Gå til innhold

Brudekjolen, hvor stram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brudekjolen min er blitt sydd inn, den er superfin på - men sitter som støpt jeg får puste men jeg spister meg ikke stappmett i det... Er den for stram, hvor mye tåler en glidelås? :P Kjolen koster 25 000 så regner med at det er en solid glidelås :P

Anonymous poster hash: c329f...398
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen fare, det er begrensa hvor mye du klarer å spise på bryllupsdagen uansett :)

Anonymous poster hash: 8d57c...2d2
Skrevet

Ikke for stram... Jeg var forlover for ei venninne som gikk med en kjole som var akkurat, og behagelig så lenge hun stod eller satt rak i ryggen. Men gjennom en lang og slitsom dag, men gåing, venting, ståing, posering, middag, taler, så ble det for mye. Hun ble veldig dårlig og måtte ut og spy flere ganger, og skyldte selv på den trange kjolen.

Skrevet

Når jeg prøvde brudekjoler, reagerte jeg faktisk på hvor stram de mente den skulle være. ALT for stram, etter min mening..

Skrevet

Det er jeg også kjempe usikker på når jeg skal sy inn min :/

Skrevet

som et pølseskinn ca.

Anonymous poster hash: 92e10...1a9
Skrevet

som et pølseskinn ca.

Anonymous poster hash: 92e10...1a9

Men hva om glidelåsen går opp ? :P

Skrevet

En må kunne sitte i den og alikevel få puste. Er der spiller i overdelen vil disse presse mer innover magen når en sitter, og når en da spiser litt vil de ofte treffe akkurat der magesekken er. Ikke så veldig behagelig.

Hvordan ser kjolen ut når du sitter? Pass på at den da ikke lager rynker i huden på ryggen din, det er lite lekkert å finne ut på bilder i etterkant av dagen.....

( husker med grøss og gru tante Olga i penkjole med åpen rygg i bryllupet til kusine mi.......så ut som om hun hadde puppekløft på ryggen fordi huden var brettet og skviset inn i en for trang kjole!)

Jeg selv liker at stroppeløse kjoler sitter godt så en slipper å heise dem opp ørten ganger i timen, men samtidig liker jeg ikke at de er så stramme at de lager vakker under armene eller på ryggen.

Anonymous poster hash: 1a19f...eeb

Skrevet

For de som ikke har valgt kjole enda, så vil jeg sterkt anbefale kjole med snøring i ryggen!

Skrevet

Kjøp en kjole du kan sitte i også. Du har lyst til å nyte bryllupsdagen uten å gå rundt irritert fordi du ikke kan spise middag eller kake fordi du får kvelningsfornemmelse.

Anonymous poster hash: 99de2...510
Skrevet

Min er så stram at jeg aldri kunne spist en god søndagsmiddag men kan sitte i den :P ingen rynker i ryggen :P vanskelig!

Skrevet

Det ser ikke pent ut når kjolen er så stram at den er ubehagelig. Man skal lett kunne få en finger inn mellom hud og stoff. At noe sitter som støpt skal kun bety at det er figursydd, ikke at det er sprayet på og sitter som pølseskinn.

Anonymous poster hash: 0c62e...9d5
  • Liker 2
Gjest navnelapp
Skrevet

Mange vil ha den så stram som mogeleg fordi det gir ein smal midje. Sidan massen rundt midjen er konstant kan då ein oppnå den snodige effekten at det som vert pressa inn i sidene vert pressa framover. Eg har sett mange bruder som ser ut som ei tønne. Rett nok har dei fått midje (noko dei gjerne ikkje hadde før) på grunn av stramminga, men til gjengjeld er dei like "djupe" som dei er breie, så dei ser veldig rare ut sidevegs.

• Liker 2
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Men hva om glidelåsen går opp ? :P

Må finne en skredder/syerske som kan hjelpe! ;-)

Skrevet

Aller helst så stram at du må rugge som ei gås bortover...

Kjolen skal være komfortabel - du skal ha den på deg en hel dag. Prøv å sitt med kjolen, og prøv å knele og bevege deg i den. I det forrige bryllupet vi var i hadde bruden glemt å sjekke hvordan det var å sitte med kjolen, hun så ut som et veldig ulykkelig spøkelse under hele vielsen, og var veldig nølende med å knele foran presten-- hvilket så veldig merkelig ut for å si det sånn. Den kjolen kom fort av igjen, og det ble en annen kjole under middagen. *note to self*

AnonymBruker
Skrevet

For de som ikke har valgt kjole enda, så vil jeg sterkt anbefale kjole med snøring i ryggen!

Huff, det er det mest trashy jeg ser, minner meg om sånn lakkkorsetter som damer på strippeklubber har...

Anonymous poster hash: d633d...02a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...