Freaky Fly Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Begynte på studier i norge i august. Fulltid ved høgskole. Søkte om fullt lån/stipend 21 juli. I juni sendte jeg en mail om at jeg skulle avbryte studier i utlandet. Denne fikk jeg svar på en måned senere, 26 juli. Fikk også beskjed om å sende inn karakterer når disse var klare. Siden semesterene osv er annerledes i landet jeg studerte i februar-juli i år, i tillegg til at karakterer ikke var klare før ganske sent, i TILLEGG til at det var en del surr med å få sendt disse til norge, fikk jeg ikke sendt det inn til lånekassen før i slutten av august. Før dette fikk jeg en ny mail med beskjed om at jeg måtte sende inn karakterer før de behandlet søknaden min (hadde jeg visst dette var nødvendig for at de skulle behandle den hadde jeg jo jobbet mer for å få de tidligere). På mine sider står det i postkassen at de mottok dokumentasjonen min den 10. september. Nå, over tre uker etter, har de ENDA ikke oppdatert søknaden med en behandlingstid - det står kun at de venter på dokumentasjon.. Har prøvd å ringe de noen ganger for å spørre hva som egentlig skjer. Hvorfor er ikke dette oppdatert på mine sider, har de liksom ikke startet å behandle søknaden etter de fikk dokumentasjonen? Fikk i midten av september beskjed om 2 måneders behandlingstid.. Greit nok det, men jeg blir jo litt "redd" når søknaden min ikke er oppdatert og det kan virke som om de ikke en gang har startet behandlingen - at det ta kanskje kan ta to mnd fra de starter den til jeg får svar.. Men å ringe hjelper ikke et døyt, der får man jo tydeligvis kun snakke med kundebehandlere som ikke kan gi noe annet enn standardsvarene om behandlingstid ol, og kun se det samme som jeg ser selv på mine sider. Veldig frustrerende, fordi jeg nå sitter som student med boutgifter, må ha mat, bøker og lignende. Jeg er såpass heldig at jeg får låne penger av foreldrene mine, men det er jo absolutt ikke alle som har råd til å låne barna sine så store summer. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, dette er ganske stressende - spesielt siden jeg ikke vet hva som skjer. Hva kan jeg egentlig gjøre? Er det virkelig ikke noe annet å gjøre enn å bare vente? Antar det ikke finnes så mange svar på dette, men.. Om noen har noe å si, eller noen kanskje jobber i lånekassen og vet litt om hvordan dette funker og hvorfor det tar så lang tid, blir jeg glad for innspill..
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Venter selv på svar på Lånekassa og de sa det var enorm pågang så man må nok bare vente Anonymous poster hash: 928a9...55b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå