Gå til innhold

Nabo glemte å stenge igjen kran i bod, vi må betale egenandel for vannskaden!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er casen: Vi bor i en vertikaldelt tomannsbolig og sist vinter glemte naboen å stenge av vannet i boden, noe som førte til at røret sprakk av frost og vannet rant over i vår bod og ned langs veggen til vaskerommet vårt. (samme skjedde på hans side)

Nå mener forsikringsselskapet at VI må betale egenandel også for noe HAN har gjort feil?

Er dette riktig?

Blir helt fortvilet at vi skal betale noe som vi ikke har skyld i, i det hele tatt..

Anonymous poster hash: b38aa...402

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke rett ut. Mener naboen sitt forsikringsselskap at dere skal betale? Eller deres f.selskap? For det er jo naboen sitt f.selskap som skal brukes.

Anonymous poster hash: 9c0f5...899

• Liker 2
Skrevet

Høres ikke rett ut. Mener naboen sitt forsikringsselskap at dere skal betale? Eller deres f.selskap? For det er jo naboen sitt f.selskap som skal brukes.

Anonymous poster hash: 9c0f5...899

Vi har samme forsikringsselskap, men har forsikret husene hver for seg..

Forsikringselskapet mener at siden det ikke er grovt uaktsomt fra naboen sin side så må vi betale også.. Synes det høres helt på trynet ut..

Skrevet

Det hadde jeg søren ikke funnet meg i. Vær klar over at veldig mange forsikringsselskap forsøker seg, fordi de har litt makt, og folk har en tendens til å gå med på det utroligste. Jeg ville kontakten advokat. Det gjorde vi, og de trakk kravet.

Anonymous poster hash: f8ba6...44d
  • Liker 7
Skrevet

*Dytter* (TS)

Skrevet

Jeg hadde heller ikke gått med på det. Ta kontakt med advokat (koster noen kroner, men verdt det), og få hjelp med klage til forsikringsselskapet, og evt. anke til forsikringsklagenemnda (eller hva det heter).

Anonymous poster hash: 0915c...1d7
Skrevet

Jeg kom til å tenke på: kan det være at de krever dere for egenandel fordi dere har samme forsikringsselskap? Det skjedde emg en gang jeg ble påkjørt av en annen bil (var ikke min skyld, han la seg i ei avkjøringsfil, bremset ned, og idet han var på høyde med min forskjerm ombestemte han seg og bare la seg ut igjen, rett inn i min bil. Blinket ikke eller noe heller). Da ble det faktisk delt skyld, fordi vi hadde samme selskap. Jeg var ung og dum, og protesterte ikke. :(

Anonymous poster hash: f8ba6...44d
Skrevet

Fra http://finkn.no/dllvis5.asp?id=1601&parentid=1597

Uenighet mellom deg og selskapet

Klagemuligheter: Er det andre ting du mener selskapet tar feil i, kan du henvende deg til Forsikringsklagekontoret. Vi vil kunne se på saken din og evt. ta den opp med selskapet.
(Se forøvrig egen brosjyre om FKK - http://finkn.no/dllvis10.asp?id=1579 )
Enkelte selskap har også en egen intern klageordning som du kan benytte. Dette finnes det opplysninger om i vilkårene.

Info.: http://finkn.no/dllvis5.asp?id=1584

Klage til FKK: http://finkn.no/dllvis5.asp?id=1723

Anonymous poster hash: 9ac62...fab
Gjest navnelapp
Skrevet

Du kan jo kreve den eigenandelen du må betale dekka av naboen, i og med at han handla aktlaust.

Skrevet

Nå har vi skrevet inn en klage så får vi se hva som skjer :) godt at flere var enig her.

TS

Skrevet

Jeg mener at du skal dekke egenandel ift forsikringen DIN som du skal bruke. Det er jo ikke naboens forsikring dumskap benytte!

Det er jo nettopp dette du har forsikret deg imot....

Dernest mener jeg du skal kreve beløpet tilbake fra naboen, (sivilsak).

Anonymous poster hash: 1df1f...5c5

Skrevet

Dumskap- du skal....

Anonymous poster hash: 1df1f...5c5

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi skrevet inn en klage så får vi se hva som skjer :) godt at flere var enig her.

TS

Hvordan gikk det med klagen deres, jeg har omtrent samme problem? Hvis dere fikk medhold, har du noen link til saken også?

På forhånd takk.

Anonymous poster hash: 99304...c90

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig og noe det ikke hjelper å protestere på, fordi du bruker vel av din forsikring for å få ryddet opp i din skade? Og naboen bruker av sin forsikring for å rydde opp på sin eiendom?

Anonymous poster hash: 87ba0...dcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...