AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Frisøren brukte for hard bleking på håret mitt i forrige uke. Hun sa at håret mitt hadde tatt skade og klippet en sveis noe ala jessica Simpsons her http://styleshairfair.blogspot.no/2011/07/medium-blonde-hairstyles.html?m=1. Uansett, jeg fikk med proteinkur og intense hydrstor fra joico. Jeg visste ikke hvor ille det var før jeg dusjet på fredag og håret mitt rett og slett ramlet av i klumper. Det er helt tyggis, og jeg har nesten blitt skallet bak på midten av hodet. Nå har jeg bob med pistlete hår ned nakken.. Hvor ofte skal jeg Kure det? Jeg er så redd for å gjøre det vått eller ha det vått i det heletatt, tenk om det faller helt av? Hvor ofte kan jeg vaske det? Håret ser frisk og sterkt fra ørene og opp. Dette er så forferdelig Vil tyggishåret ødelegge resten av håret og "spise" seg oppover?Anonymous poster hash: 0dbde...d2a
Annie142 Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Du trenger ikke å bekymre deg om at tuppene kommer til å spise resten av håret opp, det slitte kommer til å vokse ut så lenge du er flink med håret. Du bør klippe egentlig mest mulig av det slitte slik at håret kan vokse ut. Du bør kure håret minst to ganger uken; først med Proteinkur og så med joico. Helst så ofte du kan. Jeg er ganske sikker på at håret ditt ikke kommer til å falle av hvis du vasker det, så kjør på med kurer så ofte du kan til det begynner å se nogenlunde bra ut. Ikke rett det, bruker hårføner eller noe varmebehandling på det. Bare vask det, kur det og lufttørke det, så er jeg sikker på at håret ditt kommer til å vokse seg sunt og frisk om en god stund hvis du er flink. Og pass på å ikke børste det når det er vått!
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Du må bare forsette å kure det, og ikke farg håret eller bleik det på nytt på en stund. kjøp mat olje på butikken (oliven olje eller avokado) klin inn håret med det på kveld og vask håret godt dagen etter på. Anonymous poster hash: dd28c...d34
Lady Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Hvorfor brukte frisøren så hard bleking? Hun har jo ødelagt håret ditt totalt?! Håper du klagde? 3
#Sunrise Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Du må bare forsette å kure det, og ikke farg håret eller bleik det på nytt på en stund. kjøp mat olje på butikken (oliven olje eller avokado) klin inn håret med det på kveld og vask håret godt dagen etter på. Anonymous poster hash: dd28c...d34 enig, det gjorde jeg, og håret ble super bra, hadde digre floker som sklei ut av seg selv:)
fiddlesticks Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Om du virkelig bryr deg om håret ditt, ville jeg gjort følgende; vask håret så sjeldent du kan. Håret tilpasser seg hvor ofte du renser det, det mest optimale er å vaske det en gang i uken, og la være å kline på med hårspray og uttørende produkter som samler seg opp i håret. Jeg hadde sånn hår du forklarer, det var misfarget i tillegg.. Vasker nå håret ca 2-3 ganger i mnd, og merker stor forskjell, det er aldri fett heller, det er bare rett og slett sunt, selv om jeg bleker det. I tillegg til dette, når du så vasker håret, bruk en mild shampoo, kanskje babyshampoo, eller shampoo uten sulfater! Bruk mye balsam, la det sitte i lenge, eller ta en god kur i kvelden før, sov med det med håndkle på puten og vask dagen etter. Hvis du har penger, klipp av alt tyggiset, fest på tape extensions, og du har selvtilliten tilbake, jo tynnere hår du har, jo billigere ^^ Bruk olje som de andre sier, men ikke så mye at du må vaske håret oftere enn hva du egentlig bør i den tilstanden.
Chloe- Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Husk å aldri gre tyggishår når det er vått!
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 - Klipp av det som er ødelagt og la håret gro. Hold deg unna bleking, farging og kjemisk behandling for det ødelegger bare håret som du smertelig har fått erfare nå. Innse at håret ditt trenger hvile og stell pent med det. - Støtter brukeren over her som mener du bør venne håret til å bli vasket sjeldent. 1-3 ganger i uka er nok, og minst èn av de gangene bør du bruke shampoo/balsam som er økologisk eller såpefri. Du finner mange varianter på helsekost eller på nett (iherb f.eks). - For å få håret til å vokse fort ut anbefaler jeg kosttilskudd av b-vitamin og kanksje sink. Her kan du prøve deg litt frem. - Innta lite sukker og spis sunt. Selve håret merkes ikke av det, men det påvirker hårvekst og -avfall. - Invenster i naturbørste og hårstrikk uten metallbit. - Mange her mener du bør kure det, men jeg tror håret ditt har fått nok av kjemiske behandlinger nå. Støtter de som mener du bør bruke naturlige oljer som hårkur, kokosnøttolje er veldig bra til slikt. Søk det opp på youtube "coconutoil hair" og du finner mange tips. Anonymous poster hash: a3c7b...241
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #9 Skrevet 4. oktober 2013 Takk, alt er notert! Nå føler jeg mer litt roligere. Heldigvis spiser jeg sunt, og er vant med å behandle håret mitt pent fra før av. Vasker det 2-3 ganger i uken uten shampoo, og bruker naturbørste om jeg absolutt må gre håret. Jeg klagde til frisøren der og da, derfor fikk jeg produktene gratis. Men bør dra tilbake å si ifra igjen, håret så ikke så ødelagt ut da jeg satt der, men nå har nesten alt av håret som var i "lengden" falt av, og jeg sitter igjen med en bob og to rottehaler dessuten har krøllene mine forsvunnet... Jeg har nå kjøpt kokosolje og avokado til hårmaske. Også har jeg clip-in extensions, men jeg er redd disse river håret rett av?Anonymous poster hash: 3e116...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå