milco Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg går tur med hunden min hver morgen, turen varierer fra 20 min til litt over en time. Når bør jeg spise frokost? Før eller etter turen?
milco Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2013 Altså med tanke på forbrenning og evt vektnedgang...
Gjest Runforit Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Altså med tanke på forbrenning og evt vektnedgang... Igjen, når du er sulten. Når du spiser spiller ingen rolle så lenge du totalt sett er i underskudd. Endret 2. oktober 2013 av Runforit
milco Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #5 Skrevet 2. oktober 2013 Oki Trodde kanskje det var anbefalt enten før eller etter... Men da har det ingenting å si altså
Gjest Runforit Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Oki Trodde kanskje det var anbefalt enten før eller etter... Men da har det ingenting å si altså Nope Hva er målet her da? Høyde, alder, vekt, kosthold?
Athene Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Når du føler for det. Jeg er tynn og godt trent. Spiser det jeg vil når jeg er sulten. Den gangen jeg har prøvd meg på frokost hver dag, eller mange små måltider, raser jeg opp i vekt. Jeg trur at kroppen regulerer seg selv ganske bra, og sier fra om hva den trenger. Så lenge man ignorerer stemmen som ber om sukker og salt, og kjenner igjen stemmen som sier sult.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Altså med tanke på forbrenning og evt vektnedgang... Når du spiser, og hvor mange måltider du fordeler maten din utover, spiller ingen rolle med tanke på vektnedgang og forbrenning. Forbrenning er bare et ord på den prosessen kroppen bruker energi på, for å få dekket alle sine daglige behov/for å holde seg i live. Disse behovene forandrer seg ikke bare fordi man spiser oftere eller sjeldnere eller det som er "anbefalt". Anonymous poster hash: 53260...3b9
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Oki Trodde kanskje det var anbefalt enten før eller etter... Men da har det ingenting å si altså Med tanke på forbrenning skal du helt klart spise før en treningsøkt! Kroppen forbrenner maten raskere etter en treningsøkt Anonymous poster hash: be09d...c34 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 Med tanke på forbrenning skal du helt klart spise før en treningsøkt! Kroppen forbrenner maten raskere etter en treningsøkt Anonymous poster hash: be09d...c34 Når du spiser før en treningsøkt klarer du å gi mer\presse mer under treningen, som igjen gir bedre resultater. Anonymous poster hash: be09d...c34
milco Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Nope Hva er målet her da? Høyde, alder, vekt, kosthold? Jeg har ikke satt meg noe spesielt mål egentlig, jeg bare ønsker å bli mindre Jeg følger ingen spesiell kur eller noe, har bare tenkt til å bevege meg mer og bli flinkere til å holde meg unna snop;) Jeg er ca 178cm, 26 år og veier alt for mye Endret 2. oktober 2013 av milco
milco Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 2. oktober 2013 Når du spiser, og hvor mange måltider du fordeler maten din utover, spiller ingen rolle med tanke på vektnedgang og forbrenning. Forbrenning er bare et ord på den prosessen kroppen bruker energi på, for å få dekket alle sine daglige behov/for å holde seg i live. Disse behovene forandrer seg ikke bare fordi man spiser oftere eller sjeldnere eller det som er "anbefalt". Anonymous poster hash: 53260...3b9 Seriøst? Trodde man skulle spise ofte men lite jeg..
milco Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #13 Skrevet 2. oktober 2013 Med tanke på forbrenning skal du helt klart spise før en treningsøkt! Kroppen forbrenner maten raskere etter en treningsøkt Anonymous poster hash: be09d...c34 Mente det var noe sånt jeg også hadde hørt
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #14 Skrevet 2. oktober 2013 Seriøst? Trodde man skulle spise ofte men lite jeg.. At man for høyere forbrenning av å spise lite og ofte er sånn ca like sant som at "mange repetisjoner gir lange og slanke muskler", "man bør tøye ut etter trening for å motvirke stølhet", og "man får tynnere midje av å gjøre sit-ups"... Folk må slutte å tro på alt som står i Se&Hør snart. Anonymous poster hash: 53260...3b9 1
Supraspinatus Skrevet 2. oktober 2013 #15 Skrevet 2. oktober 2013 Med tanke på forbrenning skal du helt klart spise før en treningsøkt! Kroppen forbrenner maten raskere etter en treningsøkt Anonymous poster hash: be09d...c34 For forbrenningen/energiomsetning er det alltid mer ideelt at kroppen ikke fordøyer mat. Det bør gå 3 timer fra normalt stort måltid til trening. Dette er for at man skal få opp produksjonen av glukagon som gjør at kroppen henter energi fra lagret fett (er litt mer komplisert enn som så, men det er en måte å visualisere det på). For best ytelse bør man ikke faste før aktivitet, men det er ikke farlig å gjøre dette i blant. Som på trening (men ikke i konkurranse). I TS sitt tilfelle er det snakk om en gåtur på 20 min. Da spiller det ingen rolle. En spiser når en er sulten. Seriøst? Trodde man skulle spise ofte men lite jeg.. Det er en myte. Faktisk vil mange små måltider være ugunstig om du spiser normal eller stor mengde karbohydrater. Både pga karies og at en stadig vekk har økte nivåer av insulin over tid.
hulinda Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 Ofte og små måltider er jo anbefalt (særlig når man skal ned i vekt), men det er ikke pga du får raskere forbrenning, men fordi at det gir mer stabilt blodsukker, og når du spiser ofte så vil ikke kroppen spare på alt du gir den, i forhold til om du spiser veldig uregelmessig og sjeldent, for da vil kroppen spare på alt du gir den fordi den går i sparemodus og ikke vet når den får mat neste gang.
Supraspinatus Skrevet 3. oktober 2013 #17 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Ofte og små måltider er jo anbefalt (særlig når man skal ned i vekt), men det er ikke pga du får raskere forbrenning, men fordi at det gir mer stabilt blodsukker, og når du spiser ofte så vil ikke kroppen spare på alt du gir den, i forhold til om du spiser veldig uregelmessig og sjeldent, for da vil kroppen spare på alt du gir den fordi den går i sparemodus og ikke vet når den får mat neste gang. Det er også en myte. Mest stabilt blodsukker har en når en faster. Så lenge man tilfører næring til kroppen vil blodsukkeret svinge innenfor en svært liten skala (med mindre du har diabetes). Sparemodus som du nevner er også en myte med en viss del av sannhet i seg. Dersom en spiser over tid lite næring (mindre enn du trenger) vil kroppen nedregulere hvileforbrenningen. Og vice versa. Det har ingenting med antall måltider per dag, eller størrelsen på disse. Alt som har noe å si er snittet over tid. Endret 3. oktober 2013 av Supraspinatus 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå