Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

... i livet er å ende opp alene, og ikke finne noen å dele livet med... Klisjé? Jepp..

Men har funnet ut at jeg bruker alt for mye tid med å tenke over dette, samt å gi meg selv dårlig selvfølelse. I stede for å være en ung sikker kvinne, som ikke bruker unødvendig tid og energi på å gruble og tenke over om jeg er bra nok for HAN, eller er kul nok for HENNE.

Har det egentlig veldig fint, og har mange venner. Få nære venner, da jeg har flyttet mye i barndommen (jobb til foreldre). Men er aldri ensom, selv jeg til tider kan føle meg veldig alene og usikker. Har greit nok utseende, og er "populær" blandt kollega, og ellers i det sosiale.

Hvorfor være så usikker på seg selv? Er 25 år, og har jo egentlig hele livet foran meg :P

Noen som har noen tips om å bli mer selvsikker? Eller ikke ha så frykt for å ende opp alene? Burde jeg oppsøke hjelp på grunn av lav selvfølelse? Eller, kommer den med erfaring? Såfall burde den snart begynne å dukke opp...

Hilsen unødvendig usikker kvinne, som håper hun ikke ender opp alene! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt om du jobber både med å øke selvfølelsen, og å redusere grublingen.

Metakognitiv terapi er utmerket til å redusere grubling med.

Link følger

Skrevet

Lurt om du jobber både med å øke selvfølelsen, og å redusere grublingen.

Metakognitiv terapi er utmerket til å redusere grubling med.

Link følger

Jøss.. Mye å ta tak i :) Tusen takk for linken, og anbefalingen.

Selvfølelse er ikke noe man plutselig får over natten, og mye i fortiden min har grobunn i det. Unødvendig at enkeltpersoner skal ødelegge for et annet menneske, men har dessverre tatt tak i dette litt for seint. Jeg må lære å vite hvordan jeg kan jobbe med dette aktivt, og ikke bare håpe og tro at jeg vokner som en selvsikker person. Bare vanskelig å vite hvor jeg skal begynne, og ikke minst hvordan.

:) Håper det ikke er for seint å gjøre noe med dette nå. Som sagt så unødvendig å være den jeg er.

Skrevet

Jøss.. Mye å ta tak i :) Tusen takk for linken, og anbefalingen.

Selvfølelse er ikke noe man plutselig får over natten, og mye i fortiden min har grobunn i det. Unødvendig at enkeltpersoner skal ødelegge for et annet menneske, men har dessverre tatt tak i dette litt for seint. Jeg må lære å vite hvordan jeg kan jobbe med dette aktivt, og ikke bare håpe og tro at jeg vokner som en selvsikker person. Bare vanskelig å vite hvor jeg skal begynne, og ikke minst hvordan.

:) Håper det ikke er for seint å gjøre noe med dette nå. Som sagt så unødvendig å være den jeg er.

Takk for hyggelig tilbakemelding! :)

Mange får god hjelp av en psykolog til å bygge opp selvfølelsen.

Noen anbefalte herpå Kg bøker av Mia Tørnblom; du kan lese litt om hva hun skriver her:

http://www.senterforkognitivpraksis.no/aktuelt/selvf-lelsen-ma-trenes-mia-tornblom.html

Det er aldri for sent å ta tak i :)

En psykolog kan også hjelpe deg med bearbeiding av ting som har hendt.

Jeg ville gått til fastlegen og spurt om henvisning til psykolog, eller evt bestilt timer hos en privatpraktiserende psykolog.

Jeg ønsker deg lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...