Gå til innhold

Er jeg den eneste som leste Aftenpoften i nesten 20 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde alltid det var noe sånn fint oslospråk, gammel staving eller liknende. :)

Anonymous poster hash: 0e182...db3
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste barn har nok gått igjennom den fasen!

• Liker 5
Skrevet

Aftenposten er for tabloid. Ikke noe fint ved den.

Anonymous poster hash: e0b74...656
Skrevet

Er ikke det en av de minst tabloide avisene vi har da? :P Liker Aftenposten jeg, har en del gode artikler som man ikke finner andre steder :)

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er ingen av dere som har svart, som har skjønt poenget. På forsiden er "Aftenposten" skrevet med gotisk skrift. Liten "f" og "s" er nesten like, det er derfor man leser feil.

• Liker 3
Skrevet

Det er ingen av dere som har svart, som har skjønt poenget. På forsiden er "Aftenposten" skrevet med gotisk skrift. Liten "f" og "s" er nesten like, det er derfor man leser feil.

Det var så opplagt at det var det TS mente at ingen syntes det var nødvendig å forklare.

Anonymous poster hash: 45d48...c01

• Liker 8
Skrevet

Pringle har iallfall forstått det...

Anonymous poster hash: 04b86...c23

• Liker 5
Gjest Houdini
Skrevet

Veldig vanlig med Aftenpoften, har til og med lest bøker hvor det har vært nevnt, type oppvekstromaner. Så ja, mange leser det feil, men de fleste bør jo skjønne at det bare er skriftstypen som spiller inn her.

• Liker 1
Skrevet

Aftenpoften er 'a piece of cake' sammenlignet med Udresfeabifen.

Anonymous poster hash: 2a1ef...48a

• Liker 18
  • 3 uker senere...
Skrevet

Heldighvis er jeg godt skolert på både lese og skrive gotisk så jeg har aldri lest feil. I denne tråen måtte jeg lese svarene flere ganger før jeg skjønte hva dere mente... :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg leste også Aftenpoften helt til vi hadde om gotisk skrift på skolen. Da gav alt plutselig litt mer mening..

Har forsåvidt også innbilt meg at den het Aftenprofeten, men det kom jeg på at var fra Harry Potter.

• Liker 4
Skrevet

Jeg leser det alltid som Aftenpoften, gidder ikke korrigere hjernen min på akkurat det.

Skrevet (endret)

Jeg har alltid syntes den gotiske s-en ligner på f, men det er jo forskjell på dem. Så jeg har ikke faktisk tatt feil, men kaller gjerne avisen for "Aftenpoften" bare på tull.

Tipper at mange av dem som leser Aftenposten feil tror det heter "Henning Olsen-is" også ;)

Endret av Tiak
  • Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Trodde alltid det var noe sånn fint oslospråk, gammel staving eller liknende. :)Anonymous poster hash: 0e182...db3

Hah!

Det gjorde jeg og. Jeg trodde desom lagde avisen var tilbakestående.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har alltid syntes den gotiske s-en ligner på f, men det er jo forskjell på dem. Så jeg har ikke faktisk tatt feil, men kaller gjerne avisen for "Aftenpoften" bare på tull.

Tipper at mange av dem som leser Aftenposten feil tror det heter "Henning Olsen-is" også ;)

Jeg vet det heter Hennig Olsen, men jeg leser, og uttaler, det som Henning Olsen.

Her innrømmer man sin egen dumskap! :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Og Elkjøp er egentlig Helkjøp!

• Liker 1
Skrevet

Jeg leser alltid Aftenpoften, selv om jeg vet godt at det egentlig står Aftenposten.

Det blir det samme med Helkjøp (Elkjøp). ;)

Anonymous poster hash: 6150b...884
  • Liker 1
Skrevet

Alltid kalt avisen for Aftenpoften selv om jeg visste bedre. Kjenner flere som gjør det med det smil.

Etter å ha lest et eller annet Clever & Smart tegneseriealbum, hvor det var noen parodiske avisnavn, så har jeg ofte tenkt på VG som Vredens Gnag. Akkurat det bare satte seg godt fast i et barnesinn.

Skrevet

Trodde alltid det var noe sånn fint oslospråk, gammel staving eller liknende. :)

Anonymous poster hash: 0e182...db3

Litt sånn Torvald Stoltenberg / Kong Harald - aktig upper-class-snøvling, mener du? Jo, ser den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...