AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Del Skrevet 2. oktober 2013 Hei, dette er et helt tåpelig spørsmål, sikkert, men here goes: Jeg vurderer å gå på treningsstudio. Har aldri gjort dette før... Hvordan gjør man det, når man går og trener? Føle meg helt grønn på dette området... Regner med jeg må ordne meg et abonnement først. Og så bare går man dit og finner et ledig apparat og begynner? Eller er apparater bare for spesielt interesserte (gutter som vil bygge muskler?)? mener å ha hørt noen venninner snakke om spinning og slikt, tror det blir for tøft for meg. Men er det stort sett slik gruppetrening som er vanlig å drive med på treningsstudio? Grunnen til at jeg føler jeg bør trene, er at jeg har et kne som ble operert og helt ubrukelig etterpå. Må bygge det forsiktig opp... Ser for meg at lette apparater er tingen. Er ikke i stand til å ta knebøy og slikt. Er det dusjer og slikt der, eller drar man som regel rett hjem i treningstøyet og dusjer hjemme? Hvor lang tid bruker man per gang ca? En time? Før man kan gå hjem med god samvittighet, mener jeg Anonymous poster hash: 6c1f7...5d6 Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/777351-treningsstudio-hvahvordan-nybegynner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #2 Del Skrevet 2. oktober 2013 Du går inn på treningssenteret og snakker med de i skranken. Fortell dem av du vil bli medlem, slik at de kan gi deg et innmeldingsskjema og kort. Når du går dit for å trene, har de fleste sentre en eller annen form for kortavlesingsgreie som du bruker ved inngangen. Deretter stikker man som regel inn i en garderobe for å finne seg et skap, hvor man låser inn evt nøkler og ting man måtte ha med seg. Så spaserer man ut i senteret for å bruke apparater, eller inn på rommet hvor timen man har meldt seg opp til (hvis det er påmelding) foregår. De fleste sentre har dusjer i garderobene. Noen bruker de, andre dusjer hjemme istedet. Hvor lang tid man bør bruke, avhenger selvsagt av hvor hardt man trener, hvor lenge man varmer opp, og ikke minst hva man trener. Noen trener styrke på apparater/med frivekter (sistnevnte er å foretrekke da de er mer funksjonelle, og faktisk styrker kroppens evne til å takle situasjoner i hverdagen), og da kan man enten trene igjenom hele kroppen hver gang (2-3 ganger pr uke, med en hviledag imellom), eller, om man er godt trent fra før, kan det hende man trener bein én dag, rygg en annen, osv. Det finnes med andre ord ingen fasit. I og med at du må trene deg opp etter en operasjon, ville jeg definitivt tatt kontakt med profesjonelle (dvs noen med formell utdannelse som du finner via din fastlege, ikke en tilfeldig ansatt på treningssenteret), og bedt om hjelp til å sette opp et treningsprogram. Anonymous poster hash: 371fa...4fe Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/777351-treningsstudio-hvahvordan-nybegynner/#findComment-13330398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
regine Skrevet 2. oktober 2013 #3 Del Skrevet 2. oktober 2013 Snakk med de på treningssenteret. De vil fortelle deg om tilbudet de har, vise deg rundt i apparatsalen og andre saler (spinning/aerobic etc). De vil også fortelle deg om muligheten for personlig trener/veiledningstime slik at du får satt opp et program som passer deg. Du høres rett og slett så uerfaren ut at du ikke bør gå løs på div apparater etc uten veiledning. og ja - det er dusjer/garderobe der, og det er mye bedre for dine omgivelser at du faktisk bruker det enn at du går svett og illeluktende hjem etterpå. Iallfall om du skal gjøre noe annet enn å sette deg i en bil og kjøre hjem. Dessuten har en del senter etterhvert spa-avdelinger, med sauna og sånt, og det kan være ganske behagelig å bruke etter en treningsøkt. Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/777351-treningsstudio-hvahvordan-nybegynner/#findComment-13330415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 2. oktober 2013 #4 Del Skrevet 2. oktober 2013 De fleste treningssentre tilbyr en veiledningstime med instruktør som viser deg hvordan apparatene virker og hva de er for. Spør når du melder deg inn! Lurt å sette opp et program som er i tråd med det du ønsker å "forbedre" sammen med instruktøren, og avtale en oppfølgingstime! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/777351-treningsstudio-hvahvordan-nybegynner/#findComment-13330437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
awesome. Skrevet 2. oktober 2013 #5 Del Skrevet 2. oktober 2013 Det er bare å velge et treningssenter, dra innom og melde seg på. Spør med en gang om det er noen som kanskje kan hjelpe deg og gi deg tips med tanke på kneet ditt. Har selv operert et kne og har opplevd at de ansatte på treningsstudioet er veldig behjelpelig. Det kommer også an på hva slags operasjon du har hatt og hvor lenge siden det er. Jeg fikk beskjed om å holde meg til øvelser satt opp av fysioterapeut første året etter operasjonen. Men dette regner jeg med du har fått informasjon om. Ellers bruker jeg fra 45 minutter til 1 time på treningen, og trener 3-4 ganger i uken. Ja, det er som regel dusjer der, men siden jeg bor ganske nærme senteret går jeg bare rett hjem etterpå Lenke til kommentar https://forum.kvinneguiden.no/topic/777351-treningsstudio-hvahvordan-nybegynner/#findComment-13330452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå