Elisea Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Føler meg dum nå men jeg stolte på henne, nå er jeg redd for å få arr. Jeg ringte hudpleier fordi jeg har svarte hudormer. Synes nesten ikke sier mine venner. Men jeg ser de godt selv. Dessuten har de samme svarte prikkene vert der i flere år! Altså akkurat samme flekkene uten at jeg får de bort. Hadde vert flott og bli kvitt de en gang for alle. I det minste noen av de. Jeg ringte en hudpleier som jeg bare har hørt godt om fra en vgs skole med hudpleie utdannelse. Jeg ringte henne og spurte henne om hun kunne fjerne hudormer. Hun svarte noe slikt som «null problem, det kan jeg hjelpe deg med om du bestiller time» jeg bestilte time etter at hun hadde fortalt meg at det var enkelt og fjerne hudormer selv om de har vert der lenge. Denne hudpleieren eier egen salong, og svarer på telefoner og behandler folks hud jeg ble glad da jeg traff hun som også skulle behandle meg på telefonen. Vel fremme i stolen hos hudpleieren. Sier jeg at jeg ønsker at hun fjerner noen av mine hudormer på nesa og kinnene. Hun sier hun vil åpne porene mine hun henter noe hun kaller dampmaskin. Det var en gjennomsiktig beholder som sendte ut varm damp, beholder var skikkelig skitten slike 10 cm lange svart brune flak i den, minner om slikt belegg som kan vare i sluken på dusjen på badet eller i rør under kjøkkenvasken! Så skikkelig ekkelt ut da dampmaskinen var en gjennomsiktig beholder. Jeg synes det var rart at den ikke var renset for så veldig ekkelt ut. Kan det være så vanskelig og rense en slik beholder? Hun setter den på og forlater rommet, jeg blir liggende og se opp i taket og vente og vente. Da hun kommer tilbake. Vil hun klemme ut kviser, flere veldig små kviser på haka. (mindre enn 1 millimeter store. Slike bitte bittesmå som nesten ikke synes. Jeg sier at hun ikke trenger det. Hun sier hun gjerne vil ta disse kvisene. Jeg sier noe om at jeg kom til henne for å få fjernet svarte hudormer på kinnene og nesa. Hun sier at hun gjerne vil ta mine kviser først. Jeg sier igjen at det ikke er nødvendig da de er så små og forsvinner av seg selv etter noen dager. Jeg forteller også at jeg er redd for å få arr. Hun sier igjen at hun gjerne vil ta disse kvisene, samt at jeg ikke trenger å bekymre meg for arr. Jeg spør om hun ikke heller kan konsentrere seg om mine hudormer. Hun svarer hudormene kan jeg ta etterpå. Å klemme ut kvisene var veldig veldig vondt. Veldig vondt kjennes ut som og klemme så mye på hud hvor som helst at den til slutt sprekker og begynner å blø. Og jeg forteller igjen at jeg egentlig ikke bryr meg om og få bort disse kvisene, da jeg ikke skal noe spesielt denne uka. Var på mandag dette. Men hun insisterer altså. Først insisterer hun på og ta noen av de, deretter vil hun ikke gi seg. Og jeg tenker med meg selv at det er ikke jeg som er hudpleier. Og jeg tenker at det skal bli godt og få fjernet noen hudormer og få fin hud og det er jo egentlig bra hun er nøye tenker jeg. Etterpå hun har klemt ut alt av kviser som er selv bittesmå som ikke synes enda. Som hun mener kommer til å bli kviser..!? Mens hun legger på en pleiende maske som hun kaller det kommer det en kunde inn i hudpleiesalongens butikk. Og hun sier byrskt til meg før hun forlater rommet at hun fikk en kunde nå. Hun løper ut og sier hei til kunden. Og kommer raskt inn igjen og sier legg deg ned og nyt! NYT AT DU HAR FÅTT DEG DEILIG HUDPLEIE BEHANDLING! NYT! Sier hun stryker på mitt lange hår og syer det er vakkert hår og forlater rommet. Jeg blir liggende i det svært kalde rommet fryse, se i taket som ligner ett parkeringstak og jeg tenker at og være hos tannlegen og borre er langt mer behagelig. Der får vertfall bedøvelse og blir fort ferdig. Ikke sier tannlegen at en skal nyte behandlingen heller! Jeg ventet på henne lenge ca en halvtime. Da hun kommer tilbake spør jeg om hun skal ta de svarte porene. Huden din trenger fukt sier hun! Så det får bli en annen gang sier hun. Hun stryker over min ansiktshud og forteller at «huden din er så fuktfattig. Så da får komme tilbake til meg senere for hudormer, for du skjønner huden din trenger fukt» sier hun. Jeg spør om hun ikke kan ta noen hvert fall et par stykker. Hun svarer «nei huden din den skriker etter fukt og trenger fukt» deretter skynder hun seg veldig legger på flere fuktbehandlinger men ingen er på særlig lenge. Tar de på og tar de av en 5 ulike produkter som blir tatt på og av igjen med det samme. Deretter legger hun på fuktighetskrem. Hun vil gjerne sminke meg sier hun. Jeg blir glad. Jeg trodde det jo var slik at en helst burde unngå sminke like etter behandling og jeg blir glad for at hun vil sminke meg. Er alltid koselig og bli sminket og dullet med. Hun legger på maskara bruker sin egen maskara forteller hun. Jeg tenker ikke så mye over det og tenker at hun sikkert er nøye på hygene, jeg er veldig glad for å bli sminket. Jeg blir svært overrasket da jeg ser meg i speilet. Hun har lagt på et tykt lag med brunkrem bare i fjeset slik at min bleke hals står i stor kontrast. Vel hjemme jeg finner raskt ut at jeg vil ta av sminken. Det svir veldig, og brunkremen smitter også av på alt mulig. Pudderet drysser også litt. Jeg dusjer! Og jeg ser meg i speilet og får et enda større sjokk. Der jeg tidligere hadde bittesmå kviser har jeg nå en halv cm lange kutt!!! Med masse størknet blod i. Ikke rart det svidde tenkte jeg når en har sterke kremer og sminke dirkete i sår! Nå er jeg veldig redd for å få arr. Mange en halv cm lange kutt!!! Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har lyst til å klage på hudpleieren også! hvordan skal en hudpleie behandling være? Hvordan finner en ut om hudpleieren er utdannet? Er det et telefonnummer en kan ringe for å finne ut om hun har tatt utdannelse?
Elisea Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #2 Skrevet 2. oktober 2013 Oi oi det ble veldig langt. For deg som ikke gidder og lese hele: Er det egentlig slik at hud som en selv ikke ser at er tørr, kan være så tørr at en ikke kan få fjernet hudormer hos hudpleier? Hvis en har mange veldig små kviser som knapt synes og hudpleieren insisterer på og fjerne disse og lager flere en halv cm lange kutt som også er dype for og få bort kviser. Kan hudpleieren da være profesjonell og utdannet? Hvordan klager en på hudpleier? Hvordan finner en ut om en hudpleier er utdannet?
Alja Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg håper virkelig du kødder nå, dette høres helt vilt ut. Ring å klag, få full refusjon eller at hun betaler for behandlingen du evt må ta for å få fikset huden din igjen eller så truer du med å gå til forbrukerrådet. 14
Elisea Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg håper virkelig du kødder nå, dette høres helt vilt ut. Ring å klag, få full refusjon eller at hun betaler for behandlingen du evt må ta for å få fikset huden din igjen eller så truer du med å gå til forbrukerrådet. Nei jeg kødder ikke! jeg har aldri vert hos hudpleier før, så forsto liksom ikke hva hun gjorde! jeg så jo ikke det selv når jeg lå der. tenkte at det kjentes sikkert ekstra vondt ut pga klemmingen... Hun har også jobbet som hudpleier i flere år, vertfall 6 år, er ingen døgnflue salong. så jeg stolte på at hun var bra.. Selv når ting ikke virket særlig bra..
Miss-Grey Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Enig med Alja91. Om hudpleieren er på Vibb, anbefalt.no eller lignende, synes jeg du skal skrive om opplevelsen din der, slik at folk vet at de bør holde seg unna. Du bestilte time spesifikt for å fjerne svarte prikker, ikke for å få store kutt i huden og bli sminket med hennes egen (!) maskara. Når det gjelder utdannelse på hudpleier, pleier det å stå på hjemmesiden (hvis de har noen), og kursbevis eller vitnemål pleier å henge inne i salongen. Jeg bestiller heller aldri time uten å ha sjekket med Vibb.no eller anbefalt.no. 4
sjokomelk Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Wow... Hvis dette er sant så burde du virkelig klage, og kreve pengene tilbake! Du bør også si ifra til de som tipset deg om denne hudpleieren om den behandlingen du fikk slik at de ikke fortsetter å sende folk dit. Det kan også være greit å sjekke om hun i det hele tatt er utdannet hudpleier (hun kan da umulig ha fått godkjent utdanning), da kan det være litt lettere å klage til forbrukerrådet dersom du går den veien.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Artikler vedr. "klage på hudpleie": http://www.klikk.no/mote/kamille/sarasskjonnhet/article576381.ece http://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/article830903.ece Anonymous poster hash: 1d661...29f
Elisea Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. oktober 2013 Hun klemte ikke bare heller brukte slikt skapell til og klemme med eller hva det heter?? hun klemte liksom med det redskapet..
Elisea Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 3. oktober 2013 Hun klemte ikke bare heller brukte slikt skapell til og klemme med eller hva det heter?? hun klemte liksom med det redskapet.. hva er det en egentlig skal gjøre?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Artikler vedr. "klage på hudpleie": http://www.klikk.no/mote/kamille/sarasskjonnhet/article576381.ece http://www.klikk.no/kvinneguiden/mote/article830903.ece Anonymous poster hash: 1d661...29f Sitat fra første linken: "Det finnes ingen standarder for skjønnhetsbehandlinger, og det finnes ingen forbrukerlover eller klagemuligheter om du skulle være misfornøyd. – Det er fri avtalerett, og det som avtales er det man får, opplyser Martin Skaug Halsos, kommunikasjonsrådgiver hos Forbrukerrådet. .... – Har man blitt skadet vil erstatningsrett gjelde, og saken må føres i sivilretten. Forliksrådet er første sted å gå i slike tilfeller, sier Halsos.". Anonymous poster hash: 1d661...29f
Alja Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 FØLG RÅDET MITT! Å ikke pjatt med som sist, vær streng, sint og meget konkret mot denne dama slik at hun ikke rundlurer deg igjen. Stå på ditt. Ta bilder av huden din slik den ser ut nå, slik at du har noe å vise til om hun evt skulle bli vanskelig. Slike folk blir plutselig litt lettere å ha med å gjøre når ryktet deres står på spill. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 ... Hvordan finner en ut om en hudpleier er utdannet? Dette blir etterpåklokskap, men.... Fra http://www.klikk.no/mote/kamille/sarasskjonnhet/article576381.ece "Gjør research Hudpleieyrket er ikke en beskyttet tittel. Derfor finnes det en del useriøse aktører der ute, og en rekketvilsomme behandlingsformer . – Dersom det ikke henger et diplom fra terapeutens utdannelse lett synlig, bør kunden spørre om terapeuten faktisk er utdannet hudterapeut. Dersom de ikke kan vise til en relevant utdannelse, gå et annet sted, sier Connie Stoa, daglig leder og hudpleielærer ved Tango Akademiet. Ta en telefon eller gå innom stedet før du bestiller time. Da får du et inntrykk av hvordan de behandler kundene, og du kan spørre om de har rett utdannelse.". Anonymous poster hash: 1d661...29f
Elisea Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg synes nesten det er ekkelt og klage da alle virker faktisk som at er svært være fornøyd med hun.. Fikk henne anbefalt av folk som har gått hudpleie linje på en vgs skole de mente at hun var flink.. Men er veldig bekymret for og få arr.. Det ser ut som om vanlige kutt liksom det blør også en del og det er sykt at kuttene er mye mye lengere enn kvisene var.. rette kutt liksom. Jeg vet liksom ikke om hun har klemt eller stukket med det skapellet tror hun klemte med ene hånden og brukte skapellet med andre.. og noen ganger brukte hun to skapell en i hver hånd.. Hvordan skal en egentlig bruke dette? Så brukte hun gummi hansker hele tiden. Faen jeg skulle bare stukket av fra hele behandlingen. Virket veldig proff særlig i begynnelsen hadde slikt skjema jeg skulle fylle ut om meg selv, om jeg hadde noen allergier eller slikt noe, om jeg hadde reagert på noen kremer noen gang osv. Hun hadde også flere papirer på veggene som lignet diplomer og vitnemål. Jeg så ikke så masse på disse men jeg husker de hang på veggene. Og det med at jeg var fornøyd med sminken det var jo før jeg så hvor stygg den var i speilet. Men da jeg så at det ikke var særlig fint sminket, ikke min stil, tenkte jeg mer at folk har jo ulik smak. En del på min alder bruker da og sminke seg med masse brunkrem. Det var først når jeg tok av sminken jeg virkelig reagerte. Og ta bilder var et veldig godt råd! Det skal jeg gjøre! Da har jeg noe mer konkret og vise til!
Elisea Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #14 Skrevet 3. oktober 2013 Dette blir etterpåklokskap, men.... Fra http://www.klikk.no/mote/kamille/sarasskjonnhet/article576381.ece Et godt sitat fra denne linken"– Under klemming og massasje er det viktig at huden ikke blir klemt sår og rød, den skal bli frisk og strålende, sier Annakarin Svendsen, daglig leder ved Karl Johan Hud & Kroppspleie." Ikke blir klemt sår og rød nei! Kan jo hende at grunnen til at hun ikke har fått klager er fordi alle synes det er litt sånn ekkelt.- slik som meg. Ene kunden hun hadde innom mens jeg var der. var en venninne av hudpleieren. Hun venninna sa at hun brukte og komme innom i lunsjen. kan kanskje være slik at de som har anbefalt hudpelieren i første omgang er hennes venner? At hun får venner til og si godt om henne også tror andre hun er bra også? lurer på og klage via apoteket. Og dra på Apoteket vise frem min hud og få apoteket til og hjelpe meg med en klage? De kan kanskje kommentere noe om min hud. Eller en annen hudpleie salong?? Litt mer seriøst om noen andre kommenterer min hud før jeg sener klage til forbrukerrådet!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 ... lurer på og klage via apoteket. Og dra på Apoteket vise frem min hud og få apoteket til og hjelpe meg med en klage? De kan kanskje kommentere noe om min hud. Eller en annen hudpleie salong?? Litt mer seriøst om noen andre kommenterer min hud før jeg sener klage til forbrukerrådet! Jeg svarte deg tidligere i tråden... http://www.klikk.no/mote/kamille/sarasskjonnhet/article576381.ece "Det finnes ingen standarder for skjønnhetsbehandlinger, og det finnes ingen forbrukerlover eller klagemuligheter om du skulle være misfornøyd. – Det er fri avtalerett, og det som avtales er det man får, opplyser Martin Skaug Halsos, kommunikasjonsrådgiver hos Forbrukerrådet. .... – Har man blitt skadet vil erstatningsrett gjelde, og saken må føres i sivilretten. Forliksrådet er første sted å gå i slike tilfeller, sier Halsos."." Jeg tviler sterkt på at Apoteket har tid/anledning/er villig til å hjelpe deg med å klage på en hudpleiebehandlingen. De som jobber der er ikke hudpleiere... Du kan heller få en annen seriøs hudpleiesalong til å se på huden din, og høre med de om huden har blitt skadet av behandlingen. Du bør uansett rette en klage til salongen du har vært hos, og så ta saken videre ut fra hva som kommer frem der. Anonymous poster hash: 1d661...29f 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg svarte deg tidligere i tråden... http://www.klikk.no/mote/kamille/sarasskjonnhet/article576381.ece "Det finnes ingen standarder for skjønnhetsbehandlinger, og det finnes ingen forbrukerlover eller klagemuligheter om du skulle være misfornøyd. – Det er fri avtalerett, og det som avtales er det man får, opplyser Martin Skaug Halsos, kommunikasjonsrådgiver hos Forbrukerrådet. .... – Har man blitt skadet vil erstatningsrett gjelde, og saken må føres i sivilretten. Forliksrådet er første sted å gå i slike tilfeller, sier Halsos." Anonymous poster hash: 1d661...29f Bare for å være sikker på at det kommer tydelig nok frem: Forbrukerrådet er altså ikke rette klageinstans på hudpleiebehandlinger. Anonymous poster hash: 1d661...29f
Elisea Skrevet 3. oktober 2013 Forfatter #17 Skrevet 3. oktober 2013 takk for svar igjen anonym bruker. Leste litt kjapt, og tenkte at en ikke kunne klage på selve behandlingen, altså ikke kunne klage på velvære i behandlingen til forbrukerrådet men at en kunne klage på tydelige feil som kutt og brannsår. Men jeg tenkte feil, en kan klage på slikt som brannsår men ikke til forbrukerrådet. Forliksrådet høres så skremmende ut når det er en klage mot en såpass gammel og svært etablert salong. De som jobber der har også jobbet der lenge..
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #18 Skrevet 3. oktober 2013 ... Forliksrådet høres så skremmende ut når det er en klage mot en såpass gammel og svært etablert salong. De som jobber der har også jobbet der lenge.. Før du bekymrer deg vedr. forliksråd (som er det laveste leddet i rettssystemet), bør du først og fremst få avklart om huden har fått en skade. Er den det, kan det være aktuelt å søke/be om info vedr Forliksrådet, for å bestemme hva du evt vil gjøre videre. Anonymous poster hash: 1d661...29f
fiddlesticks Skrevet 3. oktober 2013 #19 Skrevet 3. oktober 2013 Kan du ikke poste bilde, eventuelt bilde av deler av ansiktet hvis du vil være anonym, så vi vet bedre hvor seriøse kutt du har fått?
Anoia Skrevet 3. oktober 2013 #20 Skrevet 3. oktober 2013 Høres ut som om hun insisterte på å sminke deg fordi hun ville dekke over at hun hadde maltraktert huden din... 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå