Vorin Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg var hos veterinæren med katten vår for å få vaksine og katten veide visst 1 kg for mye ifølge henne. Vi adopterte katten i juli gjennom Dyrebeskyttelsen i juli og har prøvd å slanke ho siden slutten av august. Etter en mnd så veide vi ho og da hadde ho gått ned 300 gram. Veide ho igjen nå og da hadde ho gått opp 200 av de grammene ho hadde gått ned Per i dag så får ho mat 4 ganger om dagen, 15 gram hver gang. Problemet hennes er at ho spiser ALT ho kommer over.. Jeg hadde pakket unna noen rundstykker fra søndagsfrokosten, var ute en tur med samboer, kom hjem og hun hadde klart å spise det ene rundstykket gjennom posen.. En av MANGE historier om det søte matvraket . Så det jeg lurer på er om noen har noen tips eller råd? Hun prøver å ta maten vår hele tiden, virker som hun er sulten konstant Hun veier per i dag 4.7 kg, en kastrert norsk skogkatt. Hun får RC sitt for, fit. Er per dags dato delvis innekatt/utekatt. Vi aktiviserer ho hver dag med leking med fjernstyrt mus og tråder som ho løper etter så ho er ikke inaktiv. Tips og råd tas imot med et stort takk!!
Aurora M. Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Først av alt synes jeg ikke 4,7 kg er mye hvis ikke katten er veldig liten av vekst. Pusina mi veier vel litt i overkant av 5 kg. Jeg pleier å si hun er veldreid og formfull. Veterinærene er også forskjellig m.t.p hva de mener er overvekt.. Hvis du kjenner langs sidene på katten mens hun står på gulvet, så skal ikke magen stikke utom ribbeina. Du skal også være i stand til å kjenne ribbeina hvis du stryker litt hardt. Er det ikke slik, er hun tykk, og da anbefaler jeg slankefor fra dyrebutikk. Det gjør at hun ikke behøver å gå så mye ned i mengde, men at hun får samme metthetsfølelsen. Husk å ikke skifte for brått (det skal man aldri gjøre), men blande i litt etter litt. 1
Vorin Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2013 Først av alt synes jeg ikke 4,7 kg er mye hvis ikke katten er veldig liten av vekst. Pusina mi veier vel litt i overkant av 5 kg. Jeg pleier å si hun er veldreid og formfull. Veterinærene er også forskjellig m.t.p hva de mener er overvekt.. Hvis du kjenner langs sidene på katten mens hun står på gulvet, så skal ikke magen stikke utom ribbeina. Du skal også være i stand til å kjenne ribbeina hvis du stryker litt hardt. Er det ikke slik, er hun tykk, og da anbefaler jeg slankefor fra dyrebutikk. Det gjør at hun ikke behøver å gå så mye ned i mengde, men at hun får samme metthetsfølelsen. Husk å ikke skifte for brått (det skal man aldri gjøre), men blande i litt etter litt. Tusen takk for et godt svar ! Kjenner faktisk ikke ribbeina hennes, veterinæren mente at ansiktet hennes var liten og passet ikke til kroppen hennes. Hehe, veldreid og formfull ja! Fantastisk . Skal kjøpe inn slankefor i morgen, takk igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå