Upadiela Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Hei! Jeg har funnet en veldig fin leilighet i Paris, hvor jeg skal studere snart. Den er i en bygård i utkanten i 12 arrondissement, og franske venner av meg sier det er et fint og godt strøk. Det eneste problemet er at den er på bakkenivå. Jeg som kommer fra en mindre by i Norge er litt usikker på dette - hvordan vil det være med åpne viduer om natta? Jeg har denne norske naiviteten og mener det skal gå så braaa så, men setter meg likevel tanker. Kanskje noen av dere som har bodd litt rundt har noen formening om hvorvidt det er noe reellt problem?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg hadde ALDRI sovet med åpne vinduer i en storby på bakkeplan, og da spesielt ikke i større europeiske byer. Jeg har ikke bodd i Paris selv, men venninner av meg som har bodd der(og mange andre steder forøvrig) forteller at de aldri fant på å gå alene hjem slik de gjør hjemme - det er mer utrygt rett og slett. Spesielt for unge jenter. Anonymous poster hash: 69270...47c 2
Orchideae Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Har ikke erfaring med utlandet men har leid en leilighet på bakkeplan i en ganske stor by i norge. En kveld hadde jeg vinduet åpent og jeg hører krasling utenfor(vinduet var akkurat så høyt at man ikke kunne kikke inn men det var en kant det gikk ann å stå på) Så ser jeg en hånd komme inn vinduskarmen. Så ser jeg en som er på vei inn, han ser meg og sier "oii jeg gikk feil jeg.. ". Heldigvis gikk han med en gang og vinduet ble lukket og døra låst. Han var tydelig ruset. En ekkel opplevelse som satt en skikkelig støkk i meg. Vi bor nå på bakkeplan i et rolig strøk på landet, men lufter godt om dagen og setter vinduet på gløtt (så jeg får låst det) om natten. Hadde vi hatt soverom i andre etasje hadde det vært noe annet.. Endret 2. oktober 2013 av Orchideae
Gjest Maman Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Er det vinduer på begge sider? Jeg ville ikke hatt vinduet åpent ut mot gaten, men hvis det vendte inn mot bakgården så..
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Herregud, nei, selvsagt har man ikke vinduet oppe om natten.. Det hadde jeg ikke engang hatt i en norsk by. Anonymous poster hash: 02e95...e77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå