Gjest Lunas Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Hei. Jeg var hos kosmetolog i dag, og ble veldig overrasket over kunnskapsnivået til denne damen. Jeg ble ikke overrasket i positiv forstand. Jeg prøvde så søke om kosmetolog var en beskyttet tittel, men det eneste jeg fant, var at det ikke var det i 2005. Er det noen som vet om det har forandret seg siden da?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Ja det er en beskyttet tittel på samme måte som psykolog, gynekolog og så videre De må ha autorisasjon som helsepersonell Anonymous poster hash: 9f5c5...705
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Ja det er en beskyttet tittel på samme måte som psykolog, gynekolog og så videre De må ha autorisasjon som helsepersonell Anonymous poster hash: 9f5c5...705 Anonymous poster hash: 47609...076
Gjest Lunas Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Ja det er en beskyttet tittel på samme måte som psykolog, gynekolog og så videre De må ha autorisasjon som helsepersonell Anonymous poster hash: 9f5c5...705 HA-HA
Sandie Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Tror ikke det er en beskyttet tittel nei. Det er vel bare hudpleier-utdanningen fra videregående skole som er det. Se i linken her, under "Hvilke utdanninger er vanligst for kosmetologer" Ifølge statistikken er de fleste kosmetologer utdannet frisører.. http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/kosmetolog Endret 2. oktober 2013 av Sandie
Gjest Lunas Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Tror ikke det er en beskyttet tittel nei. Det er vel bare hudpleier-utdanningen fra videregående skole som er det. Se i linken her, under "Hvilke utdanninger er vanligst for kosmetologer" Ifølge statistikken er de fleste kosmetologer utdannet frisører.. http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/kosmetolog Takk! Hun betegner seg selv som kosmetolog/hudterapeut, så da er det ikke sikkert hun er fagutdannet.
Sandie Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Takk! Hun betegner seg selv som kosmetolog/hudterapeut, så da er det ikke sikkert hun er fagutdannet. Om hun ikke var faglig dyktig er vel sannsynligheten stor for det. Hva fikk deg til å tvile?
Gjest Lunas Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Om hun ikke var faglig dyktig er vel sannsynligheten stor for det. Hva fikk deg til å tvile? Hun ga meg blant annet en intoleransediagnose, og hun sminket meg "syk" (jeg så blek og grå ut), pluss en del andre ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå