AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Hvis dere har et annerledes kosthold, f.eks veganer, vegetarianer, lavkarber osv. Synes dere er flaut å slutte med det og begynne å spise vanlig igjen? Eller tenker dere ikke over det? Hvordan går dere fram? Kunngjør dere det, eller begynner dere bare å spise vanlig og venter til folk legger merke til det? Jeg har vært vegetarianer i 3 år, og nå orker jeg ikke mer. Vil begynne å spise kjøtt igjen, men det er så utrolig flaut. Anonymous poster hash: 19855...eda 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Ser ikke noen grunn til at det skal være flaut. Selv har jeg begynt å spise kjøtt 1-3 ganger pr måned, har ikke fått noen reaksjoner på det.Anonymous poster hash: 6b9ee...f22
Gjest Sebraen Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) . Endret 5. januar 2014 av Sebraen 5
up! Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg var vegetarianer i tre- fire år. Sluttet og det kan ikke falle meg inn å noensinne gå tilbake igjen. Gratulerer med å ha tatt til vettet 10
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg var vegetarianer i tre- fire år. Sluttet og det kan ikke falle meg inn å noensinne gå tilbake igjen. Gratulerer med å ha tatt til vettet Bare fordi jeg lurer men hvorfor? følte du det å være vegetarianer påvirket deg negativt? Anonymous poster hash: 4472e...e94 4
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Flott at det har gått greit for dere å bytte tilbake til vanlig kosthold. Jeg er bare så usikker for jeg har en familie som er veldig på å kommentere andre og komme med "morsomme" kommentarer. Og jeg har fått massevis av reaksjoner da jeg ble vegetarianer, så jeg føler at jeg har "tapt" om jeg slutter. Og alle får vite det ganske raskt. for jeg har en kokk i familien som alltid har styra litt med å lage egen mat til meg i selskaper, så nå må jeg si at han ikke trenger å gjøre det mer... ts Anonymous poster hash: 1d56f...a54
Pringle Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg var vegatarianer (mer eller mindre, spiste fisk og skalldyr, og østlandsk julemiddag) i et drøyt år, og jeg syntes det var et nederlag å gå tilbake til "vanlig" kost igjen. Men det skled ut. Det er vanskelig å holde på nye vaner. Jeg vet ikke om jeg akkurat er flau, men jeg følte meg bedre (moralsk) av å ikke spise kjøtt. 1
up! Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Bare fordi jeg lurer men hvorfor? følte du det å være vegetarianer påvirket deg negativt? Anonymous poster hash: 4472e...e94 For det første fordi spesielle kostholdsvaner er en luksus vi kan velge i overfloden her i velferdssamfunnet, for det andre fordi vegetarmat krever utrolig mye jobb skal man opprettholde riktig balanse av næringstoffer i kroppen (noe jeg klarte) som automatisk tar seg av seg selv om man innfører kjøtt og fisk i kosten igjen, og for det tredje fordi jeg mener at man blir litt tussete i hodet av det. Ts: Ikke føl at du har tapt, du gjør det for deg selv, hva alle andre måtte mene er ikke viktig Hvis du vil ha kjøtt, spise det og kos deg med det Det er kjempegodt! 5
Alvina Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Det går bra, det er ingen som bryr seg. Det er bare å si at du har endret deg og gått over til å spise kjøtt en gang i uka f.eks. men at du kjøtt ikke vil være hverdagskost. Det blir godtatt, ingenting å lure på.
Grønt blad Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Du vet at kommentarene kommer, og du får bare smile og heve deg over det, og ikke tenke mer over hva familien tenker. Det er nok det enkleste. For øvrig er det ikke flaut å slutte å være vegetarianer. 2
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Det kommer jo helt an på hvorfor du har vært veganer/vegetarianer i utgangspunktet. Er det pga dyrevern, så er det jo litt pinlig å liksom "drite i dyrene" og gå tilbake til å spise kjøtt fordi man synes det smaker godt. Er det pga f.eks helse kan man jo bare si at det ikke passet for en,det er litt mindre pinlig i mine øyne. 2
Gjest Morgun Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg var vegatarianer (mer eller mindre, spiste fisk og skalldyr, og østlandsk julemiddag) i et drøyt år, og jeg syntes det var et nederlag å gå tilbake til "vanlig" kost igjen. Men det skled ut. Det er vanskelig å holde på nye vaner. Jeg vet ikke om jeg akkurat er flau, men jeg følte meg bedre (moralsk) av å ikke spise kjøtt. Kan ikke akkurat si at du var vegetarianer med det kostholdet der. Mer eller mindre vegetarianer er en merkelig måte å si det på når du spiste både fisk og kjøtt. 8
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har vært veggis i syv år og ville vært flau over å skulle spise kjøtt igjen. Kan hende du får kommentarer, men hev deg over det så slutter de nok snart. Anonymous poster hash: 4e8b5...f5c
lalaz Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Det kommer jo helt an på hvorfor du har vært veganer/vegetarianer i utgangspunktet. Er det pga dyrevern, så er det jo litt pinlig å liksom "drite i dyrene" og gå tilbake til å spise kjøtt fordi man synes det smaker godt. Er det pga f.eks helse kan man jo bare si at det ikke passet for en,det er litt mindre pinlig i mine øyne. Enig, har du gått hardt ut og "predikert" hvor moralsk forkastelig det er å konsumere kjøtt ville jeg nok stusset noe mer dersom du igjen begynte å spise det igjen. Ikke nødvendigvis flaut, men kan kanskje oppfattes som et nederlag? Kommer an på hvilken holdning du har til det. For det første fordi spesielle kostholdsvaner er en luksus vi kan velge i overfloden her i velferdssamfunnet, Å velge spesielle kostholdsvaner er ikke nødvendigvis et resultat av å leve i overflod. Enkelt sagt; i India unngår de kjøtt av religiøse hensyn, i Asia bruker de ikke meieriprodukter pga laktoseintoleranse, i Afrika går det mye i ris og bønner fordi dette er rimelig og lett tilgjengelig osv.. Jeg vil si at det er en større luksus å kunne velge kjøtt enn å velge å følge et vegetarisk kosthold. 7
Gjest Lunas Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Det eneste som kan være flaut, er hvis du har kommet med mange misjonerende innlegg om kostholdet, og har prøvd å omvende andre til å gjøre samme endring, da kan du kanskje få noen spydige kommentarer, men ellers, nei! Endret 3. oktober 2013 av Lunas 3
Nephthys Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 Enig med de over her som sier at det ville vært et nederlag og ganske flaut om det er dyrevelferd som har vært grunnen til at du har vært vegetarianer. Jeg ville dødd av flauhet om jeg hadde gått tilbake til vanlig kost, mye på grunn av alt oppstyret det ble da jeg ble vegetarianer for 16 år siden. Fikk stadig høre at det bare var en fase. Det gjorde meg i hvert fall standhaftig der jeg satt med salat på julaften i mange år.. Det er fremdeles noen som tror at jeg skal vende tilbake til et "vanlig" kosthold, og man skal tåle mye, men aldri i verden om jeg lar det stoppe meg fra å gjøre det jeg mener er riktig. Syns også det er litt merkelig å "gi opp" etter såpass mange år, nå er det jo så enkelt å være vegetarianer mot da jeg ble det! Men om motivasjonen ikke er tilstede lenger, ville jeg nok slengt inn håndkle jeg også! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #17 Skrevet 3. oktober 2013 Nå har jeg vært vegetarianer i utrolig mange år blir vel opp mot 20-25 år.. Om jeg smaker på kjøtt med uhell så blir jeg helt kvalm, og må kaste opp. Men det er vel ikke akkurat flaut... du må jo spise det du føler for Anonymous poster hash: 12506...ae0
Gjest Daenerys Skrevet 3. oktober 2013 #18 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg kjenner vegetarianere som har begynt å spise kjøtt igjen, og de som har hold kostholdet. Syns ikke noe mindre om de som starter igjen, syns det er helt forståelig
Gjest Snoken- Skrevet 3. oktober 2013 #19 Skrevet 3. oktober 2013 Nå har jeg vært vegetarianer i utrolig mange år blir vel opp mot 20-25 år.. Om jeg smaker på kjøtt med uhell så blir jeg helt kvalm, og må kaste opp. Men det er vel ikke akkurat flaut... du må jo spise det du føler for Anonymous poster hash: 12506...ae0 Snakk om å overreagere. 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #20 Skrevet 3. oktober 2013 Snakk om å overreagere. Det er kanskje overreagering, men når sant sies så kan man ikke bare begynne å spise kjøtt etter flere tiår som vegetarianer. Kroppen må venne seg til det igjen og derfor kan det delvis være en naturlig reaksjon også. Anonymous poster hash: b92bb...591 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå