Gå til innhold

Body / plaster etter kastrering av hunnkatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Forrige fredag ble den lille kattefrøkena mi kastrert. Dyrlegen brukte utvendige sting, så hun ble plastret og fikk en body på seg (hun godtok ikke skjerm). Etter det har det vært et styr uten like med bodyen. Hun napper kronisk i den og har klart å løsne plasteret ved flere anledninger. Var innom dyrlegen for to dager siden, der de plastret på nytt og i tillegg ga antibiotika og smertestillende, i tilfelle hun hadde vondt og / eller infeksjon.

Nå har hun klart å røske plasteret av igjen, så nå går hun rundt med såret under bodyen uten plaster. Er dette farlig? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for hun virker utrolig mistilpass med bodyen og plasteret. Vil ikke leke noe særlig, helst bare ligge i fanget og kose, og hun er ikke helt seg selv.

Noen råd? Kan jeg bare drite i plasteret og bodyen nå som hun går på antibiotika, eller kan dette være farlig? Det er nå 6 dager siden kastrering.

Mvh,

Stella

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er såret tørt og fint er det ikke noe problem, men er det vått og vesker vil jo det komme på bodyen og det vil bli bakterier og snusk som igjen ligger i nærheten av såret.

Skrevet

Heisann.

Forrige fredag ble den lille kattefrøkena mi kastrert. Dyrlegen brukte utvendige sting, så hun ble plastret og fikk en body på seg (hun godtok ikke skjerm). Etter det har det vært et styr uten like med bodyen. Hun napper kronisk i den og har klart å løsne plasteret ved flere anledninger. Var innom dyrlegen for to dager siden, der de plastret på nytt og i tillegg ga antibiotika og smertestillende, i tilfelle hun hadde vondt og / eller infeksjon.

Nå har hun klart å røske plasteret av igjen, så nå går hun rundt med såret under bodyen uten plaster. Er dette farlig? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, for hun virker utrolig mistilpass med bodyen og plasteret. Vil ikke leke noe særlig, helst bare ligge i fanget og kose, og hun er ikke helt seg selv.

Noen råd? Kan jeg bare drite i plasteret og bodyen nå som hun går på antibiotika, eller kan dette være farlig? Det er nå 6 dager siden kastrering.

Mvh,

Stella

Jeg fikk beskjed fra veterinær om at katter stort sett klarte dette helt fint og som regel ikke ville trenge body. De sa at jeg fikk komme tilbake med henne om hun begynte å slikke MYE på det. Det ble litt slikking da hun vasket seg, men ikke så mye at det var behov for å beskytte det. Etter ca en uke var såret helt fint, så tror du kan slappe helt av så lenge såret er tørt og fint.

Anonymous poster hash: 772c5...c27

Skrevet

Vi hadde akkurat samme problemet med vår jente katt. Hun tok av seg body og plaster og røsket av sting så vi var til dyrelegen til sammen 4 ganger med henne. Måtte sy på nytt ett par ganger og hun fikk også lim på såret men ingenting hjalp. Hun tålte ikke ha body på og var ikke seg selv men du må ikke la henne være uten body helt til du ikke ser at det er et sår lenger. Fikk streng beskjed av legen å passe på dette for hun kan få infeksjon i såret. Vi skulle inne med henne til slutt for å ta av stingene men det har hun klart fint selv med engang hun fikk body av. Mye styr med disse frøkner men sånn er det bare. Vi har også en gutt som vi kastrerte i går men der slapp vi heldigvis noe body greier ;) he he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...