AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Er det noen her som har peiling på dette med pendlerbolig, og hva som skal til for å bli godkjent som pendler? Jeg har lest side opp og side ned på skatteetaten.no, men synes det er litt vanskelig å få klarhet. Jeg giftet meg for noen få uker siden. Pga barn fra tidligere forhold på hver vår kant har vi ikke bodd sammen før nå. Vi eier hver vår bolig som ligger ca 7 mil fra hverandre. Pga turnusarbeid og kronglete reisevei fra boligen til mannen min, skal jeg beholde min bolig og bo der noen av arbeidsdagene, da det er mye kortere vei til jobben min derfra. Men så er jeg redd for at denne boligen er for stor til at den kan bli godkjent som pendlerbolig. Min bolig er større enn boligen til mannen min (men ingen av dem er over 100 kvadrat, så vi snakker ikke palasser her). Jeg har forstått det slik at pendlerboligen bare kan være halvparten av "hjemmeboligen" ndg størrelse. Stemmer dette? Jeg har heller ikke fått klarhet i dette med avstand. Det står at dersom det er 6 mil mellom hjem og arbeid, blir ikke boligen godkjent som pendlerbolig. Men hva blir godkjent da, tro? Er det noen som vet noe om dette? Anonymous poster hash: b29a0...552
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Ingen pendlere her?Anonymous poster hash: b29a0...552
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå