AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg fødte i slutten av juli. Venter og venter på at barselgruppen skal starte opp... Det er helsestasjonen som skal ha de første to møtene. Hvor lenge etter føddel startet din barselgruppe??Anonymous poster hash: 7d111...700
Gjest pysepusen Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Vi var på første treff da hun var 16 dager. Hun er født sent i juni. I begynnelsen av juli samlet de alle som hadde født måneden før.
Vera Vinge Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Alt for sent. Sønnen min var nesten tre måneder. Og så samlet de opp veldig mange i ulik alder. Yngstemann i gruppa var bare tre uker. I den alderen er det ganske stor aldersforskjell, og det var godt merkbart at vi hadde ulike behov. Nå hadde jeg andre venninner i permisjon samtidig, så barselgruppa ble ikke så viktig for meg. Men syns det hadde vært bedre med tidligere start for min del, og færre folk (vi var ni).
dreia Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Andremann var 15 dagar på første barseltreff. Han var yngst, den eldste var ca. 3 veker eldre. På vår helsestasjon er det mange barn, og nye barselgrupper blir danna annakvar veke. Eg fekk valget om å møta på treffet då han var 2 eller 4 veker, men eg var klar for å starta opp tidlig.
Sus Scrofa Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Tror de fleste av barna i min gruppe var rundt 4-5 uker da vi hadde første møte i barselgruppa. Det var cirka en mnd aldersforskjell mellom den yngste og eldste, så barna var fra 3-7 uker hvis jeg ikke tar helt feil Du kan jo ringe helsestasjonen og høre? Det hender jo at noen faller ut av systemet. Jeg fikk f.eks sendt invitasjonen til min gamle adresse. Fikk med meg treffet tilfeldigvis fordi en venninne spurte om jeg skulle.
Arkana Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Slutten av måneden etter fødselsmåneden. Så babyene var da 1-2 mnd gamle.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Takk for svar dere :-) Jeg spurte på 6-ukerskontrollen om det ikke skulle starte opp snart. Fikk ikke inntrykk av at det kom til å skje med det første... Og det er jo snart 1 mnd siden!! Har ikke ord for hvor dårlig jeg syns det er. Snart er det jul, og vips så er permisjonen over :-( Tror jeg ringer og maser i morgen....Anonymous poster hash: 7d111...700
Veggdyret Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Utifra fellessamtalen vi hadde med de andre gravide i området så kommer vår barselgruppe til å bestå av unger født i perioden september til desember - så om de ikke starter opp før alle 5 er født så blir det oppstart da de eldste er 3 måneder. Er vel ikke så lett å få til på det lite sted - men har du hatt noen svangerskapstreff å se an fødselsdatoer utifra?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Her hvor jeg bor har de ikke barselgrupper i regi av helsestasjonen lengre. Synes det er veldig dumt.. Jeg startet opp en gruppe selv, hvor jeg inviterte folk jeg visste hadde fått barn rundt samme tid som meg. Anonymous poster hash: b053b...bc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå