Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg syns det er greit og poste dette her eller om jeg skal ta dette med meg selv. Men noen ganger føler jeg ikke at det hjelper meg på noe annen måte enn å få råd fra noen.. Jeg føler meg bare helt forferdelig, fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med samboeren min. Det har seg sånn at jeg og han har vært sammen en del år nå, flyttet sammen og vi hadde det kjempefint sammen inntil jeg fikk problemer med helsa. Vet ikke hva det er ennå. Skal på videre undersøkelser på sykehuset neste uke. Vi har nettopp flyttet til en annen leilighet som var 1000 kr dyrere i leia. Noe vi trodde vi kom til å klare fordi vi har jo hatt masse til overs før og klart oss fint osv...

Da jeg begynte å bli sykemeldt og var hjemme. Så begynte vi bare å skli mer fra hverandre. Han har jobb, men jeg har bare en deltidsjobb så jeg jobber ikke så ofte som han. Og jeg har ringe jobb, å da pleier lønna mi å være ganske forskjellig fra mnd til mnd. Men uansett, idet siste så har jeg ikke fått så mye pga jeg ikke får penger for ringejobbene jeg har. Å da har vi lite råd, til og med at det kommer så mye regninger osv.. Så vi har kranglet veldig masse i det siste om hva vi skal gjøre og hva som vil skje. Jeg har sagt at vi har snakket om dette så mange ganger, så nå vet vi hva vi skal gjøre for å klare oss. Men hver gang han kommer hjem fra jobb, sier han rett ut at han klandrer meg fordi vi har så lite penger, ikke har lappen og ikke har råd til å dra på kino, noe han virkelig vil! Og da sitter jeg igjen her med dårlig samvittighet. Ikke nok med at jeg kommer til å dra frem og tilbake fra sykehuset for undersøkelser osv.. Det koster penger å undersøke seg. Men han sa i går at han ikke skjønte hvorfor jeg ikke jobbet og skjønner ikke hvorfor jeg er sykemeldt. osv. Akkurat som han ikke vil at jeg skal finne ut av dette. Eller at han klandrer meg fordi jeg er syk.. Jo fortere jeg finner ut av det, jo bedre blir det hvis det finnes noe mot det. Han har bedt meg om å søke jobb, å da sier jeg det at hva er vitsen med det da jeg bare er sykemeldt? Da vil jeg jo bare miste jobben etter hvert eller idet hele tatt få noe som helst...

Men jeg kan ikke leve med at hver eneste dag kommer han hjem fra jobb og kjefter på meg. Klandrer meg for ting, gjør sånn at jeg får dårlig samvittighet. Jeg får ikke sove om nettene fordi jeg bekymrer meg for så mye og tenker på hvordan jeg skal klare dagen som kommer når han kommer hjem.

Hva skal jeg gjøre for at det skal bli som før?
Er det noen som i det hele tatt vet hva jeg kan gjøre, som kan hjelpe meg?

Siden jeg ikke kan jobbe, vet jeg jo selv at det bir vanskelig å få tak i penger. Nav hjelper ikke til... Trenger virkelig råd.

Anonymous poster hash: 0cd0b...ddd
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og jeg har ringe jobb, å da pleier lønna mi å være ganske forskjellig fra mnd til mnd. Men uansett, idet siste så har jeg ikke fått så mye pga jeg ikke får penger for ringejobbene jeg har.

Dette må du utdype. Du jobber som ringevikar uten å få lønn? Det kan du jo absolutt klandres for. Eller mener du rett og slett at du ikke har fått noen vakter?

Anonymous poster hash: 069f2...b49

Skrevet

Dette må du utdype. Du jobber som ringevikar uten å få lønn? Det kan du jo absolutt klandres for. Eller mener du rett og slett at du ikke har fått noen vakter?

Anonymous poster hash: 069f2...b49

Når man har ringejobb vakter som har blitt satt opp, er ikke det en fast jobb. Du får ikke penger for det bår du er sykemeldt eller borte fra jobben. Noe jeg har blitt fortalt. Jeg får bare for de faste dagene mine.

Skrevet

Regner med du har noe oppfølging fra fastlege i denne situasjonen med mistanke om sykdom? Kan du ta med deg samboeren din på en time hos fastlegen, og få fastlegen til å forklare litt omkring sykdommen din/symptomene du har? Da kanskje samboeren din vil forstå litt mer?

Anonymous poster hash: 98824...5ff
Skrevet

Regner med du har noe oppfølging fra fastlege i denne situasjonen med mistanke om sykdom? Kan du ta med deg samboeren din på en time hos fastlegen, og få fastlegen til å forklare litt omkring sykdommen din/symptomene du har? Da kanskje samboeren din vil forstå litt mer?

Anonymous poster hash: 98824...5ff

Det er det som er problemet. Det er da han jobber. Han forstod det før, da hadde han virkelig sympati for meg og det at jeg ikke kunne jobbe. Men etter det at vi fikk mye regninger, så overdriver han så mye. Og da skjer dette.. Var faktisk en stund der han sa flere ganger at han bare ville sette seg selv først. OG mine regninger får være. Før jeg ble syk så betalte jeg alle regningene så jeg ikke hadde noen ting å bruke igjen. Og nå kan ikke han hjelpe meg, men han sa at han tullet med det ettertid. Også plutselig blir han sint og sier andre ting..

Skrevet

I denne situasjonen tror jeg at jeg ville flyttet hjem til foreldrene mine, sikkert godt for forholdet med avstand og tid hver for seg.. Men jeg er 20 år da, så det er ikke mer enn 1-2 år siden jeg bodde hjemme så det ville blitt naturlig for meg. Det økonomiske kan jeg ikke så mye om, men jeg ville først og fremst kontaktet NAV, fordi jeg tror at de som ikke har fast arbeid også har rett på sykepenger. Du kan også søke om sosialhjelp (sosial stønad), alle har rett på å levere søknad om dette og få saken sin undersøkt. Håper det ordner seg for deg :troest:

Anonymous poster hash: fd625...622
  • Liker 1
Skrevet

I denne situasjonen tror jeg at jeg ville flyttet hjem til foreldrene mine, sikkert godt for forholdet med avstand og tid hver for seg.. Men jeg er 20 år da, så det er ikke mer enn 1-2 år siden jeg bodde hjemme så det ville blitt naturlig for meg. Det økonomiske kan jeg ikke så mye om, men jeg ville først og fremst kontaktet NAV, fordi jeg tror at de som ikke har fast arbeid også har rett på sykepenger. Du kan også søke om sosialhjelp (sosial stønad), alle har rett på å levere søknad om dette og få saken sin undersøkt. Håper det ordner seg for deg :troest:

Anonymous poster hash: fd625...622

Men det er det at leiligheten står på meg, men det går det jo sikkert ann å fikse. Men samtidig kan jeg ikke sette han iden situasjonen å reise fra han og han sliter med å betale her. Og foreldrene mine har ikke plass, så jeg har ikke noe valg heller.

Skrevet

Helt ærlig så oppfører han seg som en dritt mot deg. Du er SYK og dermed SYKMELDT. Det er noe han virkelig burde forstå, og heller foreslå at dere flytter til en billigere leilighet sammen. Hvis han ikke foreslår det eller noe annet for å gjøre det lettere, da ville jeg absolutt vurdert å bryte ut av hele forholdet før du blir enda mer syk.

God bedring forresten :hug:

Anonymous poster hash: 86adf...e45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...