AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #1 Skrevet 2. oktober 2013 Begynner virkelig å få mer enn nok av de som hele tiden forteller meg at jeg snart treffer en snill gutt og blir lykkelig, snart får jeg en date og alt ordner seg, snart vil jeg få en kjæreste osv, en som meg går ikke singel lenge. Folk tror ikke på meg når jeg avfeier de med at jeg har det superfint som singel. I fjor gikk jeg ut av et 5 år langt forhold hvor det på slutten var temmelig turbulent og ikke noe vi gjorde kunne redde det, vi gikk fra hverandre. Jeg har ikke hatt det så bra på lenge som jeg har hatt det siste året, bare meg og mine ting, så deilig.. Omtrent med en gang kom de kommentarene jeg nevner ovenfor, og jeg regner med at det er naturlig da, men når de fortsatt hagler 1 år etterpå, og jeg fortsatt smiler og sier at jeg er jo lykkelig, jeg har det bra, da blir jeg bare lei. Selvsagt er det ikke single folk slike kommentarer kommer fra, men gjerne de som har forhold som har vart i år og dag. Jeg unner alle å være lykkelige, enten det er alene eller sammen med noen, men jeg skulle virkelig ønske at ikke alle ser at lykken er å være sammen med noen. Anonymous poster hash: 5cbb0...845 3
Barcelone Skrevet 2. oktober 2013 #2 Skrevet 2. oktober 2013 Hvis du har det fint alene så er jo det bare bra! Kan jo faktisk være godt å bare være litt alene etter at man har kommet ut av et forhold, særlig hvis det har vært veldig turbulent. Jeg var selv singel i mange år og trivdes med det. Deilig å ha friheten til å gjøre hva man ville og med hvem.Jeg hadde mange single venninner og vi fant på mye sprell sammen. Er jo godt å få rast litt fra seg også før man slår seg til ro. Jeg er veldig glad for det nå hvertfall. Føler at jeg har fått rast fra meg, men nå synes jeg det er godt å ha det livet jeg har sammen med mannen min. Så ta den singeltiden du trenger og nyt livet, så kan du slå deg til ro når DU vil. 1
bella_ Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 Kjenner meg veldig igjen! Virker som om livets lykke er å finne en kjæreste, flytte sammen og ha det fantastisk. Jeg er singel, har det mye bedre nå enn i mitt forrige forhold. Jeg vil jo så klart ha en kjæreste en dag, men det er ikke noe jeg trenger for å bli lykkelig. Gjør som du vil, kos deg og ta livet som det kommer :D ! 1
Gjest Singelgut37 Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Slikt tenker jeg å , singel har alt jeg kunne forlange i livet , Kansje en dag jeg Finder den rette å Vær glad og positiv
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg er også kjempefornøyd som singel, og savner ikke å ha en kjæreste. Syns det er veldig irriterende at en del folk ikke kan akseptere dette og konstant maser om hvorfor jeg ikke har funnet meg en mann og så videre. Jeg får også høre den om at "noen som du blir nok ikke singel lenge". Gjerne etterfulgt av en medlidende kommentar om at han dukker nok opp når jeg minst venter det. At jeg er singel har da ingeting med at jeg ikke er attraktiv nok til å få meg en kjæreste å gjøre (har faktisk jevnlige tilbud fra de tmotsatte kjønn). Til og med de mest uattraktive folk finner seg jo noen. Likevel virker det som at alle omtrent antar at det er grunnen til at en person er singel. Det er liksom helt utenkelig at man kan være det av eget valg. Men jeg liker faktisk veldig godt å være singel. Kanskje ombestemmer jeg meg en dag og begynner å ønske meg en mann. Kanskje gjør jeg det aldri, og forblir singel all min tid. Og det må da være greit det og syns jeg. Jeg kan jo ikke bar ebli sammen med en eller annen random person for å gjøre folk fornøyde heller. . Anonymous poster hash: 773be...be2 1
Gjest JakeGreen Skrevet 2. oktober 2013 #7 Skrevet 2. oktober 2013 Kollektivisme i praksis. Mennesket føler seg truet i nærvær av noen som er annerledes enn seg selv og tilsynelatende lykkelig med det. Det gjelder ikke bare kjæresteforhold, men hvordan du lever livet ditt forøvrig. Gjør du noe som devierer fra normen, vil det som regel bli tatt opp og diskutert. Ikke alltid direkte dog. Ingenting å bry seg om.
Cata Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg skulle gjerne hatt en kjæreste, men det betyr ikke at jeg mistrives som singel. Det hadde bare vært triveligere å ha noen. Så jeg ser absolutt at det er fordeler knyttet til singellivet, og de fordelene setter jeg pris på. 3
Gjest Phoenix Skrevet 2. oktober 2013 #9 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg sier meg enig med siste taler...
Gjest Chlorophyll Skrevet 2. oktober 2013 #10 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Så bra at noen tar opp dette i en tråd også. Folk tror jo at det er noe galt når du er singel, og at du ikke er i stand til å være lykkelig uten en kjæreste. Noen ber jo faktisk om en redegjørelse for dette også. Det slike folk ikke forstår, er at andre verdsetter ting i livet på en annen måte enn dem selv. Nå trives jeg godt i et stabilt forhold med min egen frihet, og har masse planer som skal fullføres uansett hvem jeg møter. Passer det ikke for ham, får han finne seg noen andre. Kanskje finner jeg ut at jeg aldri vil ha noen igjen også. Det får tiden vise Endret 2. oktober 2013 av Chlorophyll
Gjest BettyBoop Skrevet 2. oktober 2013 #11 Skrevet 2. oktober 2013 Hvis du har det fint alene så er jo det bare bra! Kan jo faktisk være godt å bare være litt alene etter at man har kommet ut av et forhold, særlig hvis det har vært veldig turbulent. Jeg var selv singel i mange år og trivdes med det. Deilig å ha friheten til å gjøre hva man ville og med hvem.Jeg hadde mange single venninner og vi fant på mye sprell sammen. Er jo godt å få rast litt fra seg også før man slår seg til ro. Jeg er veldig glad for det nå hvertfall. Føler at jeg har fått rast fra meg, men nå synes jeg det er godt å ha det livet jeg har sammen med mannen min. Så ta den singeltiden du trenger og nyt livet, så kan du slå deg til ro når DU vil. men MÅ man slå seg til ro med en partner da?
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 men MÅ man slå seg til ro med en partner da? Nei. Man kan være alene om man ønsker det Anonymous poster hash: 35482...5ec
Nettinettet Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 Kollektivisme i praksis. Mennesket føler seg truet i nærvær av noen som er annerledes enn seg selv og tilsynelatende lykkelig med det. Det gjelder ikke bare kjæresteforhold, men hvordan du lever livet ditt forøvrig. Gjør du noe som devierer fra normen, vil det som regel bli tatt opp og diskutert. Ikke alltid direkte dog. Ingenting å bry seg om. Signerer denne jeg! Folk tviler på om lykken hos andre er ekte, når de tross alt ikke har de tingene som de trenger for å være lykkelige. Kjæreste, jobb med god lønn, fint hus, osv Det kan påvirke psyken negativt når man hele tiden føler at man må bevise sin lykke til andre, men egentlig trenger man ikke å bevise noe som helst! Man skal ikke bruke energi på å overbevise andre om noen ting, det man skal bruke energi på er å gjøre de tingene som gir en selv gode følelser og leve livet som man selv ønsker. Jeg var på en healing workshop for noen dager siden (av ren nysgjerrighet og jeg skal ikke si noe om det fungerer eller ikke ) men det jeg så var at ekstremt mange hadde problemer med hodeverk og stiv nakke skuldre. Han healeren gav dem beskjed om å slutte å blande seg inn i hva alle andre hold på med og konsentrere seg om seg selv og jeg bare YES! For det er det det handler om i bunn og grunn. Skapelse av negativ energi enten via for mye bekymring eller for mye innblanding og negativ snakk om andre. Er du lykkelig? Flott! Ikke bry deg om hva andre mener, men fortsett å gjøre det som gjør deg lykkelig! 1
Nettinettet Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 Kjenner meg veldig igjen! Virker som om livets lykke er å finne en kjæreste, flytte sammen og ha det fantastisk. Jeg er singel, har det mye bedre nå enn i mitt forrige forhold. Jeg vil jo så klart ha en kjæreste en dag, men det er ikke noe jeg trenger for å bli lykkelig. Gjør som du vil, kos deg og ta livet som det kommer :D ! Tror det ligger mye sannhet i akkurat det du sa der! Veldig mange trenger en partner for å være lykkelig og kan ikke forstå hvordan andre kan ha det bra uten. Det tilsier jo egentlig at de får lykkefølelse via andre og ikke via seg selv! Dermed blir de også mer sårbare som single, og tar ofte til takke med et ikke så bra forhold fremfor å være alene. Jeg tror at de som klarer å finne lykken som singel har større potensial for å etablere et godt og trygt forhold senere, enn de som haster inn i et nytt forhold fordi de har det forferdelig alene. Hvis man er avhengig av andre menneskers bekreftelse for å ha det bra, har man det jo egentlig ikke bra! 1
Ravn1 Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg ble selv singel for snart ett år siden, etter seks år i forhold. Stygt brudd. Som singel setter jeg pris på friheten. Jeg vet at jeg har godt av å være alene, bli mer selvstendig, trygg på meg selv og frese litt fra meg. Hører ofte "du kommer til å treffe noen snart, bare vent å se".. Men tingen er at, jeg få faktisk panikk av tanken på å gå inn i et nytt forhold. Kanskje fordi jeg ikke er 100 % over eksen. Hvor gamle er dere?
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 Tror det ligger mye sannhet i akkurat det du sa der! Veldig mange trenger en partner for å være lykkelig og kan ikke forstå hvordan andre kan ha det bra uten. Det tilsier jo egentlig at de får lykkefølelse via andre og ikke via seg selv! Dermed blir de også mer sårbare som single, og tar ofte til takke med et ikke så bra forhold fremfor å være alene. Jeg tror at de som klarer å finne lykken som singel har større potensial for å etablere et godt og trygt forhold senere, enn de som haster inn i et nytt forhold fordi de har det forferdelig alene. Hvis man er avhengig av andre menneskers bekreftelse for å ha det bra, har man det jo egentlig ikke bra! Hva skal man med kjæreste hvis man er lykkelig uten? Anonymous poster hash: d303f...4ab
Knirke Skrevet 3. oktober 2013 #17 Skrevet 3. oktober 2013 Vel... Sånne tråder dukker opp med jevne mellomrom her på KG. Hvis du virkelig må spørre "Kan man ikke ha det bra som singel?", så er du ikke så trygg på singeltilværelsen som du tror. Men jeg går ut ifra at du formulerte spørsmålet på den måten fordi du ville at folk skal være enige med deg og svare at "Joda det går an å være lykkelig som singel!". Ja, for det gjør det jo absolutt. Hvis du virkelig trenger bekreftelse fra omverdenen på at dine valg er riktige, skaff deg nye (single) venner pronto! Jeg har ikke en eneste venn eller bekjent som maser på at jeg må finne meg en mann (bortsett fra min mor, men henne får jeg ikke gjort så mye med)... Sånne venner trenger jeg ikke. Dessuten er venner i parforhold stort sett traurige og kjedelige å omgås
Nettinettet Skrevet 3. oktober 2013 #18 Skrevet 3. oktober 2013 Hva skal man med kjæreste hvis man er lykkelig uten? Anonymous poster hash: d303f...4ab Hvis man har det best alene så sier det seg selv at det å ha en kjæreste ikke bør være noe å hige etter. Men for mange kan det å ha en kjæreste når man er lykkelig alene bidra til enda mer lykke. Jeg kjenner iallefall at det er veldig hyggelig å ha en kjæreste som jeg kan gjøre kjæresteting med selv om jeg nyter alenetiden og har travle dager med annet som gir meg lykkefølelse. Men jeg måtte bli lykkelig alene først.
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 3. oktober 2013 #19 Skrevet 3. oktober 2013 Klart man kan jeg har det kjempe bra som singel. Problemet er de mennesker som ikke er i stand til å leve som single må være sammen med noen. De tror at siden de ikke greier og være lykkelige og ha det bra som singel så greier ingen det. Men det å være singel er for meg det beste som finnes.
Nettinettet Skrevet 3. oktober 2013 #20 Skrevet 3. oktober 2013 Vel... Sånne tråder dukker opp med jevne mellomrom her på KG. Hvis du virkelig må spørre "Kan man ikke ha det bra som singel?", så er du ikke så trygg på singeltilværelsen som du tror. Men jeg går ut ifra at du formulerte spørsmålet på den måten fordi du ville at folk skal være enige med deg og svare at "Joda det går an å være lykkelig som singel!". Ja, for det gjør det jo absolutt. Hvis du virkelig trenger bekreftelse fra omverdenen på at dine valg er riktige, skaff deg nye (single) venner pronto! Jeg har ikke en eneste venn eller bekjent som maser på at jeg må finne meg en mann (bortsett fra min mor, men henne får jeg ikke gjort så mye med)... Sånne venner trenger jeg ikke. Dessuten er venner i parforhold stort sett traurige og kjedelige å omgås Jeg så mer oppgitthet over at folk bryr seg og blander seg hos TS og ikke noe bekreftelsesbehov for omverden egentlig. Men vi leser sikkert ting litt forskjellig. På samme måte som man har forskjellige typer mennesker man omgås med også, for mine venner som er i parforhold er langt fra trause og kjedelige! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå