Gå til innhold

Oute barn på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legger dere ut bilder, tegninger, malerier eller tekster barn har tegnet elller skrevet?

Har gjengangere på min face. Daglig skryt av superflinke barn som skriver før de starter på skolen, leser osv Dette legges ut på face. Synes det er litt leit for barnets skyld, de må jo ha store forventninger til slike `flinke` barn.

Anonymous poster hash: cb084...5cc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ærlig talt ikke problemet, hva er så galt med å skryte av barnet sitt?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har kun 2 bilder på fb og det er et bilde av min datter og et av meg der vi begge er 3 år gamle. Jeg legger aldri noe ut på fb og mine aktiviteter der strekker seg til små kommentarer og trykker liker på statuser og bilder som blir lagt ut.

Anonymous poster hash: f77c2...79c
Skrevet

Jeg mener tegninger de har tegnet, dikt de har skrevet ect. Ikke bilder av dem. Synes det blir så ektremt skrytete, Hej se på barnet mitt, hun-han kan skrive såååååå flott og fint.....ehhh, de fleste barn lærer å lese og skrive.

Skrevet

Jeg mener tegninger de har tegnet, dikt de har skrevet ect. Ikke bilder av dem. Synes det blir så ektremt skrytete, Hej se på barnet mitt, hun-han kan skrive såååååå flott og fint.....ehhh, de fleste barn lærer å lese og skrive.

La folk være stolte av barna sine. Er ikke verre enn å overse det de legger ut på facebook, eller slette de som venn.

Anonymous poster hash: 8994f...993

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det er trist at det har blitt sånn at man ikke kan være stolt av barna sine uten at man blir beskyldt for å "vise seg" eller skryte på en negativ "se på meg"-måte.. Det er slik med det meste. Man kan ikke fortelle stolt om poden som gikk 9 mnd gammel, da får man slik som her "herregud, alle lærer seg å gå, jeg stresser IKKE, jeg skal ikke presse MIN til å gå alt for tidlig" osv.

Jeg er såpass sjelden på Facebook at det ikke deles noe der. Men det koster meg lite å skryte av mine barn til venner og familie. Og skulle det komme en sleivete kommentar fra noen av dem, så vet jeg å svare tilbake. :)

Anonymous poster hash: ce78d...848
  • Liker 4
Skrevet

VG har jo om dette for tiden. Perfeksjonisme, det går utover barna. Vi utøver stadig press på barn og voksne. Alt skal være så forbanna perfekt hele tiden. Hva når disse barna feiler en dag, hva om de får 15 feil på en prøve? Tror dere moren legger ut karakteren C eller 3 på sida si?? Neppe, er kun A eller 6 som kan skrytes av. Nei, vi bør holde det for oss selv. Tenke litt på de som aldri når opp til en 3`er en gang.

Skrevet

Jeg ser ikke at det er noe værre å skryte av en smårolling som lærte å lese tidlig enn av en som er durabelig god med fotballen før han kunne telle til ti.

Selv nevner jeg avkommet minimalt på facebook og dets like. Ingen bilder og ingen outing. Men jommen er det vanskelig å styre meg til tider, jeg er jo så stolt! ;)

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det er forskjell på å være stolt av og å skryte av. Og så er det mange arenaer man kan skryte av/vise at man er stolt av barna.

Så hvorfor må man gjøre det på FB? Svar: Foreldrene ønsker oppmerksomhet/sole seg i glansen. Let's face it. Noen mennesker har større behov for å skryte enn andre. Om det er "selfies" med duckface eller skryt av ungen som går på do/tegner/spiller fotball spiller liten rolle ;)

• Liker 1
Skrevet

Stod nettopp en interessant artikkel i VG om mennesker som til slutt møtte veggen pga at de skulle fremstå som perfekt, og i særdeleshet var det den ytre fasaden på facebook som var viktig.

De som legger ut skrytebilder av alt barna gjør er nok i samme kategori.

Anonymous poster hash: e3abb...e94
Skrevet

Det at noen legger ut en tegning e.l. har jeg aldri tenkt på som skryting. Er jo ofte noe veldig søtt bare, feks "jæj elsker pappa" osv, bare moro syns jeg:) reagerer mer på de som legger ut bilder av dem omtrent daglig, det syns jeg er å gå over streken. Også er det noe jeg syns er litt rart med oss nordmenn; å skryte av ting som har med idrett/trening/friluftsliv å gjøre er helt greit og applauderes. Men med en gang det er snakk om skoleprestasjoner/karakterer/kunst osv er det negativt skryt. Litt rart egentlig..

Anonymous poster hash: 17a2d...27d

Skrevet

Nå er det en ting å legge ut bilder engang i blant av en fin tegning, eller at poden har lært å telle til ti. Legges det ut daglige oppdateringer, da er det nok bare enda en av disse foreldrene som soler seg i glansen til barna.

Skrevet

Det er forskjell på å være stolt av og å skryte av. Og så er det mange arenaer man kan skryte av/vise at man er stolt av barna.

Så hvorfor må man gjøre det på FB? Svar: Foreldrene ønsker oppmerksomhet/sole seg i glansen. Let's face it. Noen mennesker har større behov for å skryte enn andre. Om det er "selfies" med duckface eller skryt av ungen som går på do/tegner/spiller fotball spiller liten rolle ;)

Kanskje så de slipper å sende mail til alle slektninger som blir glade for å se hva ungene har drevet med.

Jeg syns ihverfall det er veldig hyggelig å se hva ungene til f.eks tremenningen min driver med. Jeg er ikke i nær nok familie til at vi har veldig mye kontakt i hverdagen, så det ville ikke vært naturlig å sende meg tegninger i posten, på tekstmeldinger eller på mail.

Hvis jeg legger ut bilde av katten min så er ikke det for å skryte heller, for han er hverken søt eller talentfull. Eller hvis jeg legger ut bilde av meg og søsteren min, så er det ikke fordi jeg vil verden skal se hvor sykt sexy vi er i slalombriller, eller skryte av at vi har slalombriller.

Anonymous poster hash: a3acc...393

Skrevet

Jeg syns nå det er helt greit så lenge det ikke er konstant! Enkelte legger jo ut ALT! Skal vedde mye på at det ikke brenner mange kalorier å fortelle de få som faktisk er interessert i hva ungen gjorde på potta for n'te gang det over tlf. istedet for å skrive det på Face :fnise:

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det at noen legger ut en tegning e.l. har jeg aldri tenkt på som skryting. Er jo ofte noe veldig søtt bare, feks "jæj elsker pappa" osv, bare moro syns jeg:) reagerer mer på de som legger ut bilder av dem omtrent daglig, det syns jeg er å gå over streken. Også er det noe jeg syns er litt rart med oss nordmenn; å skryte av ting som har med idrett/trening/friluftsliv å gjøre er helt greit og applauderes. Men med en gang det er snakk om skoleprestasjoner/karakterer/kunst osv er det negativt skryt. Litt rart egentlig..

Anonymous poster hash: 17a2d...27d

Virkelig? Det er jo den typen skryting jeg har inntrykk av at de fleste har lengst oppi halsen, det gjelder i alle fall meg. Det er så innmari status å være mye ute i naturen, ungene skal bestige fjell fra de knapt har lært å gå, og gå på 3 forskjellige aktiviteter pr uke fra de er 3... Dette er det formen for skryting jeg er mest lei av, i alle fall. Det og skryting av at man har det så flott og rent og ryddig og baker cupcakes med barna og tar litt "rødt i glasset" fordi de fortjener det :fnise:

• Liker 1
Skrevet

De må jo sette forventingene til barna så skyhøyt. Hva om de ikke gidder å skrive en eneste bokstav når de faktisk begynner på skolen. Siden de nærmest er utlært når de starter. Tenker ikke foreldre på det? Greit de ønsker at barna skal være feilfrie i alt, men ingen er perfekt.

Skrevet

Hæ.. Du siste ab.. Du har en teori om at dersom ungen lærerå skrive før skolestart, kommer den ikke til å giddeog skrive på skolen? Spesiell tankegang må jeg si...

Anonymous poster hash: 2f159...bc9

Skrevet

jævla jantelov........!

Anonymous poster hash: 9bb40...a75
Skrevet

Det fins en grense for hvor mye "hverdagslykke" du skal dele før folk synes du er slitsom.

FB gjør at du kan ha daglig interaksjon med hundrevis av folk, og mange av dem helt i periferien av din vennekrets. Klart man kan både slette og gjemme og privatisere, men likevel...

FB er kjempefint til sine ting og møkk irriterende på andre. Selv får jeg helt makk av kosemose-statuser, skryteinnlegg og ørten bilder av møkkete småunger med gjærbakst i hånda. Sorry. Mine unger er søte med syltetøy på kinnet, dine er det ikke...

Skryte kan du gjøre til nærmeste familie og nære venner. FB har innstillinger som lar deg gjøre nettopp det. Kanskje det er bedre enn at andre må gjemme deg bort?

Skryt til noen som bryr seg.

Skrevet

Hæ.. Du siste ab.. Du har en teori om at dersom ungen lærerå skrive før skolestart, kommer den ikke til å giddeog skrive på skolen? Spesiell tankegang må jeg si...

Anonymous poster hash: 2f159...bc9

Ikke alle, men noen. Det kan skje, hvis en mor sitter med barnet hver dag og skal lære det skriving og lesing før de har nådd 5 års alder. Så ja, de kan miste interessen den dagen de virkelig skal på skolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...