek på teststreken, men ifølge pakken står det at dette betyr negativ.

Det stemmer, EL testene er positive når streken er like sterk eller sterkere enn teststreken.

Skrevet

Jeg synes du skal gå til legen jeg, men jeg synes symptomene dine høres ut som magekatarr jeg? Det kan man få av stress blant annet og det har jeg hatt før.

Anonymous poster hash: c1a76...b5c
Skrevet

Du bør komme deg til lege eller gyn. Jeg opplevde rare trykkende følelser og trodde jeg var gravid, endte tilslutt opp på akuttmottaket pga eggstokk cyste ruptur og indre blødninger ut i buken, mista nesten 1 l blod innvendig. Så fikk jeg mensen etter episoden på toppen av det hele. Corpus luteum cyste feks kan utsette mensen. Så sikkert greit å sjekke det ut i tilfelle det skulle være noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...