Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp!

Jeg skal kjøpe bæresele, men er så forvirra!! :-)

Hva vil dere anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk sendt meldinga litt fort der, men anbefaler dere ergobaby eller babybjørn? :-)

Skrevet

Vi kjøpte nettopp en Babybjörn One, og er kjempefornøyde! De har forbedret den veldig, og vi syntes den satt bedre på enn Ergobaby da vi var og prøvde på Barnas Hus. God støtte for oss og babyen, muligheten til å kunne sitte litt utovervendt var hun kjempefornøyd med, samtidig som det er godt å kunne ha henne innovervendt også. Jeg var fullt innstilt på at vi aldri skulle ha Babybjörn, men etter å ha testet den og lest om denne nye utgaven, ble jeg overbevist :)

Det eneste kjipe er at de ikke har fått trekk og slikt til den enda, men jeg satser på at det kommer før vinteren :)

Skrevet

Vi kjøpte nettopp en Babybjörn One, og er kjempefornøyde! De har forbedret den veldig, og vi syntes den satt bedre på enn Ergobaby da vi var og prøvde på Barnas Hus. God støtte for oss og babyen, muligheten til å kunne sitte litt utovervendt var hun kjempefornøyd med, samtidig som det er godt å kunne ha henne innovervendt også. Jeg var fullt innstilt på at vi aldri skulle ha Babybjörn, men etter å ha testet den og lest om denne nye utgaven, ble jeg overbevist :)

Det eneste kjipe er at de ikke har fått trekk og slikt til den enda, men jeg satser på at det kommer før vinteren :)

Signerer!

Den er superlett og ta av og på, ergonomisk og kan brukes på flere måter.

Skrevet (endret)

For all del ikke kjøp Babybjørn, den er ikke ergonomisk riktig for verken barnet eller deg og kan skade både ryggen og hoftene til ungen din. Det er sterkt frarådet å bruke den av fagfolk. Ergobaby er helt fantastisk og har blitt brukt helt siden sønnen vår var nyfødt. Vi kan gå kjempelenge i den uten at det belaster meg i det hele tatt. Manduca skal også være bra :)

Selv den nye babybjørn er ikke ergonomisk riktig, og barn skal ikke bæres vendt framover, da de blir i feil bærestilling, som igjen kan være skadelig. Når de er veldig små kan det fort bli for mye inntrykk også. Er trist at folk enda kjøper BB og ikke setter seg inn i faren ved bruk av den.

Endret av Suvana
  • Liker 2
Skrevet

Stakkars barn ja. Idiot.

Dette er forresten en gammel babybjørn du har lagt med bilde av.

Her er den nye som heter One.

http://www.pretapregnant.com/filelib/s11/babybjrn-one_baby-carrier_pret-a-pregnant-04.jpg

Anonymous poster hash: a9d42...26f

• Liker 1
Skrevet (endret)

Stakkars barn ja. Idiot.

Dette er forresten en gammel babybjørn du har lagt med bilde av.

Her er den nye som heter One.

http://www.pretapregnant.com/filelib/s11/babybjrn-one_baby-carrier_pret-a-pregnant-04.jpg

Er det noen som er idiot her så er det vel du, bilde ditt er fra samme photoshoot som bilde jeg la ut og er fra babybjørn sin egen side. Det er samme sele! Den er helt klart forbedret fra den gamle BB, men den er langt fra så ergonomisk riktig som Ergobaby og Manduca f.eks. Bare å se selv på bilder og sammenligne, spesielt hvordan stilling barna sitter i. Det er heller ikke ergonomisk å sitte vendt forover, og er sterkt frarådet.

Endret av Suvana
  • Liker 1
Skrevet

Syns det er litt drøyt av deg å si stakkars barn fordi vi bruker Babybjørn.
Så du mener jeg er en dårlig mor fordi jeg bruker BB?
Til vårt bruk er det bare av og til vist babyen er sutrete når vi skal feks rydde, eller for å roe han ned vist han er sur og lei der ingenting annet fungerer for å få han rolig. Vi bruker den også bare den veien han sitter mest ergonimisk og ellers egentlig aldri mer enn 20 min.

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg mener absolutt ikke at du er en dårlig mor, men jeg skjønner ikke hvorfor dere risikerer at barna kan bli skadet i rygg og hofter når det finnes så mye annet bra på markedet nå, og når BB enda er så frarådet som de er. De skal kunne sitte mye lengre enn 20 minutter, uten at verken mor eller baby belastes, hvis den er ergonomisk rett vel og merke. Jeg ser jo på One selen at den er mye mer forbedret enn den gamle skumle greia, men hvis du sammenligner bilder av Ergo, Maduca o.l vil du se at den ikke er helt ergonomisk rett, bare mer i rett retning. Og da er jo i grunn poenget borte.

• Liker 3
Skrevet

BabyBjörn One er ikke ergonomisk, så er man opptatt av det, bør man styre unna den.

• Liker 4
Skrevet

Ja, dårlige foreldre bruker BB.

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk fortsatt kjøper BB, de fleste vet vel (og ser?) at det ikke er en bra stilling for ungen? Hvorfor ikke kjøpe noe annet når det finnes så mange gode alternativer?

• Liker 4
Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk fortsatt kjøper BB, de fleste vet vel (og ser?) at det ikke er en bra stilling for ungen? Hvorfor ikke kjøpe noe annet når det finnes så mange gode alternativer?

Jeg hadde ikke visst at BB hadde dårlig ergonomi hadde det ikke vært for forumtitting. Jeg kan jo ikke noe om hvordan baby skal sitte, og for meg virker sittestillingen i BB One og Ergobaby ganske lik? Hva er egentlig forskjellen, at bena stikker litt mer ut til siden på BB One?

Og når du går i butikker/nettbutikker og kikker etter bæresele, er BB helt klart den MEST profilerte, de andre typene finnes bare litt her og der, og det er aldri de som det skrives om. Slik som nettbutikkene er lagt opp, ser BB One ut som om det er den du skal ha liksom.

Jeg ble heller ikke frarådet BB når jeg diskuterte bæring med helsesøster, så hvordan skal man egentlig vite slikt?

Det sagt, så leste jeg på forumet her før jeg kjøpte, og endte på Ergobaby som jeg er godt fornøyd med :) Men jeg skjønner godt at det ikke er selvsagt at man ikke skal bruke BB, bortsett fra på dette forumet, og et annet gravid/babyforum, har jeg i min leting etter bæresele ikke ett sted lest at BB er "farlig".

• Liker 1
Skrevet

Vet dere hva? Jeg tror folk her inne på forumet har hengt seg opp i at BB er dårlige greier.
Rart at det er en av de mest kjøpte bæreselene på markedet, ingen av helsesøsterene fraråder dem og ikke står det noe spesielt om det på nettet heller.
Jeg tror det er piss alt sammen!
Vet om flere unger som har blitt bært i BB og ingen av dem er ødelagte i verken rygg eller ben.
Jeg vet til og med et barn som før hadde hoftedysplasi og både leger og helsesøstre sa det var helt ok å bruke BB.
Hvorfor skriver dem da at BB er ergonomisk vist den ikke er det? Det hadde faktisk ikke vært lov i norge å skrive det på et produkt om det faktisk ikke er sant!

Skrevet

Vet dere hva? Jeg tror folk her inne på forumet har hengt seg opp i at BB er dårlige greier.

Rart at det er en av de mest kjøpte bæreselene på markedet, ingen av helsesøsterene fraråder dem og ikke står det noe spesielt om det på nettet heller.

Jeg tror det er piss alt sammen!

Vet om flere unger som har blitt bært i BB og ingen av dem er ødelagte i verken rygg eller ben.

Jeg vet til og med et barn som før hadde hoftedysplasi og både leger og helsesøstre sa det var helt ok å bruke BB.

Hvorfor skriver dem da at BB er ergonomisk vist den ikke er det? Det hadde faktisk ikke vært lov i norge å skrive det på et produkt om det faktisk ikke er sant!

Dette ser ikke mye verken godt eller riktig ut, spør du meg.

babybjorn_barsele_one-22885576-357302806

• Liker 2
Skrevet

Men du kan ikke si at å bære den med barnet mot deg ikke er ergonomisk?!

http://1.bp.blogspot.com/-dAT-ziD4aFQ/UQA-P5tly0I/AAAAAAAAMUs/8ND1W7_2pAg/s1600/Baby+Carrier+One+-+Black,+Cotton+Mix.JPG

Den er mye bedre enn den var.

Men nå er jo gjerne hovedargumentet folk som kjøper BB kommer med at de kan bære ungen fremovervendt fordi ungen ikke liker å sitte andre vegen. Og dersom de bærer ungen utovervendt spiller det jo ingen rolle at den er litt bedre enn tidligere andre veien.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...