AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Hei, jeg er en alenemor med et barn på 2 år. Har huslån og andre "vanlige" utifter som alle andre. Jeg mottok overgangsstønad frem til barnet var 20 mnd fordi jeg da fikk bhgplass til barnet mitt og da kunne jeg gå ut i jobb. MEN "dum" som jeg er så begynte jeg i jobb siste dag i mnd og dermed ble overgangsstønaden min redusert fra mnd etter. Dvs, dersom jeg hadde begynt dagen etter så hadde jeg fått full overgangsstønad den mnd, men NAV mente at jeg burde klare å betale huslån og diverse utgifter med den tusenlappen jeg fikk i lønn Jaja, min egen dumskap som var så ivirig å komme meg ut i jobb. I hvert fall; jeg misliker trygdesnyltere og nå høres jeg sikkert ut en som prøver å få mest mulig rett i hånden. Og nei, det gjør jeg ikke. Er i en svært uheldig situasjon hvor jeg ble lovet 100% stilling av jobben og i tillegg 25 kr mer i lønn. Dette har jeg da ikke fått. Jeg jobber rundt 100 timer i mnd inkl lørdager hvor jeg må få barnepass til barnet mitt. Får nesten ikke sett barnet mitt og må få diverse til å hente h*n i bhg hver eneste dag, da jeg kommer hjem 17.00. Og jada, jeg vet at mange av dere har det slik fordi dere også må jobbe, men jeg får faktisk mindre i lønn hver mnd enn i overgangsstønad og regningene baller seg på. Vet ikke hva jeg skal gjøre..? Har tatt det opp med sjefen min flere ganger, men det blir bare utsatt. Har veldig lyst å slutte i jobben, men da har jeg jo ingen inntekt? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hater livet mitt akkurat nå.. Anonymous poster hash: c844a...57d
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 De skrev et vedtak om det? Eller sa de det bare?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #3 Skrevet 1. oktober 2013 Tenker du på NAV? De sa det til meg på tlf da jeg ikke mottok noe i OS (overgangsstønad i august eller september - så jeg ringte de) Jeg sa at jeg har dessverre levert inn feil inntektsopplysninger siden jeg trodde at jeg fikk 25 kr mer i timelønn OG i tillegg skulle jobbe fulltid. Har også sendt i kontoutskrift av lønningene mine og lønnslipper. Har mottatt vedtak på at overgangsstønaden min er avsluttet og at småbarnstillegget mitt er borte. Dette tilsammen utgjør jo mer enn lønnen min.. Anonymous poster hash: c844a...57d
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Får man ikke redusert OS lenger når man jobber? Altså redusert med 40øre pr kr man tjener eller noe sånt. Isåfall skulle du fått OS den mnd du hadde jobba 1dagAnonymous poster hash: 5145a...0a5
Britt Banditt Skrevet 2. oktober 2013 #5 Skrevet 2. oktober 2013 Får man ikke redusert OS lenger når man jobber? Altså redusert med 40øre pr kr man tjener eller noe sånt. Isåfall skulle du fått OS den mnd du hadde jobba 1dagAnonymous poster hash: 5145a...0a5 Joda, det stemmer. Du har rett på OS fram til du tjener noe over 400 000,- (selvfølgelig utgjør det bare hundrelapper eller mindre om du tjener såpass), og jeg tviler på at TS tjener såpass, så her har du faktisk fortsatt rett på OS, TS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå