hulinda Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Har tidligere slitt med anoreksi, men nå er jeg så og si frisk, men har enda ikke lagt på meg så mye som jeg ønsker, og vil gjerne legge på meg litt til, men er ikke snakk om mange kilo fra ønsket vekt, så stresser ikke med å spise så jeg går i overskudd hver dag, men passer alltid på at jeg hvert fall får i meg nok Problemet er at jeg MÅ få i meg nok mat hver dag (har funnet ut at jeg holder vekta når jeg spiser ca 2000 kcal), har jeg en eller to dager hvor jeg ligger f.eks kun 100-200 kcal under så mister jeg vekt med en gang, (jeg bor hjemme med mamma), og dette er UTROLIG stressende for både henne og meg, fordi jeg alltid må passe på å spise nok og få i meg hvert fall 4 måltider daglig, og mat er ikke et tema som er like hyggelig lenger.. Jeg blir bare så utrolig stresset om jeg ikke får i meg nok, eller et måltid blir litt for sent, for jeg sliter litt med å klare å spise nok, så er litt dumt om et måltid blir for sent for da er det ikke sikkert jeg orker nok til neste måltid, ergo, jeg går ned i vekt med en gang.. Så jeg lurer på to ting, noen tips til hvordan jeg kan få i meg nok uten at hverken jeg og mamma skal måtte stresse? Også lurer jeg på om det er noe måte jeg kan få kroppen til å bli vandt til å leve på litt mindre mat? For nå går jeg (som sagt) ned med en gang jeg ligger under 2000 kcal en dag, snakker ikke om drastisk mye mindre, men å kunne spise litt mindre å fortsatt kunne holde vekta hadde vært fint, for jeg har fortsatt ganske lav vekt, så trenger å legge på meg litt til.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Spis mat som er kaloririkt, så slipper du å stresse med å få i deg nok. Spis nøtter, avokado, smoothie (laget av fløte, bær, havregryn), kjøp næringsdrikker på apoteket, putt olje i maten også videre Anonymous poster hash: 82a08...17f
hulinda Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2013 Takk for tips, men jeg MÅ liksom spise hver fjerde time, så hjelper ikke så veldig å spise masse til et måltid også la det gå lenge, sliter litt med blodsukker også, så kan ikke la det gå for lang tid mellom måltid :/ Næringsdrikker brukte jeg før, men det er alt for dyrt i lengden, men takk for tips!
LedigNavn Skrevet 2. oktober 2013 #4 Skrevet 2. oktober 2013 Ta deg en håndfull nøtter, et knekkebrød med pålegg eller f.eks. en banan når det drøyer mellom måltidene. Kjempeviktig at du ikke går og er sulten. Unngå å spise mat med høyt vanninnhold som mellommåltid siden vann vil gjøre at du føler deg mett.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #6 Skrevet 2. oktober 2013 Er det ikke bare å spise og kose seg, da? Høres ut som et luksusproblem, synes jeg. Spise kaker og is og sjokolade, heldiggris! Anonymous poster hash: 43f23...27a
hulinda Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #7 Skrevet 2. oktober 2013 Er det ikke bare å spise og kose seg, da? Høres ut som et luksusproblem, synes jeg. Spise kaker og is og sjokolade, heldiggris! Anonymous poster hash: 43f23...27a NEI. Nei, det er ikke sånn det fungerer. Er så drittlei av dere som tror man kan stappe kroppen full med shit bare fordi man er undervektig, det er ingen unnskyldning for å spise masse sukker og søtt, eneste forskjellen er at vi undervektige ikke trenger å beskymre oss for vekta når vi først koser oss, men vi har ikke noe mer behov for å stappe kroppen med søppel en alle andre. 1
Wiggins Skrevet 2. oktober 2013 #8 Skrevet 2. oktober 2013 Har tidligere slitt med anoreksi, men nå er jeg så og si frisk, men har enda ikke lagt på meg så mye som jeg ønsker, og vil gjerne legge på meg litt til, men er ikke snakk om mange kilo fra ønsket vekt, så stresser ikke med å spise så jeg går i overskudd hver dag, men passer alltid på at jeg hvert fall får i meg nok Problemet er at jeg MÅ få i meg nok mat hver dag (har funnet ut at jeg holder vekta når jeg spiser ca 2000 kcal), har jeg en eller to dager hvor jeg ligger f.eks kun 100-200 kcal under så mister jeg vekt med en gang, (jeg bor hjemme med mamma), og dette er UTROLIG stressende for både henne og meg, fordi jeg alltid må passe på å spise nok og få i meg hvert fall 4 måltider daglig, og mat er ikke et tema som er like hyggelig lenger.. Jeg skjønner at det ikke er bare bare når man har hatt anoreksi, men de fleste spiser jo sånn omtrentlig hver fjerde time uansett. For min egen del er det frokost halv sju, lunsj ca. 11, middag mellom fire og halv fire, avhenger av om det blir litt ekstra å gjøre på jobben, og så kvelds mellom åtte og ni. Du må si til deg selv at det er ingen krise om det ikke blir nøyaktig fire timer i mellom, så lenge du ikke hopper over et måltid.
hulinda Skrevet 2. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg skjønner at det ikke er bare bare når man har hatt anoreksi, men de fleste spiser jo sånn omtrentlig hver fjerde time uansett. For min egen del er det frokost halv sju, lunsj ca. 11, middag mellom fire og halv fire, avhenger av om det blir litt ekstra å gjøre på jobben, og så kvelds mellom åtte og ni. Du må si til deg selv at det er ingen krise om det ikke blir nøyaktig fire timer i mellom, så lenge du ikke hopper over et måltid. Takk, skal prøve det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå