Gå til innhold

Jeg trenger sårt hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen som var så var jeg på en slags reunion med trinnet mitt fra videregående. Det var mest folk fra min linje der, men også noen fra andre. Jeg var veldig alene på videregående, jeg hadde egentlig ingen venner jeg var med. Jeg klarte meg, men merket at det ofte var veldig trist. Jeg var jenta som fikk ganske gode karakterer, men som ingen egentlig brydde seg om, jeg bare var der på en måte. Jeg var ikke spesielt pen, jeg var kort, hadde små pupper og briller. Selvfølelsen var ikke helt på topp på den tiden og selvom jeg ikke har forandret meg så altfor mye siden da (litt selvfølgelig) så har jeg blitt mer komfortabel med hvordan jeg ser ut. Jeg var usikker på om jeg skulle dra på denne festen, men tenkte at nå er det to år siden videregående og selv om jeg ikke hadde noen venner der, kunne det vært hyggelig å se noen folk igjen. Jeg kom dit litt sent, jeg utvekslet noen få ord med han som hadde festen og en kamerat av han før de gikk videre for å prate med noen andre. Jeg satte meg i sofaen og ble sittende der i nesten en time uten at noen pratet til meg. Det satte seg folk ved siden av meg og jeg prøvde å snakke til de, men enten husket de meg ikke eller så flyttet de raskt på seg. Jeg begynte å angre og tenkte på å dra hjem. Men så kom det en gutt bort til meg som gikk i parallellklassen min. Han kom bort og sa "Du er Sigrid, ikkesant?" (ikke mitt ekte navn) jeg ble egentlig veldig overrasket at en som ikke gikk i klassen min husket navnet mitt. Jeg svarte ja og spurte om jeg husket hans navn riktig, noe jeg gjorde. Jeg husket at også var en stille gutt, men han hadde en vennegjeng han var med. Han husket til og med at jeg hadde syngt i kor, han visste ikke hvordan han visste det, men han bare visste det. (Kanskje sett bilder på facebook eller noe) Vi pratet om hva vi hadde drevet med siden vgs, planer framover og om hva vi syntes om tiden vår på vgs. Jeg hadde drukket litt når vi pratet om det siste og sa jeg syntes det var sikkelig leit at ingen husket meg og at det var som om at jeg nesten ikke hadde eksistert på vgs. Da så han bare på meg, smilte og sa, "jeg husket deg jo". Så sa han at han ofte hadde lagt merke til meg på videregående fordi han syntes jeg var litt søt. Jeg rødmet veldig, men han bare smilte og tok meg med for å møte vennene hans.

Vi pratet sammen resten av kvelden og jeg har tenkt veldig mye på han etter det. Jeg tror jeg er litt betatt, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har han på facebook, men har ikke turt å ta kontakt. Jeg legger sikkert for mye i at han husket navnet mitt, interessene og at han synes jeg var søt (for to år siden!) Han ville sikkert bare å være snill mot meg, han er kanskje ikke interessert. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 1c796...ade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koslig å høre at du fikk en hyggelig kveld etterhvert! Synes du skal sende han en melding. Ikke legg så mye i det. Det er bare en melding:)

• Liker 5
Skrevet (endret)

Enig med Lady. Det hørtes ut til at han liker deg (ennå). Send han en melding hvor du forteller han, at han reddet kvelden og at du koste deg. Dør samtalen etter svaret hans, så var det nok ikke "meant to be", men lever den videre, så er en kaffekopp i nær fremtid på sin plass. Hadde en jente tatt kontakt med meg etter situasjonen du beskriver, og jeg var interessert, da hadde jeg nok foreslått kaffekoppen.

Endret av Smilerynker
  • Liker 6
Skrevet

Gode svar over her. Just do it! :D

Skrevet

Er det ikke teit å ta kontakt så mange dager etter vi møttes?

-TS

Skrevet

Er det ikke teit å ta kontakt så mange dager etter vi møttes?

-TS

Nei. Ta kontakt om du er interessert i han, enten som venn eller noe mer. Det verste som skjer er at du finner ut han bare var hyggelig med deg slik at du ikke trengte sitte aleine.

Skrevet

Helt enig med tidligere rådgivere her:-) Ta kontakt! Trenger ikke skrive noe veldig heavy, men ja, at du hadde det trivelig på gjenforeningen og at det var kjekt å hilse på, så ligger ballen på hans banehalvdel... så ser du hva som skjer videre. Go for it;-)

Skrevet

Ja , ta kontakt og se hva som skjer

Skrevet

Jeg så han var pålogget og tok sjansen på å sende han en melding, han logget av like etterpå da, så han har ikke sett den enda. Men den er da iallefall sendt :)

- TS

• Liker 1
Skrevet

Så bra! Gi tilbakemelding hvis du får noe da :)

Skrevet

Hei.

Så innmari koselig for deg,TS! Blir kjempeglad da jeg leste det du skrev. Herlig!

Du må bare ta kontakt! Av og til er gutter også sjenerte, vet du. Eller så kan det hende at han venter til du vil ta kontakt. Men det virket jo som om han var interessert i deg - han sa jo tom. at han husket deg som en søt jente fra vgs. Det er veldig positivt :)

Det skader virkelig ikke å sende han en liten melding - men det behøver ikke være en stor greie. Du kan f.eks. spørre om han kom seg greit hjem, om han snakket med noen andre dere begge vet hvem er, eller så kan du spørre om han vil finne på noe en dag? (Hvis du tør). :)

- Lykke til!!

Skrevet

Ps. Så ikke at du allerede hadde sendt melding. :) Men håper på det beste for deg!

Skrevet

Har han svart deg? :)

Ja og vi pratet litt også. Samtalen gikk begge veier og begge svarte med litt mer enn en setning hvis vi kunne så det gikk bedre enn jeg så for meg :)

- TS

Skrevet

Å! :D Så kjekt! Superkoselig tråd!

Skrevet

Så koselig tråd! :)

Anonymous poster hash: 38ca3...014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...