-zloty Skrevet 11. juni 2002 #1 Del Skrevet 11. juni 2002 Kan noen svare meg på hvorfor kvinner på død og liv skal "forandre" på mannen sin? Kan man ikke være to forskjellige individer som lever sammen? Må "alt" være samkjørt og godkjent av begge? "merkelig, min kone ble forelsket i min person(lighet) og nå har hun brukt 30 år på å forandre meg" sitat slutt Kurgan1212[ Dette Innlegg er endret av: kurgan den 2002-06-11 15:41 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2002 #2 Del Skrevet 11. juni 2002 Aner ikke egentlig. Men alle er jo vant til å ha det på sin måte, kanskje kvinner er mest sta og vil absolutt ha det på sin måte. Tror hvertfall alle kvinner er sånn. Så det er nok bare til å innse fakta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mathias Skrevet 11. juni 2002 #3 Del Skrevet 11. juni 2002 Det varierer vel fra forhold til forhold hvem som forandrer på hvem...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lottemor Skrevet 11. juni 2002 #4 Del Skrevet 11. juni 2002 Vet ikke om jeg skal gi deg en klem eller le. hvist du kan komme med eksemmpler på hvordan hun prøver å forandre deg så hadde det vært enklere og svare på spørsmåle ditt 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordlandia Skrevet 12. juni 2002 #5 Del Skrevet 12. juni 2002 Er faktisk litt enig med Kurgan. Men det går nok begge veier. Like mye mannen som vil foandre på kvinnen som omvendt. De egenskaper som man i begynnelsen kanskje finner kjempesjarmerende, blir etterhvert de egenskaper man irriterer seg grønn av i ettertid. Det som er det største aberet må vel være at det er nettopp de egenskapene som gjør personene så tiltrekkende.. og når man da har klart å "pelle" av personene disse, er han ikke lenger den man først ble forelsket i..... og man begynner å miste interessen... Nei, det er bare noen tanker som jeg har gjort meg, trenger vel ikke være likt for alle. Sommerklem fra Nordlandia... i et strålende sommervær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2002 #6 Del Skrevet 12. juni 2002 Jeg lurer på det samme og er av dem som prøver å forandre kjæresten. Tror det er fordi jeg er blitt glad i han og vil ikke miste han, men endel ting er vanskelig å leve med. Så skal jeg prøve å forandre de tingene eller skal jeg bare gi opp og gjøre det slutt?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristian (71) Skrevet 12. juni 2002 #7 Del Skrevet 12. juni 2002 Hmmm....hvor mye snakker man om å forandre kjæresten her? Jeg mener, har man først blitt ordentlig glad i en person kan jo ikke alt være bare r### heller vel? Noen sier her at: "enten må jeg forandre han eller så må jeg gjøre det slutt" Da lurer jeg veldig på hvilke feil man mener partneren har, de kan da ikke være så forferdelig mange eller store siden man er glad i hun/han? Jeg tror nok det er mulig å endre "noe ved en person over tid", men å gjøre hun/han til et helt annet menneske må bare være helt feil. Hvor lykkelig vil en person som blir "totalt omformet" bli i det lange løp?12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leia Skrevet 13. juni 2002 #8 Del Skrevet 13. juni 2002 Når to forskjellige liv skal sammenføyes parallelt, og så tett som i et samboerforhold, så krever det etterhvert endel kompromisser. Man gir ved å gjøre en liten justering på seg selv, som kanskje ikke er påkrevd, men gjør den andre glad. På samme vis får man også denne gesten tilbake, i andre typer ting. Dersom en part i et forhold føler at det bare går en vei, for eksempel at det bare er dama som krever dette av mannen, så kan det jo være tilfelle. Men det kan også være at dama da over lang tid har gått på akkord med viktige ting i hennes livsstil, uten at han har gjort det samme av seg selv. At hun bare krever litt gjensidighet, og at han ikke legger merke til hvor mye han har forandret henne. Han kan ha gitt ulike reaksjoner for ulike valg av handlinger/ væremåter, som hun har plukket opp for så å velge å justere seg selv. Bare tenk over dette; Er hun akkurat den samme som da jeg traff henne? Mener hennes venner også dette? Hun/han var selvsagt kun et eksempel. Det kunne like gjerne vært sagt omvendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå