Gå til innhold

Småby i et nøtteskall. Om ekskoner, treningstimer, osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innflytter i en småby. Type mindre småby der nesten alle kjenner alle (med en smule overdrivelse..) Begynner å bli noen år siden jeg flyttet hit nå da. Ihvertfall, jeg er sammen med en mann som så mange andre har en ekskone. På grunn av diverse kommentarer og oppførsel fra mannen, der han sammenligner oss to (altså ekskona og meg), har denne ekskona blitt anstrengende for meg. Jeg synes det er langt fra trivelig å møte på henne i butikken, legekontoret, bryllup hos felles venner, etc. Det er altså ingen barn involvert, heldigvis.

Så til saken. Jeg har lenge vært støttemedlem på et treningsenter her i byen. Da jeg endelig tok meg mot til å starte med treningen, og dro på den faste spinningtimen her en kveld, var ingen ringere enn selveste ekskona også på den timen. Tror ikke hun la merke til meg ved første del av timen, men da vi gikk over i salen for styrkeøvelser, var det ingen andre ledige plasser enn rett ved siden av henne. Jeg synes det var utrolig ubehagelig, og tror hun også syntes det.

Det bugner ikke akkurat over av treningstudioer og gruppetimer her i byen, så kjedelig å måtte droppe den timen fordi hun plutselig også har begynt å trene. Har vært svært aktiv på det treningsenteret og gruppetimen før, men har aldri sett henne der.

Nå er det slik at jeg rett og slett synes det er kjipt å måtte dra på trening. Er jeg rar? Burde jeg finne meg en annen time å gå på? Kjedelig at hun skal måtte sette begrensninger for meg også, synes jeg da....

Anonymous poster hash: e7080...e57
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jaja, men det er jo kjekt å være støttemedlem også da

Skrevet

Ja? Også totalt bortkastet penger og unødvendig når kiloene kommer snikende..

TS.

Skrevet

Hvis det er så ubehagelig å treffe henne ville jeg valgt en annen time. Hun er vel ikke der hele tiden. Det er forøvrig ufint av mannen din å sammenlikne degmed henne.

Anonymous poster hash: b92b2...bac

• Liker 4
Skrevet

Hvis denne ekskona aldri har gjort deg noe, eller vært uhøflig mot deg på noe vis, hadde jeg sagt noe sånt neste gang jeg møtte henne på treningssentert: "Er det bare meg, eller er dette litt kleint?" i en hyggelig tone og med et smil. Så har du brutt isen, forhåpentligvis er hun ikke skummel og dere kan begge trene uten å måtte tenke på hvem som skal dit når ;)

Anonymous poster hash: 9e8e4...2cf
  • Liker 5
Skrevet

Jeg også tenker at det bare er å velge en annen time, i utgangspunktet.. Men er i full jobb med barn, og da er en time etter barnas leggetid genial. Det er ikke så mange slike timer, og det betyr jo at jeg må innskrenke treningen pga. mannens dumme eks.

Skrevet

Føler med deg TS. Jeg bodde tidligere i sammen med en dame som hadde hatt en ganske "løs" fortid med mange partnere. Grunnet at hun hadde et barn fra et tidligere forhold så var jeg nødt til å flytte til stedet hun bodde og som ikke var av de største tettstedene. Det var ikke så veldig gøy når man gikk på butikken, kino, ut på pub osv. og man nesten hver gang traff diverse mannfolk som hun tidligere hadde knullet på.

Vi er ikke lenger sammen i dag og det er nok like greit.

Anonymous poster hash: c66e2...b44
  • Liker 1
Skrevet

Nei, hun har ikke gjort meg noe. Bare kommentarer fra mannen og til dels familien hans som gjør at jeg blir målt opp mot henne, ergo føler jeg et slags konkurranseinstinkt.. Merkelig nok.

Skrevet

Nei, hun har ikke gjort meg noe. Bare kommentarer fra mannen og til dels familien hans som gjør at jeg blir målt opp mot henne, ergo føler jeg et slags konkurranseinstinkt.. Merkelig nok.

Så lenge hun ikke har gjort deg noe, eller lagt opp til noen slik konkurranse, tenker jeg at du faktisk må jobbe med deg selv og ev. ta deg opp med mannen og familien hans at slike kommentarer er lite hyggelige. Kanskje har de rett og slett ikke har tenkt på at du kan oppfatte det slik!?

Du må uansett jobbe med dine følelser. Da kan jo samme treningstime være et godt sted å starte, så kanskje du slipper dette ubehaget. Da slipper du kanskje også å føle dette ubehaget i andre sammenhenger også.

• Liker 5
Skrevet

Jeg reagerer mer på at mannen din sammenligner deg så pass mye med ekskona at det har blitt vanskelig for deg å bare se henne.

• Liker 6
Skrevet

Hvis denne ekskona aldri har gjort deg noe, eller vært uhøflig mot deg på noe vis, hadde jeg sagt noe sånt neste gang jeg møtte henne på treningssentert: "Er det bare meg, eller er dette litt kleint?" i en hyggelig tone og med et smil. Så har du brutt isen, forhåpentligvis er hun ikke skummel og dere kan begge trene uten å måtte tenke på hvem som skal dit når ;)

Enig i dette, det er slik det funker på små steder, man må bare ta tyren ved hornene, fordi miljøet er for lite til å gå rundt hverandre. Da jeg bodde på bygda ble jeg bla kjent med to jenter som ble venner etter å vært sammen med samme fyr. Nykjæresten var sjalu pga kontakt med eksen, så da ringte hun henne for å løse saken, de fant tonen og ble bestevenninner, siden de unektelig hadde en del til felles og var veldig like.

Anonymous poster hash: d62b3...d9c

Gjest Awzm me
Skrevet

Jeg også tenker at det bare er å velge en annen time, i utgangspunktet.. Men er i full jobb med barn, og da er en time etter barnas leggetid genial. Det er ikke så mange slike timer, og det betyr jo at jeg må innskrenke treningen pga. mannens dumme eks.

Det er vel mannen din som er dum, og ikke eksen, dersom det er hans verk at det er ubehagelig mtp sammenlignende osv.

Ville begynt å prate med henne i stedet, før eller etter timen. Hun er sikkert en bra dame om du blir kjent med henne.

• Liker 2
Skrevet

hva presis er det kjæresten din og familien hans sier er forskjell på deg og exkona hans?

Anonymous poster hash: e8490...796
Skrevet

Jeg hadde nok bare hevet meg over det og trent på den samme timen :) Det er sånn i livet at man stort sett må oppholde seg blant enkelte som man ikke er så begeistret over, nå tenker jeg også f. eks i jobb, skole osv. Jeg har hatt en på jobben jeg ikke kan fordra av andre grunner, men valgt å heve meg over det. Jobb er hver dag, denne treningstimen er vel en times tid én dag i uken, det klarer du å holde ut med!

Skrevet

Jeg reagerer mer på at mannen din sammenligner deg så pass mye med ekskona at det har blitt vanskelig for deg å bare se henne.

Skulle akkurat til å si det samme.

Det er ikke eksen som er problemet her. (Som det egentlig som oftest ikke er. Enten er det sjalusi, eller så er det at eksen oppfører seg kjipt fordi HAN har vært kjip mot henne og ikke rydder opp etter seg. Ytterst sjelden er det snakk om ekser det faktisk ER grunn til å holde avstand til.)

Eksen kan være kjempehyggelig for alt du vet. Jeg var i samme situasjon og fant ut at jeg egentlig likte henne mye bedre enn kjæresten min (nå eks, heldigvis).

Snakk sammen, utvikle dere, vær voksne.

Anonymous poster hash: 94c7a...0de

• Liker 1
Gjest RompeRusk
Skrevet

Hvordan kan du kalle henne ditt og datt, og mislike henne uten å kjenne henne?

• Liker 1
Skrevet

Du trenger jo ikke å ha noe med henne å gjøre. Bare nikk og ikke gi henne noe mer oppmerksomhet. Ikke nødvendig å snakke sammen eller tro at man skal bli venner, det er det få som gjør. Og neste gang din mann sier noe om eks-kona kan du si at han må legge henne bak seg nå.

Det er noen ganger mye verre for en eks-kone å treffe den damen mannen hennes var utro med. Da er det vonde følelser og stygge blikk ute og går. Dere to bør kunne omgås uten at det blir for svett. Hvis da ikke han var utro med deg og ble sammen med henne, da er jo situasjonen annerledes. Da får du heller finne en annen tid å trene eller begynne å jogge.

Skrevet

Hva er det mannen din sier i disse sammenligningene? Høres jo helt merkelig ut..

Skrevet

Kan hende hun tenker som deg og vurderer å droppe denne timen for å slippe å møte deg. Ville ikke gitt slipp på treningen før jeg hadde sett at hun faktisk møter opp flere ganger. Men det beste vil jo være å bryte isen med en uskyldig kommentar og så ta det derfra.

Skrevet

Han du er sammen med sammenligner deg og eksen hans. Og eksen er problemet...?

Makes no sence. Kom deg avgårde på trening som du ikke kommer negativt ut i hans sammenligning av kroppene deres :P

Du må skrive litt mer for at jeg skal forstå hva som er problemet her....

Anonymous poster hash: 8cba5...b39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...