AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #1 Skrevet 1. oktober 2013 Jeg synes det er veldig vanskelig å få babyen min til å spise. Det går som regel bare med 2-3 skjeer. Han har fått litt grøt siden 4 mnd, men etter 6 mnd begynte jeg å innføre grøt/glass/smoothie 2-3 ganger om dagen som rutine. Han har altså holdt på med dette i 1,5 mnd. Jeg synes 2-3 skjeer er veldig lite, men jeg aner ikke hva som er normal porsjon for disse små? Noen som vet? Hvor mye spiser deres? Jeg ammer i tillegg. Anonymous poster hash: d603c...8e7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #2 Skrevet 1. oktober 2013 Min er 6 måneder og spiser en porsjon grøt (100 mål vann) til frokost og 80 ml grønnsakmos samt noen skjer fruktmos til middag, ellers får han flaske 3- 4 ganger i løpet av døgnet avhengig av hvor sulten han er. Anonymous poster hash: 37b48...21a
Bolla! Skrevet 2. oktober 2013 #3 Skrevet 2. oktober 2013 (endret) Syns kanskje det hørtes litt lite ut,men om han legger på seg og følger kurven sin, så er det vel ikke noe å være bekymret for. Min baby er 7 mnd og får 3 måltider med fast føde og 2 flasker med mme i løpet av et døgn. Måltidene med fast føde er: Mellom en halv og en hel brødskive med enten leverpostei eller prim og vann til lunsj. Et middagsglass og vann til middag. En porsjon grøt og et lite beger med fruktmos og vann til kvelds. Endret 2. oktober 2013 av -Mala-
pusleline Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg synes også dette er vanskelig. Baby er 6mnd, og får litt grøt 3 ganger daglig (ca 3ts grøt pulver), samt ca 2ts fruktmos. Han får tilsvarende mengde middagsmat, ca. Ammes først hver gang. Men, usikker både på mengde og type mat - han har nemlig begynt å gulpe etter nesten hvert måltid. .
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2013 #5 Skrevet 4. oktober 2013 Så lenge en går oppover i vekt så ser jeg ikke problemet, noen fullammer jo lenger enn dette Gir du maten før eller etter du ammer? Om du gir den før, er det kanskje der problemet ligger, for kanskje baby venter på melken sin og syns mat tar for lang tid fordi han er sulten. Prøv å Amme først, og så gi mat, evt da avslutte ammingen pitteliten tidligere enn ellers så en ikke er kjempemett.Anonymous poster hash: 714cc...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå