Gjest Muslingen Skrevet 29. april 2004 #1 Del Skrevet 29. april 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenogtredve Skrevet 30. april 2004 #2 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg er i utgangspunktet slank, men jeg ville stramme opp litt og startet med pilates like før påske; og jeg er kjempefornøyd. Etter bare 6 treningsøkter på 20 minutter spurte samboeren min om jeg hadde begynt å trene... Jeg hadde ikke sagt noe om det. Han så det på lårene og rompa mi. Mye fastere og også glattere hud. Jeg er overrasket over hvor fort det var tydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 30. april 2004 #3 Del Skrevet 30. april 2004 Trener pilates omtrent hver dag. går i alt fra 20 minutter til en time. merker at jeg er blitt mye mykere og at jeg har fått mer muskler i beina (ikke sånne bulkete da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2004 #4 Del Skrevet 30. april 2004 hei jeg vil gjerne begynne å trene pilates,men har ikke anledning til å dra på treningssenter....noen som kan anbefale en god treningsvideo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 30. april 2004 #5 Del Skrevet 30. april 2004 hei jeg vil gjerne begynne å trene pilates,men har ikke anledning til å dra på treningssenter....noen som kan anbefale en god treningsvideo? Winsor Pilates. du får kjøpt den via tvshop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jotunjenta Skrevet 30. april 2004 #6 Del Skrevet 30. april 2004 Og så har de pilates-bøker på biblioteket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christy Skrevet 30. april 2004 #7 Del Skrevet 30. april 2004 Har trent pilates i ca. 2 uker nå, stort sett hver dag. Har aldri blitt støl etter øvelsene. De er behagelige og rolige, samtidig som du virkelig kjenner at du bruker musklene. Føler meg litt sterkere og smidig. Det føles deilig etterpå å kjenne at du har strekt kroppen. Har ikke trent så lenge ennå da, men tror ikke disse øvelsene alene vil gi så stor effekt ialfall ikke hvis man vil gå ned i vekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 30. april 2004 #8 Del Skrevet 30. april 2004 Kanskje jeg skulle prøve jeg og? Høres jo veldig bra ut. Og ikke så tidkrevende som å dra på treningssenter. Her har de forresten pilates dvd: http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhuset.fi...ing?VareID=6833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*lyseblå* Skrevet 30. april 2004 #9 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg lånte "Pilates - en kropp i bevegelse" på biblioteket her om dagen. Leste mange sider og kom til slutt frem til første øvelse; Øvelsen var en så kalt forbredende øvelse som gikk ut på å ligge på ryggen på gulvet med knærne bøyd i 90 grader. Så skulle du holde hendene ned langssiden, puste dypt ut og inn tre ganger før du løftet hode og skuldrene mens du strakk armene frem og avslutte ved å sette deg opp... ...det var her jeg ga opp Jeg klarte ikke å komme opp, hadde ikke sjangs...så jeg fortsatte til neste side hvor det var en tilpasset versjon hvor du kunne ta hendene til hjelp når du krøllet deg opp, men det hjalp ikke det heller... :-? Er pilates bare for myke mennesker? For jeg er nemlig stiv som en stokk! Dette var en øvelse som ofte ble brukt i overgangen fra en øvelse til en annen, så når jeg ikke klarte denne en gang, ga jeg bare opp...men boka ligger fortsatt ved siden av meg hvis noen har noen gode råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 1. mai 2004 #10 Del Skrevet 1. mai 2004 Lyseblå: Pilates vil nok være kjempe bra for en som deg, for man arbeider masse med å strekke ut musklene. Man behøver ikke å være spesielt myk, men man blir mere smidig etter hvert. Men kanskje du vil få mere utbytte av en video eller aller helst et kurs. Så lærer du alle grunnøvelsen, pustingen etc ordentlig, først. Jeg går på kurs og så har jeg fått et ark med øvelser jeg kan gjøre hjemme, nå som jeg kan det grunnleggende. Pigglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 1. mai 2004 #11 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har kjøpt Pilatesboka som lyseblå skriver om. Har lest grundig igjennom boka, og prøvd noen av øvelsene. De er vanskelige, noen av dem. Men jeg har stor tro på at dette skal fungere. Jeg er også nemlig stiv som en stokk. Jeg tror du kan lære Pilates via bøker, for i min står det skrevet temmelig grundig om pusting osv... Jeg skal komme med rapport når jeg har holdt på med dette en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå