AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg ville ikke melde flytting til folkeregisteret av personlige årsaker, og trodde og så at dette var i orden. Nå fikk jeg plutselig et brev om at jeg er pliktig til å melde flytting til skatteetaten. Er det det samme? Kommer den nye adressen min til å bli registrert i folkeregisteret? jeg ønsker ikke dette. Takk for svar Anonymous poster hash: b58f8...54b
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Tror du må det, med mindre du er student. Anonymous poster hash: 7d83b...7e6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Hva skjer om jeg ikke gjør det? Anonymous poster hash: b58f8...54b
Gjest Wei Wei Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Hvis jeg husker riktig, kal man melde flytting innen 9 dager.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har ikke gjort det på over 1 mnd... Anonymous poster hash: b58f8...54b
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Er du student? Hvis ikke, ja, må du melde flytting. Hvis du f.eks leier en leilighet blir både *TS Hansen* og *Ny leieboer Hansen* stående registert på addressen du flytter fra, og kan gi uteleier problem med skattemyndighetene. Hva slags personlige grunner gjør at du ikke kan melde flytting? Anonymous poster hash: 871d8...413
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Man skal melde flytting innen 8 dager (folkeregisterloven §7). Hvis ikke man gjør det kan man i teorien få bot, men jeg har aldri hørt om noen som har fått det. Anonymous poster hash: f03dd...011
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Nei, jeg har flyttet fra familien og leier alene her. Dette er første gangen jeg har flyttet. Anonymous poster hash: b58f8...54b
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har bodd her jeg bor nå i over 2 år, men har fortsatt adresse hjemme til mamma. Jeg verken eier eller leier da, han jeg bor med eier. Hvorfor skal det være et problem for skattemyndighetene da? Jeg vil ikke skifte adresse for jeg kommer ikke til å bo her så veldig lenge, mye styr med adresseendring. Anonymous poster hash: 1530b...b05
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 Da ignorerer jeg bare brevet jeg fikk da? Anonymous poster hash: b58f8...54b
Amarinda Skrevet 2. oktober 2013 #11 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har bodd her jeg bor nå i over 2 år, men har fortsatt adresse hjemme til mamma. Jeg verken eier eller leier da, han jeg bor med eier. Hvorfor skal det være et problem for skattemyndighetene da? Jeg vil ikke skifte adresse for jeg kommer ikke til å bo her så veldig lenge, mye styr med adresseendring. Anonymous poster hash: 1530b...b05 Du sender inn ett brev, hvordan er det mye styr? Og hvis du skulle bli syk, havne på NAV etc. er det jo greit å bli innkalt til nærmeste NAV-kontor i stedet for kontoret der du vokste opp? 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 Da ignorerer jeg bare brevet jeg fikk da? Anonymous poster hash: b58f8...54b Ja, hvis du vil være kriminell. Anonymous poster hash: bc4f1...1e3
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Oi, dette er nytt for meg (er ikke TS eller noen andre i denne tråden). Har bodd i Oslo i seks år og jobber i Oslo kommune uten å ha meldt flytting eller adresseendring. Nå skal det sies at grunnen til at jeg aldri meldte flytting er fordi oppholdet her har dratt seg ut litt lengre enn planlagt fordi sambo sliter med å få seg jobb i hjemkommunen. Får alt av offentlige brev digitalt, så har ikke endret adresse heller (bruker mammas, men får aldri mer enn reklame), skal jeg bestille noe f.eks. på nett så har jeg fått det i postkassen her selv om den ikke er reg. Det eneste jeg sliter med er når jeg skal ha nytt bankkort. Men NÅ ser det endelig ut som om det blir flytting etter jul, så da får det bare bli sånn. Og hvis det i teorien er ulovlig så er det merkelig at jeg ikke har fått noe varsel på det. Har jo jobbet 100% i Oslo kommune i seks år, og er folkeregistrert ni timer unna, så det er relativt åpenbart at jeg ikke bor der. Jaja, får håpe det passerer frem til jeg endelig får flytta. hoho Anonymous poster hash: 1ca77...f1d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #14 Skrevet 2. oktober 2013 Du sender inn ett brev, hvordan er det mye styr? Og hvis du skulle bli syk, havne på NAV etc. er det jo greit å bli innkalt til nærmeste NAV-kontor i stedet for kontoret der du vokste opp? Det tar meg 10 min å kjøre dit, så nei. Anonymous poster hash: 1530b...b05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå