Kaisamaia Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg henger ikke helt med på hva folk velger ifht ekteskap for tida. Det virker som så mange gifter seg ETTER at de har fått barn, hvorfor ikke FØR?? Betyr det ikke noe for noen? Hva med dette med å vente og vente med å gifte seg fordi de må spare opp nok penger først.. Skjønner at man kanskje har en drøm om et stort bryllup, men går virkelig denne foran det å bli gift med den du elsker og det å ha gode avtaler? Jeg vet at folk velger forskjellig og ut fra seg selv, men jeg lurer på bakgrunnen for disse valgene. 16
Gjest Daenerys Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Det er ikke alle barn som er planlagt, og ikke alle som vil gifte seg gravide. Det er nok veldig individuelt hvordan man løser dette. Noen vil vente med å gifte seg til de kan få drømmebryllupet sitt, og det er jo forståelig? Personlig har jeg vært veldig klar med kjæresten at jeg skal gifte meg før barn er aktuelt, på grunn av de juridiske rammene, og det faktum at han da først har forpliktet seg til meg, før han forplikter seg til våre barn. Det er en symbolsk handling som er viktig for meg rett og slett. Vi gifter oss neste sommer og har ikke barn.
Kaisamaia Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2013 Det er ikke alle barn som er planlagt, og ikke alle som vil gifte seg gravide. Det er nok veldig individuelt hvordan man løser dette. Noen vil vente med å gifte seg til de kan få drømmebryllupet sitt, og det er jo forståelig? Personlig har jeg vært veldig klar med kjæresten at jeg skal gifte meg før barn er aktuelt, på grunn av de juridiske rammene, og det faktum at han da først har forpliktet seg til meg, før han forplikter seg til våre barn. Det er en symbolsk handling som er viktig for meg rett og slett. Vi gifter oss neste sommer og har ikke barn. Det samme har jeg/vi sagt. Ja, jeg vet at ikke alle graviditeter er planlagte og det er ikke de jeg tenker på. Jeg tenker på alle de som planlegger barn uten å gift seg først. Jg synes bare det blir feil ende å begynne i og lurer på hva de tenker med dette. 1
mrs.Kiara Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg synes det er litt borti natta siden å gifte seg er mye mindre forpliktende enn ekteskap, slik tenker tydeligvis ikke mange moderne kvinner. Og jeg tror nok mange menn tenker hvorfor skal jeg måtte gifte meg når jeg uansett får hele pakken. Er det avgjørende for kvinnen i forholdet at ekteskapet er på plass før barn blir det bryllup i de aller fleste tilfeller først. .
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Hver gang det dukker opp liknende tråder lurer jeg på om jeg er den eneste dama i Norge som overhodet ikke har lyst til å gifte seg. Heller ikke med mannen i mitt liv. Alt det nødvendige kan ordnes med samboerkontrakter. Hvorfor er det så viktig for dere? Hvorfor holder det ikke å være samboere med felles barn? Anonymous poster hash: c985e...086 14
Kaisamaia Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 2. oktober 2013 Hvorfor jeg vil gifte meg? Fordi jeg synes det er en fin tradisjon og fordi gifte får rettigheter som er bedre enn samboere, selv om man har samboerkontrakt (tror jeg), det er i alle fall mye mindre styr. Jeg ser ingen grunn til å ikke gifte seg. Hvorfor vil ikke du? 5
Barcelone Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Personlig så har jeg alltid ment at jeg skulle gifte meg før jeg fikk barn, men det er meg. Mannen min har sagt at han egentlig var helt likegyldig til eksteskap, men at han visste at det betød mye for meg, så dermed giftet vi oss. I dag er reglene endret for samboeresom har barn. De har mye av de samme rettighetene som gifte har.Jeg synes at fok skal få gjøre som de vil og skjønner ikke at andre skal mene noe som helst om det. Det har da ingenting med noen andre å gjøre enn de to som er sammen. 4
Lunica Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har lyst til å gifte meg, men mannen har vært veldig skeptisk fordi han ikke er noe glad i oppstyr ol.. Han er blitt bedre og mer positiv opp gjennom årene og sier at han vil gifte seg "en dag". Uansett om han mener det eller ikke: jeg akter ikke å dra en mann til alters. Det passet å få barn for noen år siden, og derfor fikk vi det. Om vi blir gift får tiden vise 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg syns det er umoralsk å få barn uten å være gift. Dessuten er det lettere for mannen å stikke av om man bare er samboere og hva gjør man da? Anonymous poster hash: c930d...fd6 6
Athene Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 Personlig betydde det noe for meg å være gift først. For å være hverdandres nærmeste familie på alle plan, og være juridisk sikret. Personlig bryr det meg ikke hva andre gjør. Det er mye mer forpliktende å få barn sammen enn å være gift, og ekteskap som institusjon har en stadig mindre rolle i det norske samfunn. 8
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #11 Skrevet 2. oktober 2013 Personlig betydde det noe for meg å være gift først. For å være hverdandres nærmeste familie på alle plan, og være juridisk sikret. Personlig bryr det meg ikke hva andre gjør. Det er mye mer forpliktende å få barn sammen enn å være gift, og ekteskap som institusjon har en stadig mindre rolle i det norske samfunn. Det kommer an på hvilken samvittighet og tro man har. For mange er dette sidestillt. (I alle fall at det er det optimale). Anonymous poster hash: 1f9ee...ed2
Teeny Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg venter barn med kjæresten og vi er ikke gifte. Var naiv og gifta meg som 21 åring og føltes feil i ettertid og ble skilt etter 1 år. Har litt traumatisk syn på ekteskap og ser ikke på det som noe grunnleggende viktig. Barnet var veldig planlagt da og mer viktig for oss. Kan tenke meg å gifte meg, men blir av praktiske grunner og sikkert bare noe enkelt på tinghuset. Typen er veldig utradisjonell og har heller ikke et så veldig positivt syn på ekteskap fordi det assosieres med kirken. Ekteskap kan ikke redde et forhold. Viktigste er at man elsker hverandre og har det bra sammen:) 2
Pooo Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg skulle gjerne ha giftet meg før barn, men nå kjenner jeg at barn er viktigere med tanke på alder. 1
Teeny Skrevet 2. oktober 2013 #14 Skrevet 2. oktober 2013 Det høres mer ut som ekteskapet er et slags fengsel med dette synet. For at man skal måtte hindre mannen å stikke av?Tillitt er viktigere i et forhold, uavhengig om man er gift eller ikke. Jeg syns det er umoralsk å få barn uten å være gift. Dessuten er det lettere for mannen å stikke av om man bare er samboere og hva gjør man da? Anonymous poster hash: c930d...fd6
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #15 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg fant mannen jeg vil dele livet mitt med i en alder av 35, fylte 36 tre mnd senere. Vi har valgt å gå rett på babyprøvingen fordi jeg har en diagnose som kan gjøre det vanskeligere å få barn, selv om jeg i utgangspunktet alltid har villet gjort dette i riktig rekkefølge. Anonymous poster hash: 04f7c...91c
Veggdyret Skrevet 2. oktober 2013 #16 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) slettet Endret 2. oktober 2013 av Veggdyret
Lutetium 71 Skrevet 2. oktober 2013 #17 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg syns det er umoralsk å få barn uten å være gift. Dessuten er det lettere for mannen å stikke av om man bare er samboere og hva gjør man da? Anonymous poster hash: c930d...fd6 Kristen moral er ikke den eneste moral. 11
viren Skrevet 2. oktober 2013 #18 Skrevet 2. oktober 2013 Vi fikk barn først, giftet oss noen år senere (med ungene til stedet) - det var knall Jeg forstår ikke spørsmålet - "betyr det ikke noe for noen?". Det betydde enormt mye å få barn sammen. Og det var stort å gifte seg.
Marianne84 Skrevet 3. oktober 2013 #19 Skrevet 3. oktober 2013 Vi blei foreldre veldig tidlig (19og21) år. For oss var ikke giftemålet noe å stresse med i så ung alder. Prioriterte heller utdannelse og hus fremfor ekteskap. Så blei første barn 5 år og unge nr 2 kom. Fortsatt unge og hus og utdanning i boks. Og nå føler vi at ting har roet seg og at tiden er inne med giftemål. Ingen par er like. Vi har holdt sammen i 11 år og har prioritert trygge rammer for oss og barna forran ring på finger. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #20 Skrevet 3. oktober 2013 Vi blei foreldre veldig tidlig (19og21) år. For oss var ikke giftemålet noe å stresse med i så ung alder. Prioriterte heller utdannelse og hus fremfor ekteskap. Så blei første barn 5 år og unge nr 2 kom. Fortsatt unge og hus og utdanning i boks. Og nå føler vi at ting har roet seg og at tiden er inne med giftemål. Ingen par er like. Vi har holdt sammen i 11 år og har prioritert trygge rammer for oss og barna forran ring på finger. Helt enig. Jeg synest dere har gjort det slik jeg ville ha gjort. Vi har barn men ingen ring på fingeren. Anonymous poster hash: 9e466...36e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå