AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg lastet ned litt tilfeldige trenings-apper (for Android) og har brukt MapMyWalk en del. Den kan settes til forskjellige aktiviteter både der f.eks. kaloriforbruk kan legges inn for å logge aktiviteter, men også for gåturer, sykkelturer og løping, der den registrerer med GPS, i fht fart og tid. Jeg brukte den for første gang for en joggetur i dag. Den gir fin info om avstand, stigning, lap-info pr km, og også i fin grafikk osv, men den oppgir bare tidsforbruk pr km, og ikke km/t, som jeg syns er mer interessant. (Ønsker å kunne sammenligne med innsats på tredemølle.) Kan noen anbefale en god løpe-app, med vekt på GPS-måling som gir tilbakelagt distanse og hastighet som km/t (og gjerne inndelt del-data pr kilometer, og med god grafisk presentasjon)? Anonymous poster hash: 92812...a02
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Og ja, appen kan godt være helt fri for deling på sosiale medier, eller andre "sosiale" funksjoner... Anonymous poster hash: 92812...a02
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Kanskje du kan stille dette inn selv under app'ens innstillinger? Ellers har jeg selv RunKeeper, som kan gi deg fart i km/t, og som også oppfyller de andre ønskene dine. Standardinnstillingen er dog at den viser minutt/km, så derfor tenkte jeg at kanskje din app også har mulighet for å endre dette selv. Ellers: RunKeeper, altså Anonymous poster hash: 8b39a...975
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Kanskje du kan stille dette inn selv under app'ens innstillinger? Ellers har jeg selv RunKeeper, som kan gi deg fart i km/t, og som også oppfyller de andre ønskene dine. Standardinnstillingen er dog at den viser minutt/km, så derfor tenkte jeg at kanskje din app også har mulighet for å endre dette selv. Ellers: RunKeeper, altså Anonymous poster hash: 8b39a...975 Takk for svar. På MapMyWalk kan jeg dessverre bare sette om det skal være "metric", ikke at den oppgir km/t. Jeg søkte opp flere tråder om løpe-apper, før jeg startet denne. Jeg ser de som er anbefalt er RunKeeper, Sports Tracker og Endomondo. Når jeg ser på presentasjonen av disse appene på Google Play, ser det ut som at RunKeeper ikke har noen data og grafisk presentasjon av deltider og stigning? Etter det jeg kan se, er det bare Sports Tracker som har dette av de tre. Men nå er det ikke sikkert at man får hele oversikten på Google Play. Anonymous poster hash: 92812...a02
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg ser av tidligere tråder at det diskuteres app'ens nøyaktighet med hensyn til å registrere geografisk posisjon diskuteres (dvs. avledede data som avstand, løype osv.). Er ikke nøyaktigheten kun en funksjon av mobilens evne til GPS-presisjon og ikke selve app'en? Anonymous poster hash: 92812...a02
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg er også veldig fornøyd med Endomondo. Anonymous poster hash: f9c78...9ba
Gjest Daenerys Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg er også veldig fornøyd med Endomondo, den har både gps-måling og km/t
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Endomondo ser ut til å ha del-tider, men ikke stigning (elevation)? Syns det var greit å se påvirkningen fra stigning på hastigheten... I min søken, kom jeg forøvrig over denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.maps.mytracks&hl=no Den så ut til å ha bra grafikk. Noen som har prøvd den? Anonymous poster hash: 92812...a02
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har stigning på min Endomondo, men det er mulig det bare er på Premium, men tror ikke det altså. Anonymous poster hash: f9c78...9ba
Gjest bustyvel Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har RunKeeper, som gir info om stigning bl.a. Dog er det Elite-versjonen, men jeg er veldig fornøyd! Jeg ble aldri komfortabel med Endomondo, vet ikke helt hvorfor.
Thorn Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Endomondo gratisversjonen gir meg stigning sånn når den har lyst, finner ingen logikk i når den vil og ikke vil vise stigning. Ellers er jeg kjempefornøyd med den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå