Gå til innhold

Date andre når det er én man liker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liker en fyr, men tror det kan ta litt tid før det blir noe der. Vet ikke om han er interessert engang.

Men jeg tør ikke date andre eller legge ut profilen min på en datingside (den er deaktivert) fordi jeg er redd for at det kan ødelegge. Vi har et forhold som gjør at han kommer til å få vite det med en gang jeg tar med noen hjem f.eks. Og jeg tror han er av typen som ville avskrevet meg om han fant ut at jeg hadde nettdatingsside (ganske sær fyr, men jeg er ganske sær jeg også).

Hvis jeg dater andre, så blir han enten lei seg, likegyldig eller lettet. Hvilken som stemmer, vet bare han. På den ene siden er det lurt å la være, for da ødelegger jeg ikke noe. På den andre siden kan jeg ikke sitte og vente for alltid heller.

Anonymous poster hash: 5e04b...d7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var i din situasjon, ville jeg lagt alle kortene på bordet. Bedt henne med ut på skikkelig date, og sett hvordan det gikk.

Hvis interessen ikke var tilstede, hadde jeg gått videre. Meldt meg inn i dating-sider eller whatever.

Skrevet

Hvis jeg var i din situasjon, ville jeg lagt alle kortene på bordet. Bedt henne med ut på skikkelig date, og sett hvordan det gikk.

Hvis interessen ikke var tilstede, hadde jeg gått videre. Meldt meg inn i dating-sider eller whatever.

Noen annen måte å gjøre det på? Liker ikke dating og føler det er unaturlig. Har bare blitt bedt ut én gang og det var den kleineste kvelden noensinne. Ut på kaffe/middag er uaktuelt.

Skrevet

Noen annen måte å gjøre det på? Liker ikke dating og føler det er unaturlig. Har bare blitt bedt ut én gang og det var den kleineste kvelden noensinne. Ut på kaffe/middag er uaktuelt.

Spør om han blir med på en filmkveld. Perfekt anledning for å smyge seg innpå hverandre ;)

Skrevet

Bor dere sammen?

Samme kollektiv.

Skrevet

Spør om han blir med på en filmkveld. Perfekt anledning for å smyge seg innpå hverandre ;)

Lurt. Skal prøve på det. Har invitert ham med på kvelder hvor vi har vært flere, men det ville han ikke. Og jeg vet ikke om jeg tør å be bare ham, for da er det så opplagt hva jeg mener om ham. Kan bli pinlig stemning i leiligheten om han ikke synes det samme om meg.

Skrevet

Du må jo prøve å finne ut om han er interessert :) Jeg tenker at så lenge du ikke aktivt prøver å finne ut av det med ham og han heller ikke tar initiativ til å date/bli bedre kjent med deg, så er du helt fri til å date andre - og det er kanskje bedre enn å gå og "spare seg" for en du ikke vet om er interessert. Men ta sjansen på å finne ut om han liker deg først, kanskje...

Anonymous poster hash: 8baa6...78f
Skrevet

Ta det fra en som gjennomgår det samme nå (bare jeg er gutten), legg ut kortene på bordet så snart du kan, ellers vil det bare tære deg opp. Vet ikke hvordan du vil reagere på å date andre, kanskje finner du en med bedre kjemi og kan "overskrive" dine følelser for han, eller du ikke vil føle noe riktig, slik i min prøving. De siste 6 månedene datet jeg to andre og i førsten var det en slags lykkerus, men den gikk over etter noen uker og følte ikke mye riktig med dem. Spørs selvsagt hvor mye rot følelsene har slått, og de kan forsvinne.

Du kan også gjerne spørre helt uskyldig hva han syns om vennskapet deres nå og muligens tøyse om en framtid og se hvordan han reagerer.

Det er helt jævlig med "impossible love syndrome", så beste løsningen er åpen kommunikasjon. Kan det ødelegge vennskapet? Er en risiko for det, men heller å ta den enn å ha kjærlighetssorg i lang tid.

Anonymous poster hash: cf56b...282

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...