Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. For en uke siden var jeg og kjæresten min på en fest. Vi begynte å krangle på denne festen, og dro hjem til meg. Han begynte å pakke ned alle tingene sine, og jeg halp han å hente de tingene han hadde glemt, ingen av oss sa noen ting. På vei ut døra fra soverommet snudde han seg plutselig mot meg, tok tak i meg og slang med ned i sengen, så begynte han å rope masse stygt til meg, mens han slo og slo i bena mine. Jeg tok hunden min på armen og løp ut av huset fordi jeg var så redd. Da jeg kom inn igjen hadde han lagt seg, så jeg satt bare våken hele natten og skalv, med hunden min i fanget. Da han våknet neste dag ba han om unnskyldning, han gråt og gråt så han fikk problemer med å puste, og han lovet at han aldri skulle gjøre det igjen og at han forsto meg godt om jeg ikke ville være kjæresten hans lengre. Jeg visste at han hadde hatt problemer med sinnet sitt helt siden han var liten mye grunnet ADHD, men jeg trodde aldri han kom til å slå meg. Jeg møtte han igår, han var snill mot meg, vi reiste ut på kino og vi lagde mat sammen, men jeg merker at jeg enda er veldig redd for han, så det endte med at jeg tok med meg tingene mine og tok bussen hjem igjen mens han lå og sov. Jeg vet jeg burde gå fra han, men jeg er så glad i han. Og en stor del av meg tror på at han ikke skal gjøre det igjen. Jeg ser godt at han prøver og jeg vet at han angrer. Jeg kjenner også meg selv godt nok til å vite at jeg kommer til å angre så mye hvis jeg ikke gir han en sjanse til. Så jeg sitter i en veldig tøff situasjon, der hjernen sier at jeg burde holde meg unna, mens hjerte sier jeg skal gi han en sjanse til. Jeg har det så vondt og trenger bare råd, gjerne fra noen som har vært i samme situasjon. Hvor kan han eventuelt få hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dump ham. Det er ingen vei tilbake når den barrieren der er brutt.

Anonymous poster hash: 8f72b...65f
  • Liker 6
Skrevet

Klem til deg ;),

Skrevet

Jeg synes at du skulle gitt han en sjanse til ..men det er meg ;)

Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Er dette den eneste gangen han har vært voldelig mot deg?

Dersom dette skjedde mens han var beruset av alkohol, synes jeg at du kan stille det ultimatumet at han holderseg total avholdene fra alkohol heretter dersom du skal være villig til å fortsette å være sammen med han.

Hva som kan hjelpe han:

Evt sinnemestringskurs og/eller eller medisinering av ADHD og slutte med alkohol

Han bør ta kontakt med fastlegen sin og fortelle om dette og spørre om hjelp.

Skrevet

Skal forholdet fortsette burde han iallefall holde seg unna alkohol. Alikevel vil jeg si at du burde avslutte dette forholdet. Alkohol kan føre til voldelige tendenser, uansett diagnose eller ei. Angriper han deg, som jeg regner med at han elsker, så stakkars neste person, som han kanskje ikke liker engang...

Han angrer, med god grunn. Du er redd ham, og det finnes ikke noen grunn god nok til å fortsette da

Skrevet

Samlivsterapi med en gang eller gå nå.

Anonymous poster hash: 9488d...b5c

Skrevet

En gang er ingen gang, to er to for mye...

Har du troa så gi ham en sjanse til, men gi deg selv et løfte om at du går om han noensinne legger hånd på deg igjen.

Anonymous poster hash: 7c061...05d

• Liker 1
Skrevet

Er han villig til å få hjelp av psykolog? En slik episode ikke noe man bare skal la gå. Det handler om vold i nære relasjoner, og det er ekstremt alvorlig. Ikke gå i medlidenhets fella, og tenk at han fortjener en ny sjanse, siden han angrer osv. Det er viktig han innser hva han har gjort, og er villig til å jobbe meg seg selv, det er først da han fortjener en ny sjanse.. Håper det går bra med deg. Husk å ta vare på deg selv. Sender deg en klem :hug:

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen?

Er dette den eneste gangen han har vært voldelig mot deg?

Dersom dette skjedde mens han var beruset av alkohol, synes jeg at du kan stille det ultimatumet at han holderseg total avholdene fra alkohol heretter dersom du skal være villig til å fortsette å være sammen med han.

Hva som kan hjelpe han:

Evt sinnemestringskurs og/eller eller medisinering av ADHD og slutte med alkohol

Han bør ta kontakt med fastlegen sin og fortelle om dette og spørre om hjelp.

Vi har vært sammen i 4 måneder.

Dette er eneste gangen han har vært voldelig mot meg. Han dyttet meg bort en gang hvor vi kranglet, men det var ikke hard (jeg datt ikke engang) og han sa unnskyld med en gang.

Han har sagt selv at han ikke skal drikke alkohol igjen.

Han har gått på sinnemestringskurs før, og da hadde han fått beskjed om at det ikke var mer de kunne hjelpe han med. Medisinering av ADHD er utelukket, fordi han ikke tåler medisinene og faktisk bli værre av det.

Tusen takk for svar!

Skrevet

Dette er eneste gangen han har vært voldelig mot meg. Han dyttet meg bort en gang hvor vi kranglet, men det var ikke hard (jeg datt ikke engang) og han sa unnskyld med en gang.

Han har gått på sinnemestringskurs før, og da hadde han fått beskjed om at det ikke var mer de kunne hjelpe han med. Medisinering av ADHD er utelukket, fordi han ikke tåler medisinene og faktisk bli værre av det.

Tusen takk for svar!

Bare 4 måneder, og han har allerede slått deg :sjokkert:

• Liker 2
Gjest JegHeterIngenting
Skrevet

Han burde dumpe deg.

Skrevet (endret)

Kjenner jeg blir litt frustrert av naive mennesker der ute....Kort oppsummert: Du vil ikke klare å forandre han, han vil gjøre det igjen, han vil gråte å be om tilgivelse hver gang han rører deg, men volden vil fremdeles bli grovere. Han kommer mest sannsynlig til å knekke deg psykisk og du vil bruke lang tid på å bygge deg opp igjen, kanskje klarer du det aldri.

Endret av Suss81
Skrevet

Det ikke lett å si hva du skal gjøre. du må nesten gjøre det du føler får selv.;)

Men han har slått deg en gang. Å en gang kan bli til fler ganger. Han kan sikkert ikke noe får det siden han har ADHD. Å tenk deg godt om det er ikke lett å leve med en som har det.

Men forstår deg att du ikke vill gå fra han, men det ikke akseptabelt det han gjorde mot deg.

Slår han deg en gang til så hadde jeg gått fra han.;)

Tenk om han blir så sint att han ikke vet hva han gjør ??:(

Anonymous poster hash: d0cce...e47
Skrevet

Tusen takk for svar!

Takk for tilbakemelding!

Det er bra at han har sagt at han ikke skal drikke alkohol igjen. Han må holde sitt løfte.

Jeg er allikevel bekymret, men håper at det går bra.

Jeg ønsker dere lykke til!

Skrevet

Har han aldri vært voldelig mot deg eller andre i edru tilstand?

Kan du spørre han om det?

Skrevet

Er du født i '95? Jmf brukernavnet ditt...

Skrevet

Har han aldri vært voldelig mot deg eller andre i edru tilstand?

Kan du spørre han om det?

Han har vært i noen slåsskamper og sånt med andre gutter da han var yngre.Han hadde også lagt eksen sin i bakken og hold hun fast fordi hun hadde hivd alle tingene i leiligheten hans i bakken. Men jeg er visst den eneste jenta han har slått.

Anonymous poster hash: 43b76...a79

Skrevet

Normen i samfunnet er at du skal forlate en mann som har slått deg med en gang. Det er godt mulig at det er det rette å gjøre i ditt tilfelle, men jeg hadde ikke "dømt" deg og sagt at du var svak hvis du ga det en sjanse til. Jeg ga min kjæreste en ny sjanse, og vi er lykkelige sammen 5 år etter. Han har aldri gitt antyning til å være voldelig igjen. Men igjen, jeg har ikke truffet fyren, og det er du som må kjenne på din magefølelse.

Anonymous poster hash: ba79c...b61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...