AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg lurer på hvor langt jeg kan gå med hunden min. Har en Jack Russell Terrier på ca 19 mnd. Hun er fullvokst så hun blir ikke noe større. I går gikk vi litt over en mil på tur. Vi går, jogger, løper og leker litt. Hun virker tilfreds på de lange turene, men er litt sliten helt mot slutten. Er det for langt for henne? Anonymous poster hash: b8325...797
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Nei. Anonymous poster hash: ed3e1...dc2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 For en voksen JRT med et normalt treningsgrunnlag er ikke 1 mil spesielt langt. Anonymous poster hash: a6391...c1d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Gikk du eller bikkja en mil? Hvis jeg går en 5 km tur, så er det ofte at bikkja løper 7-8 (Ja, den har peiler på, derfor vet jeg ) Anonymous poster hash: b6ee4...7d6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Takk for svar! Da regner jeg med det er i orden. Jeg vet ikke hvor langt hun går i forhold til meg AB, men det er helt sikkert litt mer enn meg. Jeg gikk/jogget litt over en mil. Anonymous poster hash: b8325...797
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Høres ut som akkurat passe tur for en JRT. Kjenner flere av rasen som eies av hestefolk og hunden følger med på rideturer, som fort blir en mil om gangen. Og i et høyt tempo også. Samtidig så løper også hunden mye rundt på stallen under stallstellet før og etter tur. De er noen barske hunder som foretrekker en aktiv hverdag. Anonymous poster hash: 45ca7...d6e
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Da vi skaffet oss hund første gang var vi livredde for å kjøre henne for hardt, og tok det alt for forsiktig. Dette med hvor lenge en hund skal være i aktivitet er noe dyret selv regulerer. Snakker selvsagt ikke om en valp på 8 uker, men det går ikke lang tid før d ubare kan la valpen løpe. Du ser raskt om den blir sliten, og da er det jo bare å ta den opp i armene og ta den med hjem. Her snakker vi om en fullvoksen hund. Tro meg, den kommer aldri til å "skade" seg av å ha for lange turer. Anonymous poster hash: 49b6b...46d
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Takk for svar! Det er så godt å vite. Jeg er veldig opptatt av at hun skal få være masse ute og at hun skal få nok stimuli. Blir derfor gjerne en 2-5 timer tur per dag pluss hjernetrim. Anonymous poster hash: b8325...797
Gjest Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 Min på 13 uker har jo allerede vært med på tur på et par timer, 5 km ble det vel tilsammen! Så lenge det er i hundens tempo og man stopper om den er sliten så ser jeg ikke oroblemet!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #10 Skrevet 5. oktober 2013 En chihuahua jeg passet ble ofte med på nesten 2 mil lange turer. Den var ikke så mye eldre enn JRT'en din. Så 1 mil(og mer) går nok helt fint for hunden din. Høres ut som den har det helt toppers hos deg! Anonymous poster hash: d9e98...9cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå