Gå til innhold

Skandiabanken boliglån - hvorfor sjekker de alt dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først bør det vel nevnes at jeg har en egen evne til å bekymre meg for ting. Nå er det sånn at jeg har fått finansieringsbevis hos Skandiabanken. Huset jeg skal kjøpe gikk under takst, og jeg trenger da ikke låne like mye som jeg fikk tilbud om via finansieringsbeviset. Jeg har sendt inn de dokumentene de ba om, det var kopi av kontrakten, siste lønnsslipp og selvfølgelig lånedokumenter (pant, gjeldsbrev osv.)

Nå har jeg fått beskjed om at de har mottatt dokumentene, men nå vil de ha mer informasjon. Betyr dette at de tviler på opplysningene jeg har gitt? Spesifikt spør de om å få se prospekt/ takst, og en bekreftelse fra arb.giver om at jeg har fast jobb og hvilken timelønn og %-stilling jeg har. (timelønnen står jo på lønnsslippen jeg allerede har sendt da men...)

Hjelp...bør jeg bli redd nå, eller? :( Tenk om de mener jeg har gitt gale opplysninger og ikke gir meg lån likevel!

Anonymous poster hash: 779a9...0e3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med kundebehandleren din.

Anonymous poster hash: 20913...590
Skrevet

Prospektet må de ihvertfall ha. Kanskje vil de forsikre seg om at du fremdeles er i jobb?

• Liker 1
Skrevet

Det har du jo rett i, Pringle. Håper det bare er det! Skal selvfølgelig snakke med kundebehandleren, men vedkommende har vanlig kontortid. Syntes det var greit å få høre andres erfaringer.:)

Anonymous poster hash: 779a9...0e3
Skrevet

Så lenge du har oppgitt korrekte opplysninger har du ingenting å frykte. Bare slapp av, og send inn det de ber om.

Skandiabanken tar såvidt jeg vet kun hensyn til fast arbeidsinntekt. Hvis det ikke fremkommer klart fra lønnslippen at du har fast jobb (ikke vikariat) og stillingsprosent din så er nok de årsaken til at de ønsker kopi av kontrakten/bekreftelse fra arb.giver.

Takst er også vanlig å måtte vise, makan jo i teorien ha kjøpt noe til langt over/under reell verdi av boligen.

Anonymous poster hash: cef7b...355

• Liker 1
Skrevet

Takst er også vanlig å måtte vise, makan jo i teorien ha kjøpt noe til langt over/under reell verdi av boligen.

Reell verdi er markedsverdi.

Da er det vel viktig å kunne vise budloggen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...